Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

#1 2016-04-04 18:36:01

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Jeszcze moi drodzy chciałbym poradzić się na temat sprzęgła. Klamka ma duży luz wstępny. Krótki skok właściwy i do tego mega ciężko pracuje. Zdejmę linkę i zobaczę jak pracuje, spróbuję podregulować trochę. Możecie dać wskazówki regulacji?


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#2 2016-04-04 18:43:42

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Przebieg?
Jak wymienisz olej sprawdź jeszcze raz. Przesmaruj linkę - często pomaga. Jak nie to rwij dekiel. Sprzęgło jest na wierzchu.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#3 2016-04-04 20:30:57

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Przebieg? 15000km,
hahaha tyle jest na budziku
Dobra wymienię olej, sprawdzę linkę i zrobię regulację. Odezwę się co i jak.
Tylko może ktoś podpowiedzieć na jakiej zasadzie wykonać regulację. Jak wybrać nadmierny luz? i Czym się kierować, żeby to było zrobione dobrze?


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#4 2016-04-04 20:50:36

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Dźwigienka na obudowie - w 550 na przeciwko kropki na ośce ma być kropka na dźwigni. Potem regulacja śrubą przy pokrywie i przy klamce. Może tarcze zjechane.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#5 2016-04-04 21:12:44

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Mała podpowiedź, jak bedziesz zakładał linkę od strony silnika, to najpierw przełóż linke przez otwór w cynglu a potem nasadź na frez zgodnie z kropka i kreską. Ostatnio zakładałem linke, podważyłem śrubokrętem i chrup odpadł kawałek dźwigienki.

Offline

 

#6 2016-04-04 21:16:04

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Ile tam ma byc luzu na klamce? z 2-3 mm od naciśnięcia klamki do czasu, aż zacznie ruszać się dźwignia w kapie?


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#7 2016-04-05 09:15:13

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

2-3 mm do pierwszego oporu na klamce.

Jak dla mnie zaczął bym od najprostszych rzeczy:
Odepnij linkę i sprawdź jak chodzi sama klamka bez linki, może się zapiekła na bolcu.
Sprawdź jak chodzi linka w pancerzu.
Od razu nasmaruj, bo po długim postoju pewnie tam sucho jak pieprz.
Jak klamka i linka OK, to niestety olej w dół i pokrywa sprzęgła.
Tam do sprawdzenia jest dźwignia, zaczynając od tego czy zgadzają się znaki na dźwigni(ale to jeszcze przed zdjęciem pokrywy),
Jak już zdemontujesz pokrywkę to w środku ten bolec od dźwigni jest na takim łożysku igiełkowym. Jak sama dźwignia w pokrywie chodzi ciężko to prawdopodobnie tam...
Jak nie to dalej masz cięgło i kosz. Rozmontować, sprawdzić sprężyny czy są takie jak powinny, czy łożysko na cięgle jest ok, czy coś tam się nie blokuje.
Zmierz tarcze, czy mają wymiar mieszczący się w limicie (znajdziesz w Haynesie).
Zmierz sprężyny

Zwróć uwagę na kosz sprzęgła czy nie ma powygniatanych rowków tam gdzie opierają się tarcze sprzęgła. Tarcze mogą się o nie blokować.

Jak już wszystko będzie działać dobrze to składasz, regulacja i cacy

Ostatnio edytowany przez piodabro (2016-04-05 09:26:02)

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Klamka sprzęgła duży luz-krótki skok właściwy, bardzo ciężka praca.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.diamentowy-serwer.pun.pl www.krejzolandiaa.pun.pl www.vipshow.pun.pl www.shinnobiword.pun.pl www.fretki.pun.pl