Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2017-03-29 18:30:37

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Kranik demontaż i reparacja

Cześć.

Pod koniec lutego jechałem do mechanika w celu poprawek po serwisie. Po odkręceniu kranika na pri okazało się, że nieco kapie. Pokapało i przestało.
Wczoraj, z racji pogody, odbierałem Zepa z kolegi garażu, historia z kapiącym paliwem się powtórzyła. Wieczorem sprawa wyglądał jeszcze gorzej. Kolega, który zakupił ode mnie 550, podjechał pooglądać 750. Odpaliliśmy, żeby ponapawać uszy miłym dźwiękiem akcesoryjnych tłumików, ale po zgaszeniu dał się wyczuć zapach benzyny. Paliwo kapało już na on.

Dziś zdjąłem bak, i odkręciłem kranik. Przed odkręceniem sprawdziłem jak leci z wężyka przy rożnych ustawieniach kranika. Na pri leciało raźno, na on praktycznie wcale, ale jakby trochę kapało.

Zdjęty kranik rozkręciłem i tak to wygląda w środku.

https://images82.fotosik.pl/469/7c3c09df2580cb53med.jpg

https://images84.fotosik.pl/468/c196abab8726fea0med.jpg
Guma uszczelniająca połączenie kranik-bak no taka sprasowana i jak widać niezbyt wyglądająca.
Między elementem z napisami pri on itd a wnętrzem jest blaszany oring jakiś taki krzywy, czy to tak ma być?

https://images83.fotosik.pl/469/e384fe5b84ad6b17med.jpg



Guma w środku, ta z dziurami, no niezbyt. Pomiędzy okrągłymi otworami jakby uszczerbienie, widać spękania.
Czyli zestaw naprawczy się należy?
Pytanie co to jest to z tyłu? Sprężynka po co i ta cienka guma? Czy jest sens to ściągać, czy tego zestaw naprawczy nie obejmuje?

Pozdrowienia.

Ostatnio edytowany przez Panda (2017-03-29 18:32:11)

Offline

 

#2 2017-03-29 19:10:51

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Kranik demontaż i reparacja

To jest kranik podciśnieniowy. Jeśli na on lub res leciało paliwo mimo wyłączonego silnika to źle. Paliwo ma lecieć kiedy na kranik działa podciśnienie, stąd membrana i sprężynka o którą pytasz. Jeśli membrana ma dziury to też źle i pewnie dlatego leci paliwo na ON. Blaszany oring to rodzaj sprężyny, ma na celu dociskanie przełącznika. Polecam zestaw naprawczy koszt około 70zł. Sam zmieniałem dwa tygodnie temu. Pozdro.


Edit:

Jeśli moto stało dłużej z tą usterką, polecam sprawdzić czy do oleju nie dostało się paliwo. Jeśli, któryś zaworek iglicowy w komorach pływakowych Ci nie trzyma jak powinien, może być problem.

Ostatnio edytowany przez kwaq (2017-03-29 19:13:19)

Offline

 

#3 2017-03-29 19:33:05

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Zaworki były robione jesienią i nie stwierdziłem wzrostu poziomu oleju.
Ta membrana jest w zestawie i sprężynka itd?

Mi się wydaje że ciekło przez tą gumę w kształcie twarzy. Niewykluczone, że leciało z połączenia wężyka z filtrem. Ale kranik i tak do zrobienia.

Offline

 

#4 2017-03-29 19:36:11

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Kranik demontaż i reparacja

Offline

 

#5 2017-03-29 19:49:37

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

To jeszcze jedno.
Jak zdjąć tą membranę? Tam nie ma śrubki tylko jakaś blaszka. Wystarczy pociągnąć?

Offline

 

#6 2017-03-29 20:16:13

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Kranik demontaż i reparacja

Ta membrana składa się z dwóch gumek i w środek wkłada się taki plastik. Ta blaszka to element membrany nie odrywaj od niej membrany to jest jako całość.

