Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#31 2016-08-09 13:35:07

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

stanowicie naprawdę zgrany zestaw

ja miałem do tej pory 2x10min na pogrzebanie w swojej... stan filtra i gumy mnie zniechęcił do dalszych prób regulacji zapłonu i gaźnika... w tzw międzyczasie wypadły mi popychacze sprzęgła i zgubiłem zapinkę do 1 sprężyny od sprzęgła, okazało się, że olej w silniku w stanie tragicznym... eh do cholery...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#32 2016-08-12 09:34:36

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

wyczyściłem puszkę filtra powietrza, zamontowałem nowy filtr, gumę do gaźnika, ale nie mogę wcisnąć puszki filtra do zbiornika - jest za szeroka. Były różne? Kojarzę, że w ogarze 200 (z silnikiem jawki) filtr był w dodatkowej osłonie z blachy, może taki właśnie dostałem...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#33 2016-10-07 09:11:23

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

No i wychodzi na to, że zbiornik jest zwężony i filtr nie wejdzie. Także chyba będę go musiał zamocować jak w ogarze, w jakiejś obudowie nad silnikiem.
Po wielu próbach wyregulowania gaźnika poddałem się i kupiłem nowy. Wstawiłem nową świecę. Jawka na zimnym nie chce mi odpalić z kopa, ale na ciepłym zawsze od pierwszego Doczytałem się w oryginalnej instrukcji (znalezionej w otchłaniach neta), że zapłon ma być 1.2 - 1.4mm przed GMP. Ja ustawiałem na 2mm, może tu jest pies pogrzebany...
Nazamawiałem ostatnio części - głównie różne gumy (podnóżki, osłony), tulejki, napęd, okładziny szczęk, linki i czekam na kuriera.


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#34 2016-10-07 17:06:50

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jawka 50 Mustang

Jak nie chce palić na zimnym a na ciepłym od strzała to bardziejnupatrywalbym winy w regulacji gaźnika


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#35 2016-10-07 17:59:58

j@wa

Użytkownik

Zarejestrowany: 2016-08-30
Posty: 35
Punktów :   

Re: Jawka 50 Mustang

Raczej doszukiwał bym się nieszczelności skrzyni korbowej.
Simeringi,nieszczelność między karterami. Gdzieś tutaj. Po prostu niema podciśnienia,tak ważnego w dwu suwie.

Offline

 

#36 2016-10-10 09:43:13

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

- gaźnik kupiłem nowy, wymagał dotarcia przepustnicy i nie zmieniałem poziomu pływaka, lekko ustawiłem tylko wolne obroty, linka gazu rozciągnięta na maxa też nie pomaga
- nieszczelności skrzyni korbowej - kumpel się zarzeka, że robił kompletny remont silnika i go nie dotarł, a mi się nie chce go rozbierać, otwierałem tylko od strony sprzęgła, bo miałem problem z popychaczami
do powyższych opcji dołożę kolejne
- ciepłota świecy, powinna być 65, a mam chyba 85/95
- ustawienie zapłonu 1.2-1.4 przed GMP, przerwa na platynkach 0.4 w GMP - muszę sprawdzić, bo ustawiałem zapłon na 2mm

generalnie plan na teraz to rozebrać oddać części do piaskowania i galwanizowania, potem malowanie i składanie na nowych częściach

mam wątpliwość czy dam radę zapleść szprychy na koła i je wycentrować, bo i szprychy i obręcze kupię nowe - stare są w stanie agonalnym


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#37 2016-10-10 11:38:52

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jawka 50 Mustang

Widzę Marek ze złapałeś bakcyla na odrestaurowanie jednośladu Wiem że to wciąga i z założonego budżetu gówno wyjdzie, dam ci radę - pomnóż go 2x i będziesz mieś jako taki pogląd. Ale myślę że i tak warto to robić bo te maszyny tego typu to nasza młodość i wspaniale mieć taki egzemplarz który cieszy oko
Co do szprych to nie masz się co martwić, samo zaplatanie to pikuś. Zrób sobie kilka fotek oryginalnego koła i na ich podstawie zapleciesz je od nowa bez problemu. Wiem bo sam to robiłem Centrowanie to już wyższy poziom wtajemniczenia i tu polecam zawieść koła do speców rowerowych, bo za 30-60 zł wycentrują koło na igiełkę. I jeszcze jedna sugestia odnośnie kupna obręczy i szprych, bo nie wiem jak w przypadku Jawki ale do WSKi jest dostępnych kilka zestawów z czego tylko jeden jest identyczny jak oryginał i pasuje na oryginalne piasty (przy zachowaniu szprych tej samej długości) Pozostałe pomimo tej samej ilości otworów po zapleceniu wyglądają zupełnie inaczej lub są tak marnej jakości że szkoda ich w ogóle zakładać. Jak ma to wyglądać dobrze i wytrzymać kolejne 30 lat to lepiej nie oszczędzać.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#38 2016-10-10 11:57:43

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 223
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Jawka 50 Mustang

Pozwolę sobie dopisać coś z własnego doświadczenia.
Spróbuj ze świecą o właściwej wartości cieplnej. Jeżeli chodzi o części to do Jaw można dostać wszystko np tu: http://www.motoren.sk/shop/Jawa/56/15.

