Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2018-10-10 11:00:07

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Spust oleju - uszkodzony gwint

Zachciało mi się usunąć delikatny wyciek oleju spod śruby spustowej i oczywiście zerwałem gwint, bo wcześniej jakiś troglodyta to dokręcał siłowo.
I teraz się głowię, czy uda mi się tam wkręcić jakąś wkładkę naprawczą bez zdejmowania miski, czy nie kombinować i zdjąć michę i zrobić to jak człowiek na stole? Jak znam życie to i kolektory będę musiał do tego też zdjąć, żeby nie przeszkadzały, a to oznacza z pół dnia roboty, którego oczywiście nie mam...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#2 2018-10-10 11:42:13

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Oczywiście zdejmij, opiłki przy wstawianiu wkładki mogą się dostać do środka, szkoda by było silnika przez swoje lenistwo.
Zrób to jak należy ;p,


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#3 2018-10-12 14:43:45

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Bez zdejmowania kolektora da się odkręcić przyłącza do chłodnicy i 14 z 15 śrub mocujących miskę, także zdemontowałem cały układ wydechowy...
Zdjęcie samej miski wsparłem godnościom i urokiem osobistym popartym autorytetem brechy zapartej o dolną rurę ramy

Przegwintowałem otwór na 1/4" i zaślepiłem stosownym korkiem z uszczelką i uszczelniaczem do gwintu. Akurat 1/4" była najbliżej rozmiarowo, bo otwór pod gwint powinien być 11.8 i prawie dokładnie tyle było, co ilustruje fota. A i ma gwint drobnozwojny
https://lh3.googleusercontent.com/45fU8WHX2mVFYdbq3yWNQE5e-qwLLT3t6KJYp1u9vAUkbsqutNc5Ywk8Eut1HQPd4IW_Du50-TGcX_Ar7Wow5pHZdeMlARPswomsbJ0XT6NQOmL66cgNEW_CpzdlxDqtojj4jAnstrs=w200

Teraz zostało zmontować wszystko z powrotem, zalać oleum i zapomnieć o problemie. I tu rodzi się kolejny dylemat - wypadałoby nowe oleum wlać i już wiosną nie zmieniać, ale jak to tak nie zmieniać po zimowaniu?


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#4 2018-10-12 14:59:55

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Zmień go teraz na nowy nic sie nie stanie jak przestoi zimę, jest szkoła która nawet mówi żeby koniecznie po końcu sezonu zmienić olej.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#5 2018-10-23 16:35:39

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

miskę zamontowałem, uszczelniłem Renzsoilem (czarnym), nowe oleum (Motul 7100) + filtr zalałem, wydech zamontowałem i oczywiście pogoda nie wytrzymała presji... Póki co tylko krótka jazda próbna odbyta - nic nie cieknie, czyli operacja się udała, pacjent zmarł - żartuje oczywiście

czyszczenie resztek uszczelki z silnika leżąc pod moto potrafi dostarczyć niezapomnianych wrażeń, także mam nadzieję że był to pierwszy i ostatni raz kiedy to robiłem


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#6 2018-10-24 16:57:28

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Gratulacje. Renzosil najlepszym rozwiązaniem.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#7 2021-07-01 22:33:32

 Brzoza

Nowy użytkownik

Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Zarejestrowany: 2021-06-21
Posty: 2
Punktów :   

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Cześć
Należę do tych, którzy zerwali gwint na spuscie oleju.
Dziękuję za informację co mam zrobić. Mam jedynie pytanie czy rozbierać wszystko na ciepłym silniku. Mam tendencje do ukrecania gwintów. Oczywiscie skręcania z kluczem dynanometrycznym.
Chociaż na te chwilę nie wiem jakie momenty na miske(mam nową uszczeleke) no i koloktory.
I uszczelnienie na wyjściu do chłodnicy?

Offline

 

#8 2021-07-02 08:22:09

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 124
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Też naprawiałem gwint w misce. Tylko trzeba pamiętać, że to rurowe 1/4", ponieważ śrubowe 1/4" byłoby zdecydowanie za małe (rurowy 1/4 ma trochę ponad 12mm, śrubowy zaledwie 6,35mm). Ja jednak poszedłem dalej i przegwintowałem na M14. Też standardowy korek spustu oleju w wielu samochodach. Dodatkowo dałem cienki oring zamiast uszczelki miedzianej i nic nie cieknie.

Ostatnio edytowany przez mkmal (2021-07-02 08:22:43)


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#9 2021-07-04 01:21:41

siwy

Użytkownik

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 152
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Spust oleju - uszkodzony gwint

Co do pytania czy na ciepłym.
Odradzam ciepło przy wykręcaniu śrub z aluminium nie pomaga(podgrzewamy tylko oporne nakrętki lub gdy śruba i korpus jest z tego samego materiału i naprawdę jest zarościała) . Jest jedna rzecz którą możesz sobie pomóc to przed odkręceniem stuknąć w śrubę. (Ja wkładam do śruby imbusowej końcówkę z zestawu i puk ,wtedy mam pewność że trafiam w to co trzeba) No i jest jeszcze kluczyk udarowy na delikatnym nastawie ale gdybyś miał to nie było by pytania z Twoje strony.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pwf-online.pun.pl www.swtor.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.4girls.pun.pl www.konskie.pun.pl