Ogłoszenie

A.D. 2020 !! wszystkiego dobrego - aby do wiosny!


#31 2015-09-07 11:16:51

antii7

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 44
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 97'

Re: Tarcze hamulcowe

Tak się pytam z ciekawości bo moja 550 ma prawie 29 tys na liczniku (trochę mało) a przednie tarcze mają 4,3 mm grubości. Tak sonduje czy to jest przebieg oryginalny czy licznik był cofany.

Offline

 

#32 2015-09-07 12:46:24

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 690
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Tarcze hamulcowe

Jest szansa że oryginalny. 4.3mm to jeszcze sporo .

Offline

 

#33 2015-09-07 15:10:58

Budzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 26
Punktów :   

Re: Tarcze hamulcowe

ja wcześniej w suzuki miałem ori tarcze i prawie 80tyś przebiegu. Jak ktoś nie używa twardych klocków to tarcze na długo starczą

Offline

 

#34 2015-09-07 15:24:44

antii7

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 44
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 97'

Re: Tarcze hamulcowe

Możesz podać firmy które robią miękkie klocki do Zephyra?

Offline

 

#35 2015-09-08 10:50:13

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 690
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Tarcze hamulcowe

Heh, ja ostatnio zakupiłem EBC FA129, powiedzieli mi w sklepie, że są miększe od TRW.
Szybciej się klocki zużyją ale tarcze wolniej. Za to trochę słabiej hamuje od TRW.
Ale ręki se nie dam uciąć że Ci będą jakoś tarcze wolniej znikały, zależy od stylu jazdy, temperatury, fazy księżyca i wielu innych czynników

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-09-08 10:51:26)

Offline

 

#36 2015-09-08 11:30:58

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1815
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Tarcze hamulcowe

A pozatym strasznie miekkich niema co brać bo polecą w mgnieniu oka i wydaje mi się że gorzej hamują.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#37 2015-09-08 12:11:37

Budzik

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 26
Punktów :   

Re: Tarcze hamulcowe

15tyś to szybko? fakt brudzą strasznie, ale hamują fajniej. Ja miałem Nissiny seria NS i baaardzo sobie chwaliłem. Tereaz jak zmieniam to tylko na nie

Offline

 

#38 2015-09-09 12:28:14

 bolo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 111
Punktów :   
Motocykl: 750tka

Re: Tarcze hamulcowe

Podepne się z tematem zacisków, tłoczki zacisków powinny lekko chodzić (chować się) prawda? Da coś wyczyszczenie wszystkiego, czy bez zestawu naprawczego się nie obędzie?

Offline

 

#39 2015-09-09 12:38:23

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2488
Punktów :   31 
Motocykl: Delma125,JapCrap750,LTD1100

Re: Tarcze hamulcowe

Jeżeli gumki są gumowe, a nie plastikowe to powinno pomóc. Tłoczki najlepiej wysunąć za pomocą kompresora.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#40 2015-09-09 14:02:56

 bolo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 111
Punktów :   
Motocykl: 750tka

Re: Tarcze hamulcowe

Ok, dzięki. Będę próbował.
Żeby niczego nie popsuć - ściągałem zacisk, próbowałem wsunąć te 2 metalowe tłoczki. Szło mega topornie z użyciem sposobu i cięższego sprzętu. A powinno to wszystko chodzić gładko, tak? Bez odkręcania odpowietrznika itp.
Może od razu podpytam, bo mechanik ze mnie kiepski, a chcę się uczyć: odkręcam zaciski od przewodów, zleci płyn, czyszczę, składam, wlewam nowy płyn jednocześnie odpowietrzając.

Offline

 

#41 2015-09-09 14:33:28

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2488
Punktów :   31 
Motocykl: Delma125,JapCrap750,LTD1100

Re: Tarcze hamulcowe

Jeżeli chcesz wyciągnąć tłoczki bezstresowo daj deseczkę/stary klocek na "kły" zacisku i z kompresora powietrzem dmuchasz w miejsce gdzie siada przewód hamulcowy. Tłoczki wyskakują. Polerujesz - im delikatniej tym lepiej. Na pustym układzie pod naciskiem kciuka powinien chować się tłoczek w zacisku. Ja gumki smaruje DOTem. Powinieneś mieć 3 gumy ( 2 uszczelki+przeciwpył). Przy wymianie płynu wylej też z zacisków.
Możesz zalać i poczekać aż się ustabilizuje płyn i sam się odpowietrzy. Zależy jeszcze jaki masz układ przewodów. Czy ori, czy typu F.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#42 2015-09-09 15:01:15

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 690
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Tarcze hamulcowe

Tłoczki powinny dać się cofnąć palcami, ale nie jest to bardzo lekkie do zrobienia. Wymaga użycia dość dużej siły.
Wiem bo mam świeżo po regeneracji zaciski i wciśnięcie tłoczka do napełnionego i odpowietrzonego układu jest sporo trudniejsze od wciśnięcia go do pustego cylinderka.
(Wymieniałem tarcze i klocki to musiałem wcisnąć)

Ja tłoczki wyciskałem pompując pompą hamulcową. Trzeba tylko ostrożnie pompować i ew przytrzymywać jeden jak drugi nie idzie.
Jak doprowadzisz oba tłoczki na skraj gumki to potem bez problemu palcami wyjmiesz.
No i na koniec wylatuje dużo płynu z zacisku więc trza to robić nad miską jakąś.

No i polecam dbać o czystość tłoczków, przykleja się tam sporo syfu, więc proponuję 2 razy w sezonie wyczyścić tłoczki i posmarować smarem do tłoczków.
Zapobiegnie to niszczeniu się uszczelek oraz korozji tłoczków.
Do smaru będzie się przyklejał brud, ale powierzchnia tłoczka będzie oddzielona od wody, i o to nam chodzi
Do tego lepszy smarny brud niż suchy brud, który będzie trzymał wilgoć i będzie niszczył uszczelki.

No i pamiętaj że jak wciskasz tłoczki to musisz ze zbiorniczka płyn usuwać. Jak go będzie tam pod korek to nie dasz rady wcisnąć tłoczków bo nie ma się gdzie płyn podziać. (Przecież nie wyparuje )

Offline

 

#43 2015-09-13 21:33:45

 bolo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 111
Punktów :   
Motocykl: 750tka

Re: Tarcze hamulcowe

Dzięki Panowie, dałem rade. Choć przy pierwszym zacisku oczywiście popełniłem błąd i zapomniałem "wycisnąć" tłoczków z zacisku. Skręcanie, odpowietrzanie, pompowanie i wycisnąłem jeden tłoczek zamiast obu... Operacje więc powtarzałem. Ale za to drugi zacisk poszedł szybko i sprawnie. Uszczelki, które uszczelniały tłoczek w stanie bdb, jedynie te zewnętrzne mógłbym wymienić. Pewnie zrobię to w przerwie zimowej Szkoda mi teraz dobrej pogody.

Offline

 

#44 2016-01-13 17:24:04

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 555
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Tarcze hamulcowe

Jednak wychodzi na to, że kupuję nowe tarcze.

Na Larssonie nie ma - stan 0.
Są NG ale ponoć po 20k mają już dość (choć tyle mogłoby mi wystarczyć).

Czy te będą pasować? Jak to sprawdzić?
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-kawa … 96420.html

//EDIT Nieważne, jak z nieba spadły mi używki do ZR750

Ostatnio edytowany przez Borknagar (2016-01-13 21:44:17)


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.avatar2009.pun.pl www.shaolin-silkroad.pun.pl www.navigator.pun.pl www.busforum.pun.pl www.polskaakademia.pun.pl