Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

#16 2016-02-20 15:01:58

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

jak pisałem wcześniej w suzuki gs500 wałki chodzą po płytce w tych silnikach jest b.mały luz zaworowy in i ex 0,03 do 0,08 i b.ważne by spr luz co 6 tys km  w   xj 600 też wałki chodzą po płytkach za to jest fajna wymiana specjalny kluczyk i płytka na wierzchu bez zdejmowania walka

Offline

 

#17 2016-02-20 16:44:19

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

przyłącze się do tematu, bo ostatnio zdejmowałem głowice itp.. Ustawiłem rozrząd wszytko pozakładałem na swoim miejscu kręciłem wałem bez świec, żeby sprawdzić czy wszystko jest w porządku, no i było. Jak go odpaliłem to przy pierwszym lewym cylindrze zawór wydechowy wydaje dziwny dźwięk. Druga sprawa to jak myłem gaźniki w myjce ultradźwiękowej to musze je synchronizować albo coś z nimi robić ?? Bo przerywa na wyższych obrotach.

Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2016-02-20 16:45:24)


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#18 2016-02-20 17:23:27

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

co do zaworu to może zrobiłeś zbyt duży luz lub wypiął się zamek ,co do gaźników spr, ewentualnie ustawić poziom paliwa, ustawić piloty zacząć o ustawienia bazowego i zsynchronizować przepustnice

Offline

 

#19 2016-02-20 17:25:06

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

aa co do gaźników zakładam ze zaworki, o ringi ,membrany itd wszystko ok

Offline

 

#20 2016-02-21 00:52:26

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Gazniki są w dobrym stanie,  jedynie mam dylemat co do przepustnic tych z gumowymi membranami u góry,  są wytarte.  Widać na nich że korpus gaźnika je wytarł i wydaje mi się że mają luz przód-tył. Jak się zabrać za ustawianie tych rzeczy w gaźnikach i od czego zacząć?

Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2016-02-21 00:53:15)


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#21 2016-02-21 07:50:17

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

To ja dorzucę swoje trzy grosze. Szlifowanie płytek to nie jest taka oczywista sprawa. Krzywka wałka rozrządu nie jest w osi zaworu tylko lekko przesunięta na jedną stronę. Jest tak, aby krzywka przechodząc po szklance powodowała oprócz naciśnięcia zaworu także obrót szklanki. A to po to, aby krzywka nie pracowała cały czas w tym samym miejscu na szklance. Co za tym idzie - szklanka obraca się opierając się na płytce regulacyjnej. I tutaj też występuje spore tarcie. Więc jeżeli zdejmiecie warstwę utwardzoną z powierzchni płytki to zacznie się ona bardzo szybko wycierać. Czyli można przeszlifować, ale ułamki milimetra, bo tylko na taką głębokość jest utwardzany materiał. Wystarczy obejrzeć używaną płytkę aby dostrzec na niej wytarcia "obrotowe" z obu stron.

Ostatnio edytowany przez mkmal (2016-02-21 08:06:51)


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#22 2016-02-21 10:50:46

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

mkmal napisał:

To ja dorzucę swoje trzy grosze. Szlifowanie płytek to nie jest taka oczywista sprawa. Krzywka wałka rozrządu nie jest w osi zaworu tylko lekko przesunięta na jedną stronę. Jest tak, aby krzywka przechodząc po szklance powodowała oprócz naciśnięcia zaworu także obrót szklanki. A to po to, aby krzywka nie pracowała cały czas w tym samym miejscu na szklance. Co za tym idzie - szklanka obraca się opierając się na płytce regulacyjnej. I tutaj też występuje spore tarcie. Więc jeżeli zdejmiecie warstwę utwardzoną z powierzchni płytki to zacznie się ona bardzo szybko wycierać. Czyli można przeszlifować, ale ułamki milimetra, bo tylko na taką głębokość jest utwardzany materiał. Wystarczy obejrzeć używaną płytkę aby dostrzec na niej wytarcia "obrotowe" z obu stron.

