Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#16 2016-09-23 15:13:01

 dawro

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-03-02
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Projekt "Old Sparrow"

piodabro napisał:

To by się zgadzało: więcej powietrza -> musi być i więcej paliwa.
Sprawdź koniecznie kolor świec lub skład mieszanki paliwowo powietrznej inną metodą (np szklana świeca czy analizator).
Jeżeli będziesz miał za ubogo, to ryzykujesz remont głowicy lub w skrajnym wypadku dziurę w tłoku.

Tłumik przelotowy czy oryginalny?

Tłumik jest oryginalny, ale z drobną przeróbką (wybebeszyłem ostatni odcinek) Daje mu to fajne brzmienie.
Po przebiegu 250 km, świece mają kolor kawy z mlekiem więc chyba ok. Pojeżdżę zobaczę.

Ostatnio edytowany przez dawro (2016-09-23 15:26:10)

Offline

 

#17 2016-09-24 20:34:12

 dawro

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-03-02
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Projekt "Old Sparrow"

Tak, jak obiecałem zdjęcia gotowego projektu. Trochę na szybko, bo dzisiaj założyłem na moto ostatnie elementy

http://images81.fotosik.pl/32/c05f47be7fddccd2med.jpg

http://images84.fotosik.pl/32/1019ce59ed645119med.jpg

http://images83.fotosik.pl/32/eab280782b55a938med.jpg

http://images84.fotosik.pl/32/76ceaf51c4df2b18med.jpg

http://images84.fotosik.pl/32/8dab6048fa1464c4med.jpg

Offline

 

#18 2016-09-24 22:57:28

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Projekt "Old Sparrow"

poprostu pieknie sie prezentuje. siedzisko mi sie podoba, ladnie lekko zawiniete na bak i kolor. zgodzisz sie, ze oryg kubki zegarow nie pasuja do reszty


Zephyr 4ever

Offline

 

#19 2016-09-25 02:26:45

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Projekt "Old Sparrow"

Nadal brak opisu jak pożeniliście stożki z gaźnikami podciśnieniowymi.
Fura jak fura. Tylnie kierunki wyją do księżyca.
Podnóżki nie przesunięte - negacja idei caferacera.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#20 2016-09-25 07:39:46

 dawro

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-03-02
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Projekt "Old Sparrow"

5eba napisał:

poprostu pieknie sie prezentuje. siedzisko mi sie podoba, ladnie lekko zawiniete na bak i kolor. zgodzisz sie, ze oryg kubki zegarow nie pasuja do reszty

Dzięki, masz rację z tymi zegarami, tym bardziej że co się namęczyłem z rozebraniem zegarów do malowania a potem złożeniem to moje. Z tymi zegarami i lampą przednią było tak, że pierwotnie chciałem przerobić całość na mierniejszą lampę i pojedynczy zegar, ale trochę z braku czasu i napiętym budżetem zrezygnowałem z tej modyfikacji. Podsumowując, tak liczniki zaburzają trochę linie moto.

Offline

 

#21 2016-09-25 08:21:34

 dawro

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-03-02
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Projekt "Old Sparrow"

Yamamoto napisał:

Nadal brak opisu jak pożeniliście stożki z gaźnikami podciśnieniowymi.
Fura jak fura. Tylnie kierunki wyją do księżyca.
Podnóżki nie przesunięte - negacja idei caferacera.

Tak jak wcześniej napisałem, gaźniki zrobił mi kumpel. W poniedziałek dokładnie go dopytam o te iglice, jeżeli chcesz więcej szczegółów napisz. Trochę po Waszych sugestiach ( Jeszcze raz dziękuję Jahoo) nawet nie kombinowałem z samodzielnym robieniem gaźników. Ponieważ znam http://zachar-motocykle.pl/ poprosiłem go o pomoc.Paweł ma doświadczenie zwłaszcza w budowaniu i przerabianiu motocykli do gymkhany. Powiedział: Nie ma problemu, robiłem stożki w Zephyrze. Jak tylko poskładałem moto i udało mi się odpalić, moto do busa i na drugi dzień telefon: Działa, tylko odcina przy 7 tys. Ja mu na to spoko to moto będzie jeździć maksymalnie 120 km/h. Po odebraniu i małych poprawkach przy mocowaniu stożków na gaźnikach okazało się że jeździ, moim zdaniem nawet fajnie, więc nie rozmazywałem gila po poliku.
Kwestia gustu, ta Fura to moje pierwsze poważne grzebanie przy motocyklu, rozebrałem go do prawie ostatniej  śrubki, więc jaram się nim jak Mojżesz krzakiem Z tymi podnóżkami to już pisałem, że po tym jak zrezygnowałem z wymiany tłumików na jakieś akcesoryjne i w związku z dużą ilością roboty przy silniku dałem sobie z nimi spokój. Jedyne co zrobiłem  to wyciąłem mocowania tylnych podnóżków i już.
To nie jest Cafe Racer?!! I co teraz ? A tak na poważnie znalazłem w sieci trochę przerobionych Zephyrów i taki rysunek z typami motocykli i najbardziej spodobał mi się typ brat (swoją drogą według tej ryciny Cafe Racer to odrębna grupa), ale tak przyznaję się, nawet nie pomyślałem, że przesunięcie podnóżków determinuje zakwalifikowanie motocykla do którejś z grup.
Podsumowując, dzięki za uwagi. Po to tutaj pisze, żeby wysłuchać opinii i dowiedzieć się czegoś nowego i twórczego.
p.s.
Zwrócono uwagę kierunkom i po ręcznej interwencji już nie wyją do księżyca

