Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

#1 2019-08-20 09:04:07

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Muszę wymienić zestaw w 750. Wszystkie aukcje Allegro podają, łańcuch 106 ogniw, zębatki 15/39. Manual nie podaje ile ma być zębów, tylko średnicę zewnętrzną.  U mnie jest założone 16/39. Ogniw nie liczyłem. Spalanie mam w okolicach 5-6l przy jeździe wokół komina. Na trasie z kufrem, sakwami itp. przy spokojnej jeździe do 100-120km/h. wyszło nawet 4.3l Do 140km/h nigdy więcej niż 4.9l.


Pytanie: czy pozostać przy 16/39 czy 15/39 ?
Jakie macie z tym doświadczenia?

Ostatnio edytowany przez Vice (2019-08-20 09:48:19)


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#2 2019-08-20 09:15:29

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

http://fotoo.pl//out.php?i=1233672_screenshot-2019-08-20-09-11-21.png
Rozbieżność konfiguracji jest spora. 14-17 przód, 38-40tył
Moim zdaniem założyc ori. Czyli 15/39 W 550 mam fabryczne i jest ok

Ostatnio edytowany przez rafi068 (2019-08-20 09:21:07)

Offline

 

#3 2019-08-20 09:49:49

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Dzięki za tabelę. Wszystko jasne.
16Z zamiast 15Z zmniejszy spalanie przy tej samej prędkości motocykla ale pogorszy przyspieszenie, dobrze kombinuję?
  Co do firmy zębatek JT, Sunstar czy coś innego?

Ostatnio edytowany przez Vice (2019-08-20 09:50:03)


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#4 2019-08-20 11:56:39

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Ja mam u siebie założone 15/41 bo zależało mi na przyspieszeniu. Na piątym biegu na obecnych oponach mam ok. 140 km/h przy 7000 obr/min. Spalanie na poziomie 9-10 l, ale tym się nie sugeruj bo mam mechaniczne gaźniki więc wynik nie jest miarodajny.
Co do marki zębatek to w przypadku Zephyra nie ma specjalnej różnicy. Mocy nie ma aż tyle żeby powodował znikanie zębów w oczach.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#5 2019-08-20 11:56:51

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Tu masz wycinek z katalogu DID /sunstar. Raczej są na równi, ale niech sie lud wypowie

Offline

 

#6 2019-08-20 13:44:55

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Hmm, to może wziąć 15/40? W sumie  przyśpieszenie ważniejsze, z prędkością max. i tak się nigdy nie jeździ, tyle, że będzie ciut więcej palił.
1 ząb z przodu mniej i 1 z tyłu więcej jak może wpłynąć na spalanie-jakiego rzędu na 100km. 0.5l-1l?

Sprawdzę obecnie u mnie przy 140km/h ile jest obrotów.


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#7 2019-08-20 13:59:03

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Zamontuj w ori konfiguracji powinno być najlepiej, Mam zębatki JT+łańcuch Did. 30Kkm i nadal jest ok.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#8 2019-08-20 14:56:44

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Przy 140km/h ( wskazania GPS 127km/h)  jest ok.6250obr.


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#9 2019-08-21 07:05:30

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Przy przełożeniach 15/40 będziesz miał ok. 6500 obr/min przy prędkości 140 km/h. Moim zdaniem spalanie nie powinno wzrosnąć znacząco (max 0,5 l). Obroty będą nieco wyższe ale silnik będzie miał lżej.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#10 2019-08-21 07:46:13

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Troszkę teorii z ciekawej stronki przeliczeń w zależności od zamontowanej zębatki przód/tył:
https://www.gearingcommander.com/

Na żółto zaznaczyłem obecną moją konfigurację. Nigdy nie próbowałem jechać na max. Raz jedyny 180km/h i jeszcze ciągnął. Podejrzewam, że do tabelowych 200km/h by się zbliżył. Montując 15/40 (na czerwono) Vmax zmniejszy się o 13km/h a to już sporo.
https://i.postimg.cc/LXQ9ThGH/Przechwytywanie.jpg

Przy obecnym zestawie 16/39 wychodzi różnica w prędkości obrotowej silnika -6% w stosunku do zestawu stockowego. To by tłumaczyło dość niskie  spalanie.
https://i.postimg.cc/d0Bth5BZ/Przechwytywanie2.jpg

Natomiast montując 15/40 obroty wzrosną o ok.2.5%
https://i.postimg.cc/j5SqPygg/Przechwytywanie3.jpg

Trzeba teraz wybrać złoty środek. Do miasta, krótkie trasy skłaniałbym się do 15/40 (lepsze przyśpieszenie). Na trasy dalsze 16/39 tak jak mam obecnie (niższe spalanie). Albo założyć przerzutkę


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#11 2019-09-10 11:11:09

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Założyłem to, co inżynierowie obliczyli, że będzie najbardziej optymalne, czyli 15/39. Złoty DID i zębatki Sunstar. Zakułem na moto. I powiem tak, jest wrażenie, że moto dostało dobrego kopa -musiałem się przez chwilę przyzwyczaić To tylko i aż różnica 1 zęba, która robi naprawdę dużą różnicę. Silnik bardziej elastyczny, rzadziej, na 4-kę trzeba redukować.  Zdarzyło mi się, że jechałem na trójce (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania)a myślałem, że jadę na dwójce-moto przyśpiesza podobnie jak poprzednio na dwójce. Spalanie wokół komina podobne, na dłuższej trasie jeszcze nie byłem, więc nie wiem.


Podsumowując: fabryki nie poprawisz


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naruto-senpu.pun.pl www.naszagmina.pun.pl www.xiaolinshowdown.pun.pl www.battlecraft.pun.pl www.kula.pun.pl