Płytki nie są utwardzane powierzchniowo,nie są nawęglane ani azotowane widuje płytki ale nigdy nie widziałem wytartej płytki która nie trzymała wymiaru ,ostatnio robiłem luzy w cbr plytka o wym 202 miała 202 po pomiarze . co do gaźników jest opisane jak to zrobić

Offline

 

#23 2016-02-21 16:56:04

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Wiesz, ja nie mówię o wytarciu takim, żeby powstała dziura, zagłębienie... Chodzi mi o ślad na płytce, który pokazuje, że się obraca. A co do utwardzania - ok, być może masz rację, że to po prostu tak twardy materiał.


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#24 2016-02-26 21:11:54

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

W końcu zabrałem się za rozbieranie całości. Luzy potwierdziły się w badaniu "na trzeźwo". Zmierzyłem je nawet dokładniej. Za każdym razem, po użyciu dwóch listków szczelinomierza (np. 0.10+0.02) mierzyłem całkowitą grubość mikrometrem. Pomiary wskazują na to, że napięcie powierzchniowe oleju silnikowego powoduje, że blaszki nie przylegają do siebie i występuje pomiędzy nimi szczelina ok 0.01-0.02mm. W związku z tym przy łączeniu blaszek, zawsze brałem pod uwagę ten błąd pomiarowy. Przy pomiarach podkładek również korzystałem z mikrometru, bo cyfry oznaczajce grubośc były zupełnie niewidoczne. Popychacze wyślizgiwały mi się z rąk i nie mogłem ich wyciągnąć. Dobrym patentem okazał się magnes, jako, że same popychacze są stalowe, a blok silnika aluminiowy. Poniżej podaje wyniki pomiarów.

Luzy zaworowe [cylinder - luz]:

Wydech:
1-0.13<x<0.14
2-0.12<x<0.13
3-0.14<x<0.15
4-0.13<x<0.14

Dolot:
1-x<0.02
2-x<0.02
3-0.03<x<0.04
4-x<0.02

Rozmiary podkładek:

Wydech:
1-245
2-240
3-250
4-245

Dolot:
1-240
2-240
3-250
4-235

Niestety zamienianie podkładek nic nie da i muszę zamówić komplet ... Przy doborze podkładek korzystam z tej tabelki danej w Hayen'sie.

Co do gaźników, to rozebrałem wszystko na śrubki. Powymieniałem iglice i jet'y. Były całkiem brudne w środku, a teraz wyglądają świetnie. Korzystałem z środka Carbu Clean od Motul'a. Mogę powiedzieć, że bardzo ładnie rozpuszcza niepotrzebne zabrudzenia. Wszystko nasmarowane i wyprostowane. Przy wymianie zgubiłem gdzieś trzpień od jednego pływaka (sic!) na szczęście dorobiłem zamiennik ze starej iglicy, bo średnicą pasuje idealnie. . Moje obawy wzbudza jedna rzecz. Mianowicie tłoki przyczepione do membran. U mnie są dosyć wytarte (wytarcie ma kształt litery Y) przez co potrafią się zaciać na chwilę przy opadaniu. Czy ktoś z was miał taki problem? Czy wystarczy je nasmarować? Czy może należy wymienić ten tłok?

Ostatnio edytowany przez Apacz (2016-02-26 21:13:45)

Offline

 

#25 2016-02-27 23:48:30

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Heh, przypadek u Ciebie przypomina mi mojego Zephyr'a.

Miałem wszystko dokładnie tak samo:
1. Zamiast uszczelki jakiś patałach dał tam silikon.
2. Wszystkie doloty podparte (miałem płytki 2,55 i 2,60, pożyczyłem od znajomych mechaników 2 płytki do przymiarki (2.00 i 2.30), poprzekładałem, pomierzyłem i zamówiłem odpowiednie.
3. 1 zawór wylotowy miał za mały luz (ale mierzalny ) wymiana płytki i wsio.

