A o jakiej kwocie mówisz?
Nie baw się w Shinko - szkoda nerwów, ciężko się wyważa, bije w trakcie jazdy i po zużyciu łapie shimmy i czasem poślizgi
Z przodu mam Metzelera ME Z1. Z tyłu Bridgestone Battlax bt090 o ile się nie mylę, bieżniki mają podobne. Dla mnie bomba, trzymają się jak głupie, opony raczej turystyczne niż sportowe. W sezonie 2011 raz złapałem poślizg przodu - na zakręcie (światłach) zjechałem z suchego asfaltu na mokry - poszedł przód po odbiciu się złapała na nowo i bez problemów.
Przód zrobił ok 13 tysięcy km, tył jeszcze daje radę po ok 10 tys km.
Poszukaj w turystycznych bardziej ewentualnie w jedno dwu letnich oponach
Offline
z tego co pamiętam za komplet dałem 750 zeta ale nei kupowałem jednocześnie tylko na raty. tzn najpierw przód a potem tył
Offline
ja słyszałam że opłaca się zamawiać nowe w Niemczech bo w Polsce wcale taniej nie wychodzi
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen … eifen.html
aa.. tylko to do 550ki
wam do 750ki jest łatwiej bo macie taki sam rozmiar kół
Offline
znalazłem kilka typów:
- Michelin PILOT ROAD 756 zł
- Bringstone BT 45 786 zł
- Pirelli ROAD ATTACK 836 zł
- Pirelli DIABLO STRDA 861 zł
- Metzeller ROADTEC Z6 864 zł
- MIchelin PILOT ROAD 2 993 zł
- Pirelli ANGEL ST 1040 zł
- Michelin PILOT ROAD 3 1126 zł
Skłaniam się ku pięciu pierwszym pozycjom ze zgledu na cenę. Tylko teraz które?
Offline
Road attack to raczej continental, rewelacyjne oponki, świetne na suchym, całkiem niezłe na moktym, wada kompletnie nie istotna w Zephyrze to dość szybko kończący się zakres graniczny w złożeniu (czyt. nie da się zejść na łokieć)
Michelin Plot Road wszystkie trzy odmiany jeszcze fajniejsze oponki i absolutnie bezkonkurencyjne na mokrym ale bardzo szybko się ścierają, jeszcze mniejszy zakres graniczny niż wyżej.
Pirelli Diablo Strada nie kojarzę jakichś specjalnych wad, ale większych zalet też nie, po prostu dobre gumy.
Metzeller Roadtec Z6 tylko dla hardkorowców, nadaje się raczej do ostrej jazdy w suche i ciepłe dni, w niskich temeraturach bardzo pływa, a jeżeli w ciągu ostatnich dwóch dni padał deszcz, to lepiej nie wyjeżdżać wcale. do Zephyra absolutnie nie nadaje się na przód
Pirelli Angel ST całkowity brak danych, na pewno na niej jeździłem ale nic nie kojarze
Ostatnio edytowany przez Jasiu (2012-02-23 22:56:38)
Offline
W ramach ciekawostki:
Fabrycznie (według instrukcji do 550B) były montowane opony Bridgestone EXEDRA G547 z przodu i G548 z tyłu.
I przy zakupie mojego motocykla okazało się że z przodu nadal mam taką oponę - rok produkcji 91. Bieżnika po środku ma jeszcze około 3mm, a motocykl na liczniku 16 tysięcy km przebiegu.
Teraz czekam na zamówioną Bridgestone Battlax BT45F do kompletu do tylnej BT45R
Mam nadzieje że nowe Bridgestony będą przynajmniej w połowie tak trwałe jak te z pierwszego montażu.
Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2012-04-11 14:42:09)
Offline
Miałem Battlaxa kiedyś na tyle...dość długo wytrzymał, ale wiadomo - tylnia opona znacznie szybciej się zużywa niż przednia
Offline
Witam, ja kupiłem do przodu Pirelli Diablo Strada nową a na tył używaną Michelin Pilot Road za 150 zł, oponka z ładnym bieżnikiem z 2010 roku. Stwierdziłem, że nie ma sensu ładować tyle kasy w nową na tył, nie robie zbyt wiele kilometrów a najtańsza nowa na tył jest Pirelli za 489 zł szt.
Pozdro
Offline
Pilot akurat szybko się zużyje - ma miękką gumę - trzyma się świetnie kosztem szybszego zużycia...
ja też nigdy nie miałem nówki - jedynie teraz dorwałem leżakowaną na przód (z 2008 roku), a tak to zawsze delikatne używki w śmiesznej cenie...
Offline