witam
niedawno stałem się posiadaczem zefira 750 z 93r. - podczas wymiany klocków zaniepokoiła mnie uchwyt zacisku ten skrecony z lagą
oczywiście kupiłem już nowy zacisk ale pytanie czym to jest spowodowane ?
czy można gdzieś kupić same blaszki na ten uchwyt?
pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez pawel6 (2017-10-04 18:25:08)
Offline
Tutaj masz numery wszystkich części. Drugie zdjęcie nie działa z opisu rozumiem, że po prostu nie było tych blaszek?
Dostaniesz je pewnie tylko w serwisie, lub w zaprzyjaźnionym z nami Bravados z Krakowa Napisz w powitalni skąd jesteś i daj jakieś zdjęcie Twojej maszyny
Offline
blaszka była przetarta i pod nią uchwyt jest także pod kątem zjechany. kupiłem stary zacisk i wymieniłem jedno i drugie. Pytanie czemu aż tak się przetarło dodam że klocek był nierówno zjechany ten który po prowadnicach jeździ.
Offline
Też obstawiam prowadnicę. To najczęstszy powód kontrowania klocków.
Offline
Użytkownik
Panowie, wczoraj przypadkiem rozebrałem tylni hamulec. Wygląda słabo.
Wystarczy to wyczyścić czy lepiej rozebrać i wymienić wszystko co potrzeba? gumki wyglądają ok. Jaki zestaw naprawczy do tego kupić?
Czy używacie jakiegoś kleju do śrub do przykręcenia tarczy hamulcowej?
Offline
Jak tłoczek nie leje to wystarczy wyczyścić, przy składaniu koniecznie użyj smaru do tłoczków hamulcowych tylko i wyłącznie. Inne smary mogą wejść w reakcję z płynem ham. i mogą narobić kuku.
To wszystko oczywiści epod warunkiem że wszystkie tłoczki nie są porysowane, gumki ok, pyłowe także.
Offline
Użytkownik
Nie widziałem tam nigdzie wycieków. Jedynie zauważyłem że tłoczki wysuwają się nierówno. Możesz wrzucic jakiś link do tego smaru do tloczkow. Żeby sprawdzic stan tłocznia muszę go wysunąć? Domyślam się że zadaje głupie pytania ale to mój pierwszy zacisk:)
Offline
Tak musisz je całkiem wysunąć, ciężko się zakłada uszczelniacz pyłowy, jest patent który bardzo ułatwia montaż ale musisz mieć kompresor, (Nie pamiętam czy w tym zacisku też tak ciężko się zakłada jak w aucie). Wieczorem postaram Ci się podesłać poradnik na przykładzie zacisku samochodowego.
http://allegro.pl/pasta-smar-do-tloczko … 9517.html,
używaj tylko i wyłącznie tego do montażu tłoczków i gumek.
Offline
Jeśli zacisk nie cieknie tylko jest spocony to nie ma po co go rozbierać. Wyczyść wszystko jak radzi Pudelski7 i montuj. Co do wysuwu to tloczki będą sie wysuwać nierówno bo mają różne średnice, dopiero podczas normalnej pracy napotykając na opór klocka z tarczą działają tak jak powinny.
Offline
Użytkownik
Rozumiem że do smarowania wystarczy wysunąć tłoczek, posmarować i wcisnąć? Jedna taka tubka na ile zacisków powinna wystarczyć?
Offline
Użytkownik
Rozumiem że do smarowania wystarczy wysunąć tłoczek, posmarować i wcisnąć? Jedna taka tubka na ile zacisków powinna wystarczyć?
A do śrub do tarczy używacie jakiegoś kleju?
Offline
Kleju do śrub. Średniego
Offline
Użytkownik
Yamamoto napisał:
Kleju do śrub. Średniego
loctite 243 będzie ok?
Offline
https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU&t=212s
Tutaj masz przykład jak zregenerować zaciski, gość ma dziwny humor ale wie co robi.
Loctite może być, coś tańszego pod linkiem
http://allegro.pl/k2-prolok-medium-6ml- … 36848.html
Mi jedna tubka starcza na 2-4 zacisków, wszystko zależy też jaki to zacisk. , ale nie żałuje.
Wysuwasz całkiem tłoczek, czyścisz go sprawdzasz czy nie jest porysowany, myjesz zacisk. W środku będzie pełno syfu, składasz go jak stwierdzisz że możesz z niego "jeść".
Offline