Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#31 2015-02-24 19:52:22

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja zaworów i gaźników

ok będę kręcił póki co czekam na śrubokręt kątowy...

Offline

 

#32 2015-08-24 21:23:24

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Dzis uporałem się z wolnymi obrotami w 550, metodą prób i błędów udało się ustawić obroty na 1300 i ani grama niżej:) Moto ładnie schodzi do biegu jałowego, nie zawiesza się na 4 tyś i nie muszę trzymać go manetką żeby nie zgasł:p Skutkiem tego są wykręcone piloty praktycznie na maksa!
Czy z takim nienormalnym ustawieniem gaźników nic się nie stanie złego? Przyśpiesza normalnie, nie dławi się..
Jutro zrobie jeszcze synchro tak z ciekawości:P
Pytanie dlaczego nie chce współpracować na fabrycznym ustawieniu 1 3/4 do 2 1/4obr ? Podejrzewam już luzy na osiach przepustnic...

Offline

 

#33 2015-08-24 21:58:46

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja zaworów i gaźników

U mnie też są wykręcone nieco więcej niż fabryka.
Niestety mam problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku. Dopiero porządnie rozgrzany ładnie trzyma obroty.
Czy u Ciebie pod pilotami miałeś małego o-ringa i podkładkę?
W zestawach naprawczych jest, natomiast u siebie tego nie widziałem.
Ktoś wrzucał fotki gaźników rozłożonych na części i takie podkładki miał, mam wrażenie że od 550.

Offline

 

#34 2015-08-25 07:17:13

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Nie sugeruj się tym że masz więcej odkręcone śruby mieszanki. Nie wiem dlaczeg omasz problem z wolnymi obrotami przecież masz srube do ustalenia wolnych obrotów. Jeśli chodzi o ustalenie składu mieszanki ustalasz to na dobrze rozgrzanym silniku. Śruba od wolnych obr. ustalasz wartość obrotową mniej więcej na 500 obr/min. Wkręcasz śrubę od mieszanki i powoli zaczynasz ją wykręcać powinieneś usłyszeć jak obroty powoli wzrastają i dojdziesz do pewnego momętu w którym zaczną spowrotem spadać. Jak coś takiego usłyszysz wkręcasz śrubę spowrotem o mniejwięcej 1/4 obr i masz optymalny skład mieszanki. Proces powtarzasz na każdym gaźniku a następnie synchro. Moto po takiej operacji ma świetnego buta i o wiele mniejsze spalanie.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#35 2015-08-25 15:11:26

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Tak właśnie robiłem, wykręcałem piloty,aż obroty się ustabilizowały. Z tym że wykręcone są qźwa aż 6 obrotów:|
przy fabrycznym wykręceniu 2 obrotów miał za wolne jałowe, aż gasł. Po podrkęceniu pokrętłem do 1300 było ok, ale po przegazowaniu obroty stały na 4 tyś. Pisałem o tym w innym temacie... To dlatego poprostu sobie nie podkręciłem pokrętłem, tylko pilotami.
Dziś właśnie była próba na zimnym- na ssaniu zapalił idealnie, na pół otwartym ssaniu chodził równo tak 1800-2000obr, bez ssania jak należy chodzi dopiero po 6 -7minutach. Jeśli wyłącze wcześniej to obroty są za niskie.
Tak czy inaczej problem wydaje się być rozwiązany:D
Piodabro- oringów ani podkładek nie mam. Sam pilot w kształcie takiej jakby iglicy.
Gaźniki bez podgrzewaczy, chociaż moto z 95r- powinny być.

Offline

 

#36 2015-08-25 15:36:31

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Jeśli zdejmiesz ssanie powiedzmy po 5 min to silnik będzie pracował na niższych obrotach zanim nie osiągnie "temp. pracy" jest to normalne zjawisko.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#37 2015-08-25 21:36:59

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Też mam rocznik w papierach 95 wpisany, ale to dlatego, że Niemcory w papiery wpisują rok pierwszej rejestracji, a nie rok produkcji.
Po numerze ramy w EPC wychodzi 94 i to się zgadza, bo grzane gaźniki i inne ekopierdoły wprowadzili dopiero w 95 roku.
Pewnie masz tak samo. Ja jeszcze zajrzę do swoich pilotów czy są te podkładeczki. Jak nie ma to trzeba jeszcze komuś pilota w 550 odkręcić i zobaczyć .

Według EPC powinny tam być...
http://pdabrowski.ovh/moto/pilotscrew.PNG

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-08-25 22:04:07)

Offline

 

#38 2015-08-26 15:42:09

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Odkręciłem z 4 gara i nie ma tam podkładki/oringa... tylko iglica i sprężynka.

Offline

 

#39 2015-08-26 15:46:46

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Tam musi być oring z podkladką. O i le bez podkładki się obejdzie to bez oringu już nie bardzo. Oring dokupisz w jakimkolwiek sklepie z oringami za pare groszy od sztuki, z podkładkami mize być gożej.

Jak masz takie jaja z gaznikami to aby moto bylo pewne pasowałoby wyjac gaziory na stół, wyczyscic je, wymienic wszystkie gomowe bzdety i wyregulowac.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#40 2015-08-26 20:56:10

 MarcinG

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Słupsk
Zarejestrowany: 2013-09-13
Posty: 471
Punktów :   
Motocykl: ZR1100
WWW

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Oring i podkładka zostaje w korpusie gaźnika po wykręceniu pilota.
Ja jak je wyciągnąłem (na siłę) to i tak były do wymiany.

Offline

 

#41 2015-08-27 21:02:51

 marco122

Użytkownik

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2013-07-04
Posty: 92
Punktów :   

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Dokładnie , oring musi być , ja mam oring i podkładkę , . Czasem ciężko zauważyć oring , bo zostaje w gaźniku ,gdyby nie to  że w zestawie naprawczym był cały komplet to pewnie bym  nie zauważył że takowy  oring ma tam miejsce. Czasem dodają jeszcze takie  zaślepki  do zestawów nap. i po ustawieniu składu mieszanki zaślepiamy śrubę.

Offline

 

#42 2015-08-28 14:58:04

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Jaki jest rozmiar tej podkładki i o-ringu?? Może ktoś suwmiarką zmierzyć?
Pytam na zaś bo jeszcze nie sprawdzałem

Offline

 

#43 2015-08-28 15:08:52

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Qrna to zwątpiłem teraz... zaglądałem tam od dołu lusterkiem i wydaje się, ze nie ma tam oringu.
Jak będe miał gaźniki na stole, to... podłubie w dziurce:D

Offline

 

#44 2015-08-28 15:47:46

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja zaworów i gaźników

Tylko ostrożnie wyciągaj... najlepiej cienkim zagiętym na końcu drucikiem (np rozgięty spinacz do papieru).

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.medabots.pun.pl www.hustla.pun.pl www.rodowody.pun.pl www.eternalwinners.pun.pl www.avilla.pun.pl