Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2016-08-19 09:46:26

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Kilku spośród użyszkodników forum ma założony dodatkowy filtr paliwa. U siebie nie mam. Seba ma w 1100. Dzięki temu filtrowi poznałem przyjemność pchania 11 po S1. Z tego co pamiętam nie tylko w tym motocyklu miały miejsce problemy z filtrem paliwa - stąd diagnoza na szybko, żeby wywalać filtr paliwa, jeżeli są jakieś problemy w układzie paliwowym


Wnioski.
Filtr paliwa może być zamontowany, ale pod warunkiem, że wylot z filtra jest cały czas zalany benzyną. Najlepszym rozwiązaniem jest zamocowanie go pionowo.


W przypadku Seby filtr leżał na króćcach i:
1) nie dał się napełnić w całości
2) zawsze zostawało trochę paliwa w dolnej części filtra
Powodowało to problemy podczas przełączania z ON na RES, oraz prawdopodobnie przy rozruchu.
Wiem, że to banalny problem i odkrywanie Ameryki, ale komuś może się przydać w przypadku zaćmienia mózgu - jak u mnie podczas szukania rozwiązania problemu.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:49:09)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#2 2016-08-19 10:01:34

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Popieram. U siebie wywaliłem filtr i jestem w stanie spokojnie jechać do pustego baku. Wcześniej miałem problemy po przejechaniu ok. 160km. Po co się męczyć.


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#3 2016-08-19 12:35:08

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Dokładnie te same doświadczenia, zresztą nie tylko na Zefirze.
Wniosek - nie poprawiać fabryki.
I dodatkowe pytanie - po co filtr?

Ostatnio edytowany przez belor (2016-08-19 12:35:30)

Offline

 

#4 2016-08-19 15:23:41

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

To ja tym razem będę w opozycji Ale nie dlatego że mój kolega kolegi którego kolega ma założony filtr i wszystko jest OK, lecz po prostu ze swojego osobistego i niczym nie zakłóconego doświadczenia. Wszystkie motocykle które miałem (nie licząc WSK, JAWY czy MZ - bo tam kraniki były już w jakieś tam filtropodobne urządzenie wyposażone standardowo) miały założone filtry paliwa. Nigdy, ale to nigdy nie miałem z tego powodu jakichkolwiek nieprzyjemności, natomiast miałem je w pewnej GSXR gdzie bez tego urządzenia trzeba było 3 razy w sezonie wywalać gaźniki na stół. To właśnie był bodziec który skłonił mmnie do zamontowanie pierwszego filtra i oto problem znikł jak kamfora. Wiem że gaźniki Zephyra są trudne we współżyciu, wiec pomyślałbym że może rzeczywiście podciśnienie w nich jest jakieś zbyt małe i nie daje rady. Jednak w swoim ZR750 mam również takowy filtr i (na zlocie słyszałem już takie opinie) silnik pracuje jak pszczółka. Być może spostrzeżenie Yamy jest tutaj kluczem, bo u mnie faktycznie wylot filtra jest ewidentnie niżej niż wlot. Tak czy owak będę uparcie bronił tego urządzenia, bo większość z was nie zdaje sobie sprawy jaki syf wozi w baku i nie znacie dnia ani godziny kiedy tenże syf zawita wam w gaźnikach (oby się to nie stało 500 km od domu ...)


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#5 2016-08-19 15:58:42

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Yamamoto napisał:

Wnioski.
Filtr paliwa może być zamontowany, ale pod warunkiem, że wylot z filtra jest cały czas zalany benzyną. Najlepszym rozwiązaniem jest zamocowanie go pionowo.

Poza tym w Zephie też masz urządzenie filtrujące. Na osłonie kranika. Chyba, że zdemontowałeś podczas przeróbek.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2016-08-19 16:01:01)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#6 2016-08-19 21:56:37

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

(ciach)

JACHOO napisał:

Tak czy owak będę uparcie bronił tego urządzenia, bo większość z was nie zdaje sobie sprawy jaki syf wozi w baku i nie znacie dnia ani godziny kiedy tenże syf zawita wam w gaźnikach (oby się to nie stało 500 km od domu ...)

