Użytkownik
Witam,
jeżdżąc swoją Kawą zauważyłem wibracje przy obrotach około 5 tys. wibruje mi podnóżek pod prawą nogą. czuć to dosyć wyraźnie. lewa nic. jak jeszcze mocniej odkręcę manetkę to słyszę dzwonienie, ale gdzieś z przodu na dole.
ponieważ rozpoczynam przygodę z motorami i jest to moje pierwsze moto, które jak wiadomo ma swój charakter, chciałbym się zapytać czy są to normalne objawy w Zephyrach, czy jednak jest coś do naprawy. Niestety nie mam odniesienia do innych motorów czy też zephyrów i nie wiem czy takie objawy są normalne.
a jak tam w Waszych Zephyrach? też coś wibruje?
Offline
gdy mialem 550 jedyne drgania jakie odczuwalem to przy 140+ km/h wibracje siedziska pod kroczem. niby masaz prostaty, ale nie byl relaksacyjny. wibracje na podnozku i dzwonek nic mi nie mowia.
Offline
moto_wojciech napisał:
a jak tam w Waszych Zephyrach? też coś wibruje?
Wszystko.
A na poważnie to sprawdź połączenia śrubowe setów podnóżków. I wszystko co jest do nich przymocowane. Albo przesmaruj sprężynę i sworzeń podóżka
Offline
5eba napisał:
gdy mialem 550 jedyne drgania jakie odczuwalem to przy 140+ km/h wibracje siedziska pod kroczem. niby masaz prostaty, ale nie byl relaksacyjny. wibracje na podnozku i dzwonek nic mi nie mowia.
U mnie jest podobnie, wibracje pod dupą występują w zakresie 6-6500 obr. I tylko wtedy. I tylko tam.
Ostatnio edytowany przez belor (2016-09-26 12:02:55)
Offline
Użytkownik
rozumiem, że od silnika wibracje są OK., ale nie powinny przechodzić na podnóżki. W wolnym czasie sprawdzę te sprężyny i połączenia i porównam z podnóżkami z lewej strony.
5eba, do 140 -stu się jeszcze nie rozpędziłem i na razie nie mam zamiaru. Dla mnie 120 kmh to już szaleństwo.
chciałbym się jeszcze zapytać czy na połączeniu silnika z ramą są zastosowane jakieś elementy tłumiące drgania? tak jak w samochodach poduszki.
Offline
Na sztywno. Z tyłu 2 długie śruby, z przodu 2 takie aluminiowe łapy.
W moim też coś tam zawibruje, ale tak delikatnie, że nawet nie zwracam uwagi Sprawdź przy okazji mocowanie tłumika do seta, tam powinna być tuleja gumowa. No i czy sam set jest dobrze dokręcony.
Offline
Co do wibracji to u mnie są dokładnie w okolicach 5,5 tys obr. przy 5 nie ma i prz 6 też nie.
Dzwonienie to może być problem obluzowanych kolektorów, u mnie przestał dzwonić po wymianie jednej z uszczelek kolektora (a w sumie uzupełnieniu bo nie było).
Przez wypaloną uszczelkę luźne były półksiężyce i dzwoniły.
Dodatkowo po jakimś czasie zaczął mi terkotać pod obciążeniem na niskich biegach, już się bałem że silnik trup i panewki wyjdą bokiem, a okazało się, że pyrkał kolektor.
Co do wibracji 550tki w okolicach 5 - 6 tys. obr to chyba ten typ tak ma. Jakiś rezonans ramy. Lekarstwo -> unikać tych obrotów
Offline