stanowicie naprawdę zgrany zestaw
ja miałem do tej pory 2x10min na pogrzebanie w swojej... stan filtra i gumy mnie zniechęcił do dalszych prób regulacji zapłonu i gaźnika... w tzw międzyczasie wypadły mi popychacze sprzęgła i zgubiłem zapinkę do 1 sprężyny od sprzęgła, okazało się, że olej w silniku w stanie tragicznym... eh do cholery...
Offline
wyczyściłem puszkę filtra powietrza, zamontowałem nowy filtr, gumę do gaźnika, ale nie mogę wcisnąć puszki filtra do zbiornika - jest za szeroka. Były różne? Kojarzę, że w ogarze 200 (z silnikiem jawki) filtr był w dodatkowej osłonie z blachy, może taki właśnie dostałem...
Offline
No i wychodzi na to, że zbiornik jest zwężony i filtr nie wejdzie. Także chyba będę go musiał zamocować jak w ogarze, w jakiejś obudowie nad silnikiem.
Po wielu próbach wyregulowania gaźnika poddałem się i kupiłem nowy. Wstawiłem nową świecę. Jawka na zimnym nie chce mi odpalić z kopa, ale na ciepłym zawsze od pierwszego Doczytałem się w oryginalnej instrukcji (znalezionej w otchłaniach neta), że zapłon ma być 1.2 - 1.4mm przed GMP. Ja ustawiałem na 2mm, może tu jest pies pogrzebany...
Nazamawiałem ostatnio części - głównie różne gumy (podnóżki, osłony), tulejki, napęd, okładziny szczęk, linki i czekam na kuriera.
Offline
Jak nie chce palić na zimnym a na ciepłym od strzała to bardziejnupatrywalbym winy w regulacji gaźnika
Offline
- gaźnik kupiłem nowy, wymagał dotarcia przepustnicy i nie zmieniałem poziomu pływaka, lekko ustawiłem tylko wolne obroty, linka gazu rozciągnięta na maxa też nie pomaga
- nieszczelności skrzyni korbowej - kumpel się zarzeka, że robił kompletny remont silnika i go nie dotarł, a mi się nie chce go rozbierać, otwierałem tylko od strony sprzęgła, bo miałem problem z popychaczami
do powyższych opcji dołożę kolejne
- ciepłota świecy, powinna być 65, a mam chyba 85/95
- ustawienie zapłonu 1.2-1.4 przed GMP, przerwa na platynkach 0.4 w GMP - muszę sprawdzić, bo ustawiałem zapłon na 2mm
generalnie plan na teraz to rozebrać oddać części do piaskowania i galwanizowania, potem malowanie i składanie na nowych częściach
mam wątpliwość czy dam radę zapleść szprychy na koła i je wycentrować, bo i szprychy i obręcze kupię nowe - stare są w stanie agonalnym
Offline
Widzę Marek ze złapałeś bakcyla na odrestaurowanie jednośladu Wiem że to wciąga i z założonego budżetu gówno wyjdzie, dam ci radę - pomnóż go 2x i będziesz mieś jako taki pogląd. Ale myślę że i tak warto to robić bo te maszyny tego typu to nasza młodość i wspaniale mieć taki egzemplarz który cieszy oko
Co do szprych to nie masz się co martwić, samo zaplatanie to pikuś. Zrób sobie kilka fotek oryginalnego koła i na ich podstawie zapleciesz je od nowa bez problemu. Wiem bo sam to robiłem Centrowanie to już wyższy poziom wtajemniczenia i tu polecam zawieść koła do speców rowerowych, bo za 30-60 zł wycentrują koło na igiełkę. I jeszcze jedna sugestia odnośnie kupna obręczy i szprych, bo nie wiem jak w przypadku Jawki ale do WSKi jest dostępnych kilka zestawów z czego tylko jeden jest identyczny jak oryginał i pasuje na oryginalne piasty (przy zachowaniu szprych tej samej długości) Pozostałe pomimo tej samej ilości otworów po zapleceniu wyglądają zupełnie inaczej lub są tak marnej jakości że szkoda ich w ogóle zakładać. Jak ma to wyglądać dobrze i wytrzymać kolejne 30 lat to lepiej nie oszczędzać.