Offline

 

#7 2017-03-29 20:26:23

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Dobra.
Tylko jak się zakłada te cienkie gumy na plastik, skoro są na tej okrągłej blaszce?

Edycja.

Dopatrzyłem, ze to całe jest w zestawie, czyli z plastikiem, sprężynką i blaszką.

Ostatnio edytowany przez Panda (2017-03-29 20:29:54)

Offline

 

#8 2017-03-30 12:40:35

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Kranik demontaż i reparacja

Ja miałem bez plastiku. Tę cienką gumkę na której nie ma blaszki można zgiąć i przejdzie przez otwór w plastiku.

Offline

 

#9 2017-04-13 18:02:30

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Ok skleciłem całość.
Membrana delikatnie zawinięta mieści się w otwór w plastiku i ładnie pasuje.
Tyle, że kranik się przekręca bardzo ciężko z nowym oringiem. To się ma samo ułożyć?

Offline

 

#10 2017-04-14 23:27:22

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Kranik demontaż i reparacja

może za mocno skręciłeś tę sprężynę o której mówiliśmy wcześniej. Dodatkowo możesz lekko przesmarować jakimś olejem o-ring na dźwigni.

Offline

 

#11 2017-04-15 09:40:34

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Śrubki skręcające przednią część (tą z napisami on itd.) dokręciłem ostatecznie tyle ile się dało. Ale jak słabo to skręcę, to mi może nie trzymać gumowy oring. Posmaruję czymś, pokręcę trochę kombinerkami, jak mi Yama radził, i zobaczymy.

A te rurki doprowadzające paliwo z baku, to one normalnie tak luźno w swoich gniazdach siedzą? Bo mi to jak odwrócę kranik to ta rurka od rezerwy sama wypada, a ta dłuższa ledwo siedzi. Ma to jakieś znaczenie?

Przepraszam za banalne dla większości pytania, ale dla mnie, jako osoby nie znającej się w ogóle na mechanice, to byle drobiazg jest zastanawiający.

Offline

 

#12 2017-04-15 09:51:42

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Kranik demontaż i reparacja

W wiekszości kraników lekko siedzą. Spróbuj wcisnąć ile się da lub szukać kleju odpornego na benzynę-poxilina na100% jest odporna
Nie wiem jak poxipol


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#13 2017-04-15 12:11:15

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Dobra kranik raczej zrobiony, test wstępny ok. Kręci się dobrze - poprzecierałem i oring i metalowe elementy szmatką nasączoną zużytym motulem.
Rurki zrobię może nie na klej ale dotnę paski cienkiej gumy z węża paliwowego i w nich osadzę. Zobaczymy jak to wyjdzie.
We wtorek montaż do baku, sprawdzenie jak paliwo leci, składanie całości i jazda

Offline

 

#14 2017-04-18 16:16:47

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Kranik demontaż i reparacja

Cześć.

Kranik zamontowany do baku, leci kiedy trzeba. Zapalił i jest dobrze, ale nie bardzo dobrze. Podejrzewam że się pływak zawiesił bo wskazówka nic nie pokazuje (mam tak ze 4 litry).
Przy okazji rozkręciłem wlew paliwa, żeby go przeczyścić. Był mocno brudny i przy tankowaniu istniało duże prawdopodobieństwo że co nieco wleci do baku.
Jeszcze trochę zabawy przede mną, bo mi kapie paliwo z filtra paliwa na łączeniu z wężykiem, mimo zaciśniętej opaski.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc.

Offline

 

#15 2017-04-18 18:40:03

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Kranik demontaż i reparacja

4 litry to rezerwa. Nie wiem jak w 750 ale w 550 rezerwę kranikiem włączało się po spadnięciu wskazówki poniżej E.
A. Wskaźnik mocno orientacyjny jest.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:46:50)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swtor.pun.pl www.konskie.pun.pl www.4girls.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.osm.pun.pl