Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

#16 2015-07-07 18:18:31

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Dobra zatem informacja z pierwszej ręki, od kolegi który robił lagi w Zephyrze 750.
Pasuje tam nakrętka na klucz 27mm.

Zatem mamy:

550 -> 24mm
750 -> 27mm
1100 -> 27mm  (Mała korekta, prawidłowy rozmiar nakrętki w 11 to 30m) 


Wsio.

Offline

 

#17 2015-07-14 21:33:17

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Jestem po wymianie uszczelniaczy w lagach. Mimo posiadania udaru, musiałem dorobić klucz z nakrętki. Śruba puściła ale potem kręci się już swobodnie, więc trzeba było przytrzymać. Przy składaniu warto dać nowe podkładki miedziane właśnie pod te śruby. Nie obyło się też bez problemów jak ukręcona śruba w półce... Rozwiercanie, gwintowanie i w ten sposób wszystkie są wymienione na czarne 12.9 No i olej... motul 20W-najgęstrzy z palety i dzięki temu zawieszenie jest sztywne ale bez przesady, nie pływa w zakrętach, nie dobija przy hamowaniu.. jednym słowem si:D

Offline

 

#18 2016-05-18 10:36:03

antii7

Użytkownik

Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 44
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 97'

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Podłącze się pod wątek, mam pytanie dotyczące wymiany uszczelniaczy. Czy przykręcając zaciski hamulcowe (po założeniu lag) trzeba użyć kleju do śrub?

Offline

 

#19 2016-05-18 11:50:07

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Zawsze daje to większą pewność, jednak nie jest to konieczne.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#20 2016-08-29 20:38:36

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Odkręcając dolną śrubę imbusową niemal zawsze obraca się ona z nakrętką wewnątrz teleskopu. Aby ją jakoś unieruchomić potrzebny jest specjalny (aczkolwiek prosty w wykonaniu) przyrząd. Ponieważ na forum często wracają pytania jak to dokładnie wygląda postanowiłem to lepiej opisać i wyrysować. Jest to pręt  grubości 12-14 mm, długości przynajmniej 530 mm zakończony jakąś porzeczką aby można było przeciwdziałać sile działającej kluczem imbusowym po drugiej stronie. Część wchodząca w lagę musi mieć przyspawaną nakrętkę na klucz 27 (jak dobrze zauważył piodabro jest to wymiar pasujący do 750 i 1100, bo w 550 będzie to 24). Narządzie bardzo proste w wykonaniu a cholernie pomocne zarówno w odkręcaniu, jak i przykręcaniu śruby łączącej.

http://images77.fotosik.pl/853/42444adcadff0f55med.jpg


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#21 2016-08-30 10:41:00

 precedent102

Nowy użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-05-09
Posty: 7
Punktów :   
Motocykl: ZR550 '91

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Ja uprościłem sobie sprawę. Dla ZR550 kupiłem pręt gwintowany M16 i 4 nakrętki. Zakontrowałem po 2 nakrętki z obu końców i miałem przyrząd gotowy. Możemy przytrzymać pręt przy pomocy klucza 24 lub francuza, klucza do rur itp.

Offline

 

#22 2016-09-11 18:06:12

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Ja kupiłem 2 długie śruby M16 i długą nakrętkę, śruby wkręciłem w nakrętkę i mocno ze sobą skręciłem.

Offline

 

#23 2017-12-28 20:27:35

tina

Zlotowicz

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2015-12-26
Posty: 528
Punktów :   
Motocykl: ZR750, CBR600RR

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Szkoda, ze foty z pierwszego postu Pudelskiego juz nie zyja....moze watro odswiezyc temat?

Offline

 

#24 2018-01-01 22:32:07

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Foty niestety zaginęły, w manualu jest wszystko rozrysowane nie ma tam cudów, Wystarczy po kolei rozkręcać z głową.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#25 2018-01-25 19:05:49

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Aby podtrzymać temat przy życiu przygotowałem małą fotorelację z wymiany uszczelniaczy. Wymieniałem co prawda  w GPZ 1100, ale to te same zawieszenie co w 11 (średnicy 41mm)
Mam nadzieję, że każdy forumowicz dysponujący małym warsztatowym zapleczem poradzi sobie z wymianą i dzięki temu wie co ma

Na początek wyjmujemy lagi. Świetnie opisał to Pudelski na samym początku. Pamiętamy o poluzowaniu korka kluczem 22mm kiedy lagi są jeszcze przykręcone do półek.


Zaczynamy:
Przygotowujemy sobie klucz z nakrętki 27mm . Było o tym wyżej.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225864_img-20180123-163205-copy-.jpg
Odkręcamy do końca korki na samej górze lagi
http://fotoo.pl//out.php?i=1225865_img-20180123-163453-copy-.jpg

Płaskim śrubokrętem podważamy osłonę pyłową i wyciągamy przez górę. Jeśli są całe moga zostać.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225866_img-20180123-163656-copy-.jpg

Widzimy juz nasz cieknący uszczelniacz. Niestety nie ma tak łatwo i to nie koniec wyciągamy zabezpieczenie. Drugi raz mi sie zdarzyło, że było nieco skorodowane. Ten typ tak ma?
http://fotoo.pl//out.php?i=1225867_img-20180123-163759-copy-.jpg

Wstępnie wylewamy stary olej. Wyjedzie tuleja podkładka i sprężyna. Odkładamy na bok do obcieknięcia.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225868_img-20180123-163922-copy-.jpg