Mój kolega miał taką jawę, brzydkie to takie że aż mi się podoba, zawsze wąchałem jego spaliny. nigdy nie mogłem go dogonić na moim komarku.

Powodzenia:)

Ostatnio edytowany przez sebastianm (2016-10-10 12:10:59)

Offline

 

#39 2016-10-17 09:07:55

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

doregulowałem zapłon, pierwszy odpał na pych, a potem już z kopki


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#40 2016-10-17 09:14:27

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jawka 50 Mustang

Rewelka, czuć tę moc Felgi rzeczywiście masz w opłakanym stanie, ale wszystko do ogarnięcia.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#41 2016-10-17 09:17:07

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Jawka 50 Mustang

Jak już na chodzie, to teraz tylko kosmetyka i sen stanie się jawą


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#42 2016-10-17 19:45:13

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Jawka 50 Mustang

Super Aż mi sie przypomniały pierwsze metry na moto
Wolne obroty chyba pół ciutu za wysokie?

Offline

 

#43 2016-10-31 09:22:52

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jawka 50 Mustang

wymieniłem świecę na Isolatora i pali elegancko, obroty też doregulowałem , teraz pasuje zacząć rozbierać i czyścić.

I tu rodzi się kilka pytań:
- czy pod chrom/nikiel/ocynk trzeba piaskować, czy sami wytrawiają?
- co zrobić z kolankiem wydechowym? wywalić, czy reanimować? odpowiedź wydaje się oczywista - nowe kosztuje ok 30zł
- klamki w ocynk czy chrom?
- mam obawy z zaplataniem kół, obręcze oddam do chromu, zobaczę co z tego wyjdzie, szprychy kupię nowe
- oś wahacza jest ponoć nierozbieralna


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#44 2016-10-31 16:12:50

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jawka 50 Mustang

Marek jeśli rozważasz chromowanie poszczególnych elementów to mocno się nad tym zastanów. Nie wiem jak to jest, ale nowe, elegancko pochromowane elementy możesz kupić znacznie taniej niż reanimować stare. Dobrym przykładem jest właśnie owo kolanko wydechu. Jak miałem problem z dostaniem obręczy kół z otworami na wzór oryginałów zacząłem drążyć temat i najtaniej jak znalazłem w mojej okolicy zaśpiewali sobie 600 zł za jedno koło! Kiedy udało się trafić nowe obręcze (i tak najdroższe z dostępnych) to łącznie z nowymi błyszczącymi szprychami i wycentrowaniem wyszło mnie 290 zł/szt. Owszem to nie oryginał, ale uwierz mi że nikt nie jest w stanie się domyślić bo wyglądają dokładnie jak fabryczne. Za pochromowanie tylnego bagażnika i uchwytu tylnej lampy 350 zł, za lagi przedniego widelca 550 zł. W tych cenach masz całość usługi zależnie od stanu albo piaskują albo wytrawiają, nanoszą podkład miedziowy i chromują i polerują. Uważam więc że zdecydowanie taniej jest zamówić nowe części niż bawić się w odnawianie, tym bardziej że do Jawki części na rynku jest sporo. A i mocno skorodowane stare części nie zawsze nadają się do naprawy lub po chromowaniu efekt nie będzie w pełni zadowalający.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#45 2016-10-31 17:13:03

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Jawka 50 Mustang

oo Jawka obecnie mam dwie do renowacji Mustanga i Pancerkę będę śledził postępy co do pytań
ocynk wytrawiają w galwanizerni,chrom kiedyś wypiaskowałem, osoba która robi mi chromy nie była zbyt zadowolona dodatkowa robota,(szlifowanie),jeżeli kolano jest w dobrym stanie osobiście bym chromował,klamki chrom ,co do zaplatania robić foty dużo fot, szprychy w każdym moto które trafia do mnie do renowacji staram się zostawiać jak najwięcej oryginału im więcej tym moto później cenniejsze,JACHOO kosmiczne ceny za takie elementy

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.osm.pun.pl www.konskie.pun.pl www.4girls.pun.pl www.swtor.pun.pl www.pwf-online.pun.pl