jeśli masz możliwość zapodania nowych sprężyn - to bym się nie zastanawiał co nowe, to nowe
nie wiem, czy ktoś jeździ na progresach byłbyś chyba pierwszy i byś potem mógł doradzić albo odradzić
ramy rurowe stalowe są ładne, ale niestety skrętne... trzeba się poprostu nauczyć i przyzwyczaić... ja też powymieniałem łożyska, amory z tyłu... jest lepiej w winklach, ale na koleinach i tak nim skręca (dziwne uczucie)
co do plecaczka - nie wiem jakich jest gabarytów, ale powinien zapierać się rękoma w miejscu tankpada (tej naklejki na zbiorniku - o ile masz, a jak nie to zerknij na zdjęcia w necie) Układ rąk "podobny" do takiego jakim robi się masaż serca - czyli skrzyżowane dłonie na płasko
na wyprostowanych rękach przy hamowaniu nie zmęczy się, a Ty nie jesteś dociskany.
Offline
Zmień sprężyny na progresy, potem olej. U mnie na razie starcza progres+10 W. 15W + standard+tulejki utwardzające dawał rade przy samotnej jeździe. Każdy ma inne potrzeby.
Pasażerkę naucz obserwacji drogi i pracy nogami. Moja rąk używa do focenia i odmachiwania - trzyma się kolanami i udami. Pracuje jak podczas jazdy konnej
Offline
Qrde pierwsze słyszę o tej firmie. Jak założysz progresy+10W może być sztywno. Proponuje polatać w normalnych warunkach a nie zimowych - lepsza współpraca jeździec - moto. Tył regenerują w Jaworznie. Opinii nie znam.
Offline
taka zona to skarb
Moja zonka caly czas sie nie zapiera...obserwuje droge, a jak spodziewa sie heblowania to dopiero wtedy...normalnie w trasie tez nogami jak plecaczek Yama
Offline
można trochę zmniejszyć efekt nurkowania przodu jak się najpierw lekko przyciśnie tylny hamulec, a dopiero potem przód - przód wtedy lekko 'siada' i łagodniej reaguje na hamowanie przodem - przydatne nie tylko z plecaczkiem
i tak jak pisał Yama - plecaczek musi się trzymać nogami i wspomagać rękoma w razie potrzeby - moja trzyma mnie po bokach na wysokości pasa - w kurtce mam szerokie pasy do regulacji - jest wygodnie, bo nie krępuje ruchów no chyba, że 'odwinę z garści' to mnie łapie w pół zwłaszcza jak się zapomni...
Offline
Są tej samej długości jak ori? Czy tej samej długości jak ori+tulejka? Jak z ilością zwojów?
Bo w 750 w ori masz zestaw sprężyna+tulejka. Jak założyłem progresy od wirtha to były dłuższe od ori+trudniejsze w ściśnięciu. Do tego wyraźnie grubszy drut+z jednej strony zciaśniające się zwoje.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-12-17 16:57:20)
Offline
Użytkownik
Mam ten sam problem. Bardzo miekkie zawieszenie, odpuszczenie gazu powoduje już nurkowanie.
Gdy moto stoi na podstawce centralnej i zawieszenie jest maksymalnie rozciągnięte od uszczelniacza do pułki jest 14.2cm, jak stoi na dwóch kołach, już jest 11cm, a jak na niego usiądę zawieszenie zamyka się do 8.5cm. Przejazd po dziurawej drodze z Vmax 20km/h powoduje zamknięcie zawieszenia do 4cm. Dramat.
Jakie mam opcję?
1. Wymiana oleju na gęstrzy
2. Wymiana sprężyn na fabrycznie nowe oryginały
3. Wymiana sprężyn na progresywne.
Skłaniał bym się do punktu 3 ale zupełnie nie wiem co kupić, co możecie polecić?
Offline
Użytkownik
Offline
To zalej 15W40 ja w swoim 1100 taki zalalem i jest bardziej sztywny, lepiej się prowadzi we winklach
Offline
Użytkownik
Panowie, to nie jest kwestia oleju, ten zawias za mocno nurkuje.
Do wymiany oleju wystarczy wykręcić dolną śrubkę po zewnętrznej stronie lagi? Żeby wykręcić górny korek muszę domontować kierownicę? Trzeba płukać lagi czy zlanie starego i wlanie nowego załatwi temat?
Offline
Miękki zawias to niestety bolączka Zephyrów. Są akcesoryjne progresy dedykowane do tego motocykla i to już sporo poprawia. Dodatkowo zalanie olejem 15 potęguje odczucie sztywniejszego widelca. Zmieniając poprowadzenie kierownicy możesz na moim przykładzie wykombinować regulację napięcia wstępnego aby dostosować ustawienie do swoich potrzeb i wagi.
Powiem ci że po tych modyfikacjach jestem naprawdę zadowolony z prowadzenia, nawet przy ostrzejszej jeździe. Gdyby jeszcze ten tył poprawić ...
Offline
Użytkownik
Jachoo jak masz to rozwiązane u siebie? Masz sprężyny progresywne i do tego zamontowałeś jakieś pokrętła do wstępnej regulacji napięcia sprężyny? Z czego zaadoptowałeś regulację? Kierownicę zmieniłeś na jakąś akcesoryjną? Bo tam chyba trochę mało miejsca na pokrętło.
Offline
W dziale galeria masz całą powieść dotyczącą przebudowy mojego moto. Bliżej końca zamieściłem opis modyfikacji zawieszenia. Ja zmieniłem kierownicę na clipony, ale jeśli chciałbyś zastosować ten patent przy oryginalnym sterze to czeka cię wizyta u ślusarza i dorobienie dolnych półksiężyców wyższych o ok 2,5 cm. Sama przeróbka jest stosunkowo prosta jednak najtrudniej jest dostać dobre korki od ZX6 model '95-'97, bo tylko (z tego co wiem) ten model motocykla przy lagach 41 mm miał regulację.
Offline
Użytkownik
Domyślałem się że może być problem częściami. Odwiedziłem dzisiaj sklep i warsztat motocyklowy. Gość jak usiadł na kawe to powiedział że to zawieszenie jest niebezpieczne w użytkowaniu:D
Obgadaliśmy temat i Gość stwierdził że najtaniej będzie dorobić tuleje dystansową i podłożyć pod sprężyny. Potem zaproponował wymianę na progresywne. Za całą usługę z częściami powiedział ok 700PLN. Drogo/tanio?
Offline