OK. Teraz przyszedł czas na użycie naszego uspawanego klucza z nakrętki. Wkładamy go przez górę lagi aż poczujemy zablokowanie. Od dołu z kolei odkręcamy nakętkę kluczem imbusowym 10mm. Najlepiej robić to w 2 osoby lub użyć udaru. Jest doje**ne.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225869_img-20180123-164535-copy-.jpg

Wyjmujemy śrubę i pewnym ruchem, kilka razy rozbijamy obydwie części lagi.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225870_img-20180123-164737-copy-.jpg

Mamy to uszczelniacz wysuwamy górą.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225871_img-20180123-165403-copy-.jpg

Zestawienie wszystkich części zawieszenia:
Od lewej:
-Górny korek z oringiem
-Dolna śruba
-podkładka miedziana pod w/w śrubę
-kapturek przeciwpyłowy
-zabezpieczenie uszczelniacza
-podkładka pod uszczelniacz
-uszczelniacz olejowy
-sprężyna
-podkładka między sprężynę a tuleję
-tuleja
-tłoczysko z dolną tuleją (Stożkowy kształt, szersze w dół)
-rura lagi
-"skarpeta"
To wszystko. Jeśli wszystko poszło dobrze to nic nie powinno brakować.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225872_img-20180123-173359-copy-.jpg


Montaż:
Jeśli wszystko dokładnie obciekło, można zabierać sie za montaż. Zaczynamy od delikatnego nabicia górnej panewki. Płaskim pobijakiem delikatnie ją wbijamy w gniazdo raz przy razie. Do końca. Są do tego specjalistyczne narzędzia, lecz niestety takich nie posiadam.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225873_img-20180123-172132-copy-.jpg

Zakładamy dużą podkładkę i nasuwamy nowy uszczelniacz. Wbijamy go i zakładamy zabezpieczenie.
http://fotoo.pl//out.php?i=1225874_img-20180123-172357-copy-.jpg

Na koniec kapturek przeciwpyłowy. Z powrotem skręcamy lage z użyciem klucza specjalnego.
Proponuję dać nowe podkładki miedziane o wymiarach 14x21mm
http://fotoo.pl//out.php?i=1225875_img-20180125-160438-copy-.jpg

Wkładamy od góry sprężynę, podkładkę i tuleję. Lejemy olej.
trzeba dokładnie odmierzyć (w przypadku tego zawieszenia 465ml) Sprawdza się doskonale kubek ze sklepu lakierniczego
http://fotoo.pl//out.php?i=1225876_img-20180125-160919-copy-.jpg

Wlewamy olej do lagi i zakręcamy korek. Kilka ruchów góra-dół aż olej sie rozejdzie i gra Cieszymy się suchym zawieszeniem przez lata
Całą prace można wykonać w domu bez użycia specjalistycznych narzędzi. Jeśli coś przeoczyłem lub coś poszło nie tak, to proszę o sprostowanie

Ostatnio edytowany przez rafi068 (2018-01-25 19:29:40)

Offline

 

#26 2018-01-30 12:06:05

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Co do wbijania panewek i uszczelniacza to można to zrobić rurą PCV 50mm
Jest bezpieczniejsza niż pobijak - nie porysuje nam lagi.
Wbijać najlepiej przy ladze wsuniętej maksymalnie do środka.

Panewkę wbijamy przez tą dużą podkładkę co i tak idzie między panewkę i uszczelniacz.
Ja w rurę PCV napiżdżałem młotkiem gumowym przez deseczkę (co by młotek nie wpadał w rurę).

No i warto przy wymianie uszczelniaczy obejrzeć dokładnie panewki, u mnie jedna była do wymiany (miała porysowany teflon wewnątrz).
A dlatego była uszkodzona bo ktoś wbijał panewki śrubokrętem i zrobił mały zadziorek na ladze .
Na szczęście udało się to spolerować i laga jest gładka i pracuje prawidłowo (uszkodzenie było niewielkie akurat w miejscu gdzie laga pracuje w panewce).

Offline

 

#27 2018-01-30 12:39:49

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

piodabro napisał:

A dlatego była uszkodzona bo ktoś wbijał panewki śrubokrętem i zrobił mały zadziorek na ladze .
Na szczęście udało się to spolerować i laga jest gładka i pracuje prawidłowo (uszkodzenie było niewielkie akurat w miejscu gdzie laga pracuje w panewce).

Właśnie trzeba uniknąć tych zadziorów nawet najmniejszech. Dobry pomysł z tą pcv ką

Offline

 

#28 2018-03-24 19:32:45

tina

Zlotowicz

Skąd: Wejherowo
Zarejestrowany: 2015-12-26
Posty: 528
Punktów :   
Motocykl: ZR750, CBR600RR

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Zrobilem u siebie Dzieki za instrukcje, klucz z pretu gwintowanego + 2 nakretki skontrowane. W jednej ladze olej czerwony 50% tego co powinno byc (widac, ze "ktos" probowal reanimowac) a w drugiej szara maz
Swoja droga ciekawe, ze w serwisowce nic nie ma o potrzebie kontrowania sruby i koniecznosci wykorzystania specjalistycznego klucza. Probowalem bez i ni h...

Ostatnio edytowany przez tina (2018-03-24 23:26:07)

Offline

 

#29 2018-03-24 19:49:43

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Zakładają użycie pneumata.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#30 2018-03-24 20:03:26

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Własnie dlatego robi sie dwie lagi na raz pneumat popuści co prawda, ale dalej już kręci sie swobodnie dlatego trzeba przytrzymać dorobionym kluczem

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.konskie.pun.pl www.swtor.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.osm.pun.pl www.4girls.pun.pl