I dlatego co dwa, trzy sezony oprócz synchro gaźniki się też czyści

Ostatnio edytowany przez belor (2016-08-19 21:57:04)

Offline

 

#7 2016-08-20 07:31:56

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

belor napisał:

I dlatego co dwa, trzy sezony oprócz synchro gaźniki się też czyści

Synchro robi się na motocyklu, a do czyszczenia trzeba je niestety zdemontować Biorąc pod uwagę zajebiste Zephyrowe dojście żeby gaziory wywalić a potem je tam upchnąć Piotrek nie przekonałeś mnie

Yamamoto napisał:

Poza tym w Zephie też masz urządzenie filtrujące. Na osłonie kranika. Chyba, że zdemontowałeś podczas przeróbek.

Mówisz o tym sitku? Jeśli tak to muszę się z tobą nie zgodzić. Ono co najwyżej może nie pozwolić dostać się do gaźnika bobrom, małej foce czy innym pływającym dziwolągom Tego nie zdemontowałem, za mało ważyło żeby je ruszać


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#8 2016-08-20 14:34:25

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Jachoo, wiem że dojście nie jest łatwe i też by mi sie nie chciało z tym bawić ale starsza maszyna, to też świadomość jakichś kosztów u posiadacza. Więc będąc świadom tego można dać się wykazać (i pomęczyć) np. czarodziejce od Zepów czyli Lunie

A tak z innej beczuły, to raporty z ostatnich lat pokazują, że jakość paliwa się systematycznie poprawia i chyba nie ma powodów by im nie wierzyć (jedynie LPG się pogarsza), co też przemawia za tezą pt "bez filtra".

Ostatnio edytowany przez belor (2016-08-20 21:37:36)

Offline

 

#9 2016-08-20 21:21:15

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Trochę przestanie mi zgrzytać w obojczyku to zdemontuję filtr. Myślę, ze przypadek mojego "litra" to będzie jednak odkrycie Ameryki, jeśli okaże się strzałem w 10.


Zephyr 4ever

Offline

 

#10 2016-08-21 11:48:04

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Jakość paliwa to jedno, a stary zbiornik to drugie. On jednak po tylu latach ma prawo to paliwo zanieczyszczać. Widzę że was nie przekonam, trudno. Ja jednak pozostanę wierny filtrowi


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#11 2016-08-21 14:56:21

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Każdy wybiera jak mu dobrze

Offline

 

#12 2016-08-21 20:24:05

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

JACHOO napisał:

Widzę że was nie przekonam, trudno. Ja jednak pozostanę wierny filtrowi

Ja też zawsze byłem za filtrem, ale nie mam wyboru muszę szukać problemu.


Zephyr 4ever

Offline

 

#13 2016-08-22 07:03:26

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Może spróbuj tak jak pisze Jakub, ustaw go bardziej pod kątem żeby wylot był cały czas zalany


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#14 2016-08-22 09:34:37

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

spróbuje jak piszesz.


Zephyr 4ever

Offline

 

#15 2016-08-22 09:52:51

 annih1

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2015-05-14
Posty: 57
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Filtr paliwa. Problem z odpaleniem/działaniem/gaśnięciem.

Siemka,
JA też mam filtr paliwa i problemy z gaśnięciem.
Wygląda to tak, ze przy mniej niż połowa baku gaśnie mi jak jadę szybciej niż 120, a jak jadę sobie lajtowo poniżej 120 to gaśnie jak już wskazówka ilości paliwa jest na samym dole.

Uciążliwe jest to szczególnie na trasie jak cisne a mam połowę baku.

Starałem się ułożyć filtr paliwa tak jak piszecie, żeby wylot był poniżej wlotu, ale wtedy wlot jest wyżej niż kranik.
Filtr paliwa mam na gaźnikach bo szczerze mówiąc nie widzę innej opcji zamontowania.

Chciałbym filtr jednak zostawić, macie jakiś patent /miejsce optymalnego zamontowania filtra i jaki najlepiej zamontować do 550-tki?
Ja mam zamontowany taki kątowy . Kątowy jest przy wyjściu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.osm.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.swtor.pun.pl www.konskie.pun.pl