Mam problem z moim Zephyrem 550 '91r.
Kupiłem jakieś 2 tyg. temu.
Chodzi o spalanie...
Wychodzi mi, że mój Zeph pali 8l/100km. Jako, że dopiero go 'ogarniam' nie jeżdżę zbyt szybko, kręcę do max 6000. Zalałem po sam korek 12l beny i zrobiłem 150 km. Jeżdżę z plecaczkiem. To też ma wpływ na spalanie. Na biegu jałowym obroty utrzymują się na 2000. Jeśli pokrętłem zejdę poniżej 2000 mam wrażanie jakby się dławił i miał zgasnąć. Przy odpalaniu na ssaniu również 2000. Wiadomo zanim się rozgrzeje obroty na ssaniu falują 2000-3000, ale staram się utrzymywać 2000. Robię krótkie trasy po mieście.
W serwisie majster po oględzinach powiedział, że Zeph jest w niezłym stanie i nie ma się do czego czepić. A stał u niego Zephyr 750.
Pokazał mi również filtr paliwa i wężyk. Powiedział, że wężyk się zagina i mogę mieć problemy z podawaniem paliwa na trasie oraz, że filtr jest za duży.
Może paliwo spływa do oleju? Ale po odkręceniu korka nie czuć benzyny.
Może problem z gaźnikami? Podają za dużo beny?
Proszę o pomoc i podpowiedzi odnośnie spalania, obrotów oraz zamykania kraniku.
Czy po każdej jeździe go zamykać? I jakie obroty utrzymywać na ssaniu przy rozruchu oraz na biegu jałowym.
Z góry dziękuję!
Ostatnio edytowany przez papkisi (2018-06-02 00:17:08)
Offline
1 Ma palić ok 5/100.
2 PRI to przelew-leci swobodnie. ON/ RES przełączasz w zależności od stanu paliwa w zbiorniku. Jak zakręcasz kranik?
3. Filtr paliwa owszem ale motocyklowy i pionowo zamontowany
4. Kiedy był serwis,synchronizacja,zawory,w jakim stanie filtr powietrza,kolor świec,w jakim stanie membrany w kranik,poziom paliwa w komorach ?
5 Czepiać się możesz. Za wysokie wolne i za wysokie spalanie
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2018-06-02 08:55:53)
Offline
1. OK.
2. Ja mam kranik nie oryginalny i bez podpisów. Pokazał mi typ od którego kupiłem, gdzie jest otwarty, zamknięty i rezerwa.
3. Filtr jest zamontowany poziomo (muszę sprawdzić).
4. Wrócił z przeglądu i jest cyt. "w niezłym stanie".
5. To jaka wartość na obrotomierzu powinna być na biegu N?
Offline
Załóż oryginalny kranik, ewentualnie z zestawem naprawczym. Wywal filtr, wolne obroty to 1100-1300. Co QWA za diagnoza? Za co zapłaciłeś?
Odezwij się po wykonaniu w/w czynności albo wróć na gwarancji.
Offline
Kranik oryginalny z podciśnieniem? O co chodzi z zestawem naprawczym? Filtr w ogóle wywalić? Czy założyć mniejszy?
Wymieniałem uszczelniacze i olej w lagach, bo się 'spociły' i poprosiłem o przegląd, rzut oka na moto.
Offline
Kranik oryginalny z podciśnieniem. Zestaw naprawczy-jakby kranik ceknął. Zacząłbym od pełnego serwisu -czyszczenie i synchronizacja gaźników, filtr powietrza,zawory. I jeżeli nadal będzie duże spalanie to gramy dalej. Filtr paliwa tak ale musi być pionowo zamontowany.
Offline
OK, super. Dziękuję za pomoc, dużo mi się rozjaśniło.
Jeszcze przypomniało mi się, że gość od którego kupiłem opowiadał, że zakładał 3 zestawy naprawcze na kraniku. Za każdym razem cieknął, stracił cierpliwość i przerobił kranik.
Przy zmianie kraniku i filtra spuszczam paliwo?
Jest tez trochę rdzy w baku, więc spróbuje się jej pozbyć przy okazji wymiany. A spróbuję sam. Zawory i gaźniki to oddam to warsztatu.
Ostatnio edytowany przez papkisi (2018-06-02 12:38:16)
Offline
Przy wymianie kranika jasne ze trzeba spuscic Lepiej to robic na baku zdjętym z moto. Dobrze jest wymienić ten jajowaty oring miedzy bakiem a kranikiem. 8l to sporo. Pominienes zrobic ok 280 km na baku.
Offline
Obstawiam że główną przyczyną wysokiego spalania są rozjechane gaźniki. Porządne czyszczenie, regulacja (przede wszystkim ustawienie właściwych poziomów w komorach) i synchro powinny dać pożądany efekt. Tak jak pisze Yamamoto sprawdź też filtr powietrza, bo jeśli dajesz mechanikowi motocykl na zmianę uszczelniaczy w lagach to nie licz że za free sprawdzi stan całej maszyny.
A na marginesie mogę cię pocieszyć że mój Zephyr średnie spalanie ma na poziomie 9-10 l, z czego się cieszę bo bywało już 11-12 l
Offline