przy ostrym pałowaniu na torze 7,5-8l
przy normalnej jeździe ok 5,6 - 2os + centralny
Offline
belor napisał:
KmR napisał:
W moim 550 wyszło 5,74/100km o.0 Może ja mam 1100 tylko nakleję 550? Ehh...
Mierzone w trasie z średnią prędkością 90km/hJak jeździsz po mieście, to raczej normalne. Mi po mieście nigdy nie zeszło poniżej 5,5l.
Pomiar robiony na trasie nie w mieście
Offline
Użytkownik
Panowie, ile lejecie paliwa do baku? tzn do jakiego poziomu jest bezpiecznie? Ostatnio sie zatankowałem, wg mnie do pełna (wskaźnik też tak wskazywał), przejechałem 110km po mieście a na wskaźniku prawie rezerwa. Nie wiem czy motor tyle pije, czy wskaźnik źle wskazuje. W zbiorniku środkowa część nie jest już zalana przez paliwo.
Offline
Olej wskaźnik. To ozdoba. Lej do pełna a rezerwa wg kranika.
Offline
sebastianm napisał:
Panowie, ile lejecie paliwa do baku? tzn do jakiego poziomu jest bezpiecznie? Ostatnio sie zatankowałem, wg mnie do pełna (wskaźnik też tak wskazywał), przejechałem 110km po mieście a na wskaźniku prawie rezerwa. Nie wiem czy motor tyle pije, czy wskaźnik źle wskazuje. W zbiorniku środkowa część nie jest już zalana przez paliwo.
Lej pod korek, czyli jak się już wydaje, że jest pełno to jeszcze z litr wejdzie.
Wskaźnik jest jak ci Yamamoto napisał na ozdobę, patrz na licznik km a rezerwa (czyli ok. 3l w baku) jest jak już silnik gaśnie.
Offline
Użytkownik
Dzięki za informację, zrobię tak jak piszecie. Poczekam do rezerwy i zaleję się pod korek. Czy jak przełączacie na rezerwę to zostawiacie kranik w pozycji pri tak jak jest napisane w instrukcji?
Offline
PRI to swobodny przelew z baku. Nie ryzykowalbym jeżeli nie jesteś pewny zaworów iglicowych w gaznikach
Offline
W instrukcji jest napisane, żeby po zgaśnięciu moto na chwilę ustawić na PRI po czym przekręcić na RES.
Chodzi o zalanie opróżnionych gaźników zupą, bo na RES poleci dopiero jak dostanie podciśnienia na króćcach.
Szybciej odpali po takiej akcji.
Nie zostawia się moto na PRI nigdy, PRI tylko na chwilę jak długo stał lub właśnie przełączamy na rezerwę.
Offline
Przed odpaleniem motocykla po dłuższym postoju możesz przełączyć na PRI w celu zalania gaźników benzyną a następnie przekręcić (w zależności od ilości wachy w baku) na ON lub RES. W ten sposób moto szybciej odpali. Tu przydaje sie przezroczysty filterek paliwa lub przynajmniej wężyk igielitowy bo widać kiedy gaźniki napełnią sie benzyną.
Offline
Użytkownik
Yamamoto, ja w tym motorze nie jestem niczego pewien:) Dziękuję za wyjaśnienie oznaczenia pri, czytałem instrukcję ale nie potrafiłem zrozumieć o co chodzi, teraz już wszystko jasne. Zamykacie kranik po zakończeniu jazdy? bo jeżeli dobrze myślę to po zgaszeniu silnika nie ma prawa przy sprawnym kraniku uciec paliwo na pozycji on i res?
Offline
Dobrze myślisz zostawiając na On albo RES paliwo nie poleci dopiero jak odpalisz moto i będzie podciśnienie
Offline
Kranika w Zephyrze nie zamkniesz bo nie ma pozycji OFF. Jeśli drugim wyjściem (cienki wężyk z tyłu kranika) nie podasz podciśnienia to paliwo na ON lub RES nie poleci. Na PRI leci swobodnie.
Offline