mam pytanko czy ktoś wydłubał alternator w tysiaku i czy natrafił na problemy ,jesli tak to jakie? mam zamiar zrobić doktorat z łożysk w alternatoże bo padły.
18.2.2011
musze sobie sam odpowiedzieć na to pytanie .
i zrobie to w najblizszym czasie.
Ostatnio edytowany przez siwy (2011-02-17 23:59:13)
Offline
alternator zamocowany jest na 3 śrubach .O ile 2 z nich są odkryte to żeby sie dostać do trzeciej musisz:
- odkręcić pokrywę pompki sprzęgła
- zdemontować pompkę sprzęgła ( zawsze przy okazji można dokonać inspekcji )
oraz pokrywę zębatki zdawczej i łańcucha - ściągając ją zwróć uwagę na tulejki prowadzące ,zastałe mogą blokować pokrywę przed łatwym demontażem dlatego dobrze jest ją lekko podważyć albo z drugiej strony zbić drewnianym klockiem i tu również przy okazji mając swobodny dostęp możesz usunać brud i smar z łańcucha zębatki i pokrywy
zresztą Palasz dobrze opisał tą samą drogę w fotorelacji w dziale warsztat
Offline
Podłączę się pod ten wątek, Sprawa dotyczy alternatora w 550. Wiem, zupełnie inna konstrukcja niż w 11. Tam sa 3 przewody na okrągłych złączkach, czy można je podłączać w dowolny sposób, na przemian? Wszystkie kable są żółte.
Widać na schemacie, że nie są konkretnie oznaczone który do którego.
Offline
Poznacz sobie markerem kropeczki na kablach. I wepniesz potem tak jak było.
Offline
Myślałem że do regeneracji oddajesz
Offline
Alternator. Prądnica prądu przemiennego ,trójfazowa. Czyli każdy z tych trzech żółtych przewodów to wyjście uzwojenia "jednej fazy". Te żółte kabelki idą do prostownika i obojętna jest który żółty trafi w które miejsce. Byle by w miejsce w którym był inny żółty przewód.
Offline
Przepraszam że się podpinam ,ale mam takie pytanko . Czy po zdjęciu pokrywy alternatora powinien polecieć olej czy nie??. Bo już zgłupiałem , u mnie w 550-ce były znikome resztki prawie że nic . Czy to dobrze ?? . Dzięki i pozdrawiam wszystkich..
Offline
To znak że puszcza ci simmering. Jak są to śladowe ilości to nie masz się co przejmować, ale jak będzie tego więcej to niestety rozbiórka i wymiana uszczelniacza.
Offline