Najwięcej przekleństw poleciało podczas czyszczenia tego czerwonego gówna. Nigdy więcej...

Offline

 

#26 2016-12-14 19:35:05

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Kontynując temat "czy jest bardzo źle" w moim przypadku tak. Było bardzo źle Wcześniej problemy z odpalaniem na zimno. Z dnia na dzień strata kompresji do 3,5bar więc postanowiłem wziąć się wreszcie za zawory. I tak:
ssące: wszystkie podparte czyli 0mm
wydechowe:
1-0,28
2-0,12
3-0,22
4-0,17

Ok, rozkręcanie i mierzenie płytek, ssące zamówiłem o 0,20mm mniejsze.
http://fotoo.pl//out.php?i=1153805_zdj-cie-0244.jpg
Składanie do kupy i drugi pomiar:
ssące:
1-0,14
2-0,17
3-0,08
4-0,05

wydechowe:
1-0,22
2-0,25
3-0,20
4-0,26

Dwa nadal za ciasne. Pojechałem do szlifierza, żeby zebrać 0,10 z dwóch płytek. Niestety stwierdził że jest to za małe i jak wystrzeli to z magnesówki to już nie znajdzie Więc zamówiłem w sklepie w Pozn. Przy odbiorze cyrki, bo okazało się, że jedną zgubili i przyślą pocztą

W wolnym czasie silnik został poskładany i pomiar kompresji: na zimno bez oleju 8,5 bar na każdym (przy próbie olejowej pewnie byłoby więcej, ale nie robiłem.)
Podstawowy błąd- założyłem gaźniki na sucho, w wyniku czego podwiesił sie pływak i paliwo lało niemiłosiernie... drugi raz wyciąganie gaźników i kontrol pływaków. Przy okazji ustawiłem poziomy na 18mm

Odpał i synchro:


Po jeździe będą pewnie drobne regulacje, ale najważniejsze, że silnik ożył
Każdemu, kto ma problem z odpalaniem, nierówną pracą silnika polecam zajrzeć w ZA WO RY !!! Jak się okazało na własnych błędach-jest to bardzo ważny element.

Tak na marginesie... Płytki w Zephyrze mają średnicę 13mm i kosztują 24zł/sztuka

Ostatnio edytowany przez rafi068 (2016-12-14 19:39:46)

Offline

 

#27 2016-12-24 14:03:59

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

W larssonie są po 22zł sztuka
Gratuluję ożywienia silnika.

Offline

 

#28 2017-02-04 08:25:46

tina

Zlotowicz

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2015-12-26
Posty: 528
Punktów :   
Motocykl: ZR750, CBR600RR

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Yamamoto napisał:

Zmierz na trzeźwo jeszcze raz. Skoro napisałeś, że nie palił na jeden gar to jakim cudem pracował normalnie?


OFFTOP:
Silniki z serii KZ/GPZ/ZR są trudno zajebywalne. Jeździłem kiedyś GPZ 550 gdzie sprężanie było 9-7-7-9. Szłą jak głupia.

Wybacz kolego, ale ja jezdzilem pol sezonu na 3 garach. Zorientowalem sie dopiero jak wyczyscilem kolektory z syfu i po kilku dniach zauwazylem, bo 3 sie przypalily a jeden pozostal srebrny....

Offline

 

#29 2017-02-08 12:29:46

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Zawory to w ogóle jest bardzo wrażliwy element w silnikach Zephyrów. U mnie nawet po ustawieniu (w pewnym serwisie) klekotały i dzwoniły ale po robocie Luny przejeździłem sezon i wciąż cisza, na przyszły nawet nie planuję robić. To tak na marginesie zaworowym.

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sitegothic.pun.pl www.wszystkonatelefon.pun.pl www.avatar2009.pun.pl www.faniasg.pun.pl www.envoysofsky.pun.pl