Ostatnio edytowany przez dawro (2016-09-25 08:37:06)

Offline

 

#22 2016-09-25 19:20:38

 woj191

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 633
Punktów :   
Motocykl: ZRX 1200 BlueRex

Re: Projekt "Old Sparrow"

dawro, tym co mówi Yama się nie przejmuj, on mo takie podnóżkowe zboczenie
fajny projekt


Nowe motocykle są piękne.
Ale tylko stare mają duszę....

Offline

 

#23 2016-09-26 08:06:16

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Projekt "Old Sparrow"

Wreszcie są fotki Wybacz jeśli będę zbyt szczery ale ...
- zegary w tym układzie zaburzają linię
- podobnie z tylną lampą
- gmole kłócą się z tym motocyklem
Poza tym moto naprawdę fajne. Widać jaką przyjąłeś koncepcję i konsekwencję w działaniu (poza trzema wymienionymi elementami ). Gratuluję podejścia do tematu, mam na myśli rozebranie moto i zrobienie wszystkiego od podstaw łącznie z piaskowaniem.
Co do stożków to jeśli odcięcie następuje przy 7 tys. to nie musisz opisywać jak to zrobiliście bo niestety nie zrobiliście


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#24 2016-09-26 09:32:18

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Projekt "Old Sparrow"

z tymi podnóżkami to ja wyjaśnię - cafe racer ma zapiepr.ać, a wtedy przy oryginalnym mocowaniu podnóżków one pierwsze szorują o asfalt - więc idea przerabiania moto na racera bez przesuwania podnóżków jest jak chęć, żeby mieć pączek i zjeść pączek

mi się wizualnie podoba, poza zegarami i podnóżkami odcięcie tego silnika przy 7tysiach uważam za katastrofę...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#25 2016-09-26 10:44:30

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Projekt "Old Sparrow"

dawro napisał:

Przeglądając zdjęcia doszedłem do końca Internetu (oj mówię Wam jakie tam są świństwa) i wybór padł na Cafe Racera lub Brata.

Projekt zrobiłem w oparciu o elementy różnych rozwiązań, które znalazłem w necie. Kierownica miała być clip-on, miało być dużo czarnego, ale mają być jakieś charakterystyczne elementy w innym mocno odróżniającym się kolorze - np. kanapa i manetki, opony kostki albo półkostki. 
Zdecydowanie chciałem uciąć tył i wreszcie prosta kanapa. W trakcie projektowania, postanowiłem, że felgi będą całe czarne ( tym bardziej, że i tak były do piaskowania i malowania).
No i koniecznie musiały być stożki.
http://images81.fotosik.pl/17/c88fb0450ef04c9amed.jpg

Projekt wyglądał na cafe. Więc się napaliłem, że ktoś zrobi coś kompletnego.
Jak Ci się jeździ na cliponach i podnóżkach seryjnych?

woj191 napisał:

dawro, tym co mówi Yama się nie przejmuj, on mo takie podnóżkowe zboczenie
fajny projekt

Mam. Bo na wiele caferacerów dłubanych tylko kilka miało przeniesione podnóżki. A po tym poznać, że dłubiacy wie co dłubi i po co. O czym poniżej napisał mar33cki.

JACHOO napisał:

Co do stożków to jeśli odcięcie następuje przy 7 tys. to nie musisz opisywać jak to zrobiliście bo niestety nie zrobiliście

i

mar33cki napisał:

z tymi podnóżkami to ja wyjaśnię - cafe racer ma zapiepr.ać, a wtedy przy oryginalnym mocowaniu podnóżków one pierwsze szorują o asfalt - więc idea przerabiania moto na racera bez przesuwania podnóżków jest jak chęć, żeby mieć pączek i zjeść pączek

mi się wizualnie podoba, poza zegarami i podnóżkami odcięcie tego silnika przy 7tysiach uważam za katastrofę...