Offline
Użytkownik
Pozwolę sobie dopisać coś z własnego doświadczenia.
Spróbuj ze świecą o właściwej wartości cieplnej. Jeżeli chodzi o części to do Jaw można dostać wszystko np tu: http://www.motoren.sk/shop/Jawa/56/15.
Mój kolega miał taką jawę, brzydkie to takie że aż mi się podoba, zawsze wąchałem jego spaliny. nigdy nie mogłem go dogonić na moim komarku.
Powodzenia:)
Ostatnio edytowany przez sebastianm (2016-10-10 12:10:59)
Offline
doregulowałem zapłon, pierwszy odpał na pych, a potem już z kopki
Offline
Rewelka, czuć tę moc Felgi rzeczywiście masz w opłakanym stanie, ale wszystko do ogarnięcia.
Offline
wymieniłem świecę na Isolatora i pali elegancko, obroty też doregulowałem , teraz pasuje zacząć rozbierać i czyścić.
I tu rodzi się kilka pytań:
- czy pod chrom/nikiel/ocynk trzeba piaskować, czy sami wytrawiają?
- co zrobić z kolankiem wydechowym? wywalić, czy reanimować? odpowiedź wydaje się oczywista - nowe kosztuje ok 30zł
- klamki w ocynk czy chrom?
- mam obawy z zaplataniem kół, obręcze oddam do chromu, zobaczę co z tego wyjdzie, szprychy kupię nowe
- oś wahacza jest ponoć nierozbieralna
Offline
Marek jeśli rozważasz chromowanie poszczególnych elementów to mocno się nad tym zastanów. Nie wiem jak to jest, ale nowe, elegancko pochromowane elementy możesz kupić znacznie taniej niż reanimować stare. Dobrym przykładem jest właśnie owo kolanko wydechu. Jak miałem problem z dostaniem obręczy kół z otworami na wzór oryginałów zacząłem drążyć temat i najtaniej jak znalazłem w mojej okolicy zaśpiewali sobie 600 zł za jedno koło! Kiedy udało się trafić nowe obręcze (i tak najdroższe z dostępnych) to łącznie z nowymi błyszczącymi szprychami i wycentrowaniem wyszło mnie 290 zł/szt. Owszem to nie oryginał, ale uwierz mi że nikt nie jest w stanie się domyślić bo wyglądają dokładnie jak fabryczne. Za pochromowanie tylnego bagażnika i uchwytu tylnej lampy 350 zł, za lagi przedniego widelca 550 zł. W tych cenach masz całość usługi zależnie od stanu albo piaskują albo wytrawiają, nanoszą podkład miedziowy i chromują i polerują. Uważam więc że zdecydowanie taniej jest zamówić nowe części niż bawić się w odnawianie, tym bardziej że do Jawki części na rynku jest sporo. A i mocno skorodowane stare części nie zawsze nadają się do naprawy lub po chromowaniu efekt nie będzie w pełni zadowalający.
Offline
oo Jawka obecnie mam dwie do renowacji Mustanga i Pancerkę będę śledził postępy co do pytań
ocynk wytrawiają w galwanizerni,chrom kiedyś wypiaskowałem, osoba która robi mi chromy nie była zbyt zadowolona dodatkowa robota,(szlifowanie),jeżeli kolano jest w dobrym stanie osobiście bym chromował,klamki chrom ,co do zaplatania robić foty dużo fot, szprychy w każdym moto które trafia do mnie do renowacji staram się zostawiać jak najwięcej oryginału im więcej tym moto później cenniejsze,JACHOO kosmiczne ceny za takie elementy
Offline