7 tys obrotów to kawałek za maksymalnym momentem, albo sam czubek....
U mnie silnik z ZR7+K&N i pusy wydech kręci do 10 tys obrotów, więc odcięcie masz w 3/4 możliwości silnika.

Na regulację na stożkach bez przeróbek air boxa napaliłem się też strasznie. No nic. Muszę dalej marzyć o remoncie swojego...


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#26 2016-09-27 15:10:18

 dawro

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-03-02
Posty: 17
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Projekt "Old Sparrow"

Dzięki za uwagi, niektóre pozwoliły mi popatrzeć na moją pracę z innej perspektywy. To dobrze. Wiem na co zwracać uwagę na przyszłość.
woj191 . Nie przejmuje się Tym bardziej, że się z Yamamoto zgadzam. Podnóżki powinny być przesunięte.
Yamamoto Co do jazdy na clip-onach i seryjnych podnóżkach, to moje doświadczenie jest 300 kilometrowe.
Kawa jest zdecydowanie lżejszym motocyklem niż ten którym jeżdżę na co dzień, więc już to powoduje, że mam wrażenie super poręczności.
Sam fakt innej pozycji niż mam standardowo na GS-ie czy nawet na XJR-ze już powoduje konieczność dostosowania się do nowej rzeczywistości.
Nie będę ukrywał, ręce trochę bolą. 
Po Waszych uwagach o podnóżkach spróbowałem zająć pozycję z nogami przesuniętymi do tyłu i faktycznie jest lepiej.
Jak na razie ograniczenie max obrotów mi nie przeszkadza, ale rozważam wstawienie zestawu dysz Dynojet. Zobaczymy.
Jachoo. Zegary z zewnątrz trochę faktycznie wyglądają z czapy ale podobają mi się z pozycji kierownika. No ale już wcześniej o tym, pisałem.
Co do tylnej lampy, to miało być albo tak jak jest na projekcie (czyli mała na diodach) z mocowaniem na tablicę, padł też pomysł, żeby był bardzo mały stop i mocowanie tablicy z boku.
Ponieważ kiedyś kupiłem trochę różnych maneli na aliexpress i zostały mi dwie lampy to wykorzystałem to co miałem.
Zawsze to można zmienić.
Trochę inaczej było z gmolami…miało ich nie być, ale trafiły z innymi gratami do malowania no to je założyłem. Mi to nie przeszkadza, w sumie to tylko dwie śruby i ich nie ma.

Offline

 

#27 2016-09-27 15:37:14

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Projekt "Old Sparrow"

a dla mnie gmole nie rzutują, a mogą uratować silnik przy glebie...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#28 2016-09-28 07:44:10

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Projekt "Old Sparrow"

W takim motocyklu słowo gleba nie ma prawa zaistnieć - za dużo czasu i kasy zostało w niego zainwestowane
Zegary owszem, są piękne, dlatego też je zostawiłem u siebie. Ale wierz mi że samo ich obniżenie diametralnie zmienia wygląd maszyny. W sumie to tak jak piszesz, wszystkie te rzeczy są do zrobienia bez ingerencji w lakier czy konstrukcję ramy. Zimy są długie wiec pewnie jeszcze coś podłubiesz w przyszłości


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#29 2016-09-28 14:47:26

 Pająk

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-03-13
Posty: 149
Punktów :   
Motocykl: Różne
WWW

Re: Projekt "Old Sparrow"

Projekt był fajny, realnie już trochę mniej. Chyba nikt nie wspomniał  o boczkach, strasznie ciosane siekierą są, zdecydowanie mi się nie podobają. Resztę koledzy wspomnieli.
Nie od razu Rzym zbudowano, przemyśl, popraw i będzie dobrze.

Offline

 

#30 2016-09-28 20:48:23

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Projekt "Old Sparrow"

No i proszę, niedawno było przykładowe zdjęcie projektu, a tu moto już gotowe
Jak na pierwszą własną przeróbkę to powiem, że wyszło wyjątkowo.
Koledzy wytknęli kilka niedociągnięć, ale dobrze, że jesteś pozytywnie otwarty na takie uwagi
Najważniejsze, że maszyna się podoba Tobie i jesteś zadowolony z efektu własnej pracy.
Pozostaje życzyć zadowolenia z użytkowania na koniec tego sezonu, a w przyszłym mam nadzieję pooglądać go na żywo na jednym z naszych forumowych spotkań


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.glatorianie.pun.pl www.osm.pun.pl www.swtor.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.4girls.pun.pl