Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2012-06-17 21:34:41

tomekm74

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-06-17
Posty: 8
Punktów :   

Kontrolka smarowania

Witam Kupilem kawasaki 550LTD z 81 r z przebiegiem 43000 po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka smarowania na wolniejszych obrotach jak przygazuje to gasnie może mam za żadki olej ale kupiłem po symbolu z korka 10w/40 castrola GP 4T Proszę o pomoc

Offline

 

#2 2012-06-17 22:53:03

 antek

Użytkownik

Skąd: Srebrna pow. płoński
Zarejestrowany: 2011-01-19
Posty: 365
Punktów :   
Motocykl: ZR 750

Re: Kontrolka smarowania

może jest za mało?

Offline

 

#3 2012-06-17 23:53:41

 mara_kesz

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-05-17
Posty: 59
Punktów :   
Motocykl: GPZZR550 hybryda ;)
WWW

Re: Kontrolka smarowania

tomekm74 napisał:

Witam Kupilem kawasaki 550LTD z 81 r z przebiegiem 43000 po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka smarowania na wolniejszych obrotach jak przygazuje to gasnie może mam za żadki olej ale kupiłem po symbolu z korka 10w/40 castrola GP 4T Proszę o pomoc

Po pierwsze gratuluję zakupu.
Chodzi Ci o kontrolkę cisnienia oleju? Filtr wymieniałeś? Poziom ok?

Offline

 

#4 2012-06-18 08:08:10

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

możesz zalać 20W50 ja mam teraz taki,inna sprawa że nic mi się nie świeciło przed zmianą,generalnie nie wróży to nic dobrego...

Offline

 

#5 2012-06-18 19:23:38

tomekm74

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-06-17
Posty: 8
Punktów :   

Re: Kontrolka smarowania

FILTR NÓWKA POZIOM OK A KONTROLKA CISNIENIA ZACZYNA PULSOWAC PO OK 30 DO50 MIN JAZDY NA WOLNYCH OBROTACH

Offline

 

#6 2012-06-18 22:54:32

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

http://www.ebay.de/itm/Motul-Ol-Olfilte … 35aea17789
żeby nie było że nie wolno lać he he 20-stki, czym bardziej rozgrzany olej tym rzadszy i słabsze ciśnienie,pewnie panewki ,dla pocieszenia dodam ze takie hece robił co drugi maluch i(126p)i jeździł i jeździł .....

Offline

 

#7 2012-06-18 23:05:29

 antek

Użytkownik

Skąd: Srebrna pow. płoński
Zarejestrowany: 2011-01-19
Posty: 365
Punktów :   
Motocykl: ZR 750

Re: Kontrolka smarowania

na panewkach traci cinienie?  nie za bardzo kumam

Offline

 

#8 2012-06-18 23:17:37

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

http://forum.fireblade.pl/topics5/5zerw … -vt739.htm
tutaj chłopaki sie troche rozpisali ,wrzuciłem w wyszukiwarkę ,objawy przytartych panewek,miedzy  korbowodem i wałem jest  panewka ale w płaszczu olejowym ,powinien być pod odpowiednim ciśnieniem ,inaczej metal trze o metal i beeee (dlatego te dziurki w wale są he he ),a tak na serio to z tego co czytam to motocykl jest dużo wrażliwszy od fiacika na mruganie kontrolki ciśnienia ,więc bez mechanika się nie obejdzie raczej,panewka .ślizga sie po wale a na korbowodzie powinna być wdupina na takim zaczepie,jesli sie obróciła to bedzie stukać ,dość rytmicznie wraz z obrotami silnika ,masz taki objaw? troszkę się wyluzowałem po robocie więc troszkę mi się wątki rypią,jest paru fajnych mechaniorów na forum ale chyba nie maja czasu za wiele
a tu jeszcze o panewkach
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk … o=1&id=457

Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-06-18 23:50:26)

Offline

 

#9 2012-06-19 09:52:04

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: Kontrolka smarowania

antek napisał:

na panewkach traci cinienie?  nie za bardzo kumam

No jeśli chodzi o ciśnienie oleju, to raczej nie ma innej możliwości

A może Ci się silnik przegrzewa, olej traci lepkość i ciśnienie spada.
Po pierwsze sprawdź temperaturę oleju wtedy kiedy CI się kontrolka zapala.

Jeśli temp. będzie poniżej 130 stopni to coś zużyte w silniku, jeśli wyżej to wiele możliwości

No i zmień na bardziej lepki olej.

Offline

 

#10 2012-06-19 16:12:45

siwy

Użytkownik

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 152
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Kontrolka smarowania

Jest jedno jeszcze katastrofalne rozwiązanie z którym ja się spotkałem,
a mianowicie motorek po regulacji zaworów letko przeciekał z pod dekla
i młody właściciel postanowił maznąć gumową uszczelke silikonem (praktykowane)pomazał za grubo i taki jeden frendzel dostał sie do układu pod wałki rozrządu i poleciały gładzie ,a za tym stuki brak ciśnienia ,palaca lampeczka itd. efekt powiem wam widok rozpaczliwy dosłownie wypalone wałki i gładzie na łożach w głowicy .

Offline

 

#11 2012-06-19 18:08:36

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: Kontrolka smarowania

Też racja że mogło polecieć łożyskowanie wałków rozrządu... lub poleci jeśli będzie jeździł bez ciśnienia oleju.

W żeby zdiagnozować co i jak, możesz też podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju - jest do tego specjalne gniazdo zakręcone korkiem. Poniżej dekla z napisem Kawasaki

Offline

 

#12 2012-06-23 07:21:26

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Kontrolka smarowania

przede wszystkim trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju wg serwisówki, bo nawet jeśli padła panewka czy wałek się zaciera to pasowałoby znaleźć przyczynę, żeby zaraz po naprawie nie padło znowu.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#13 2012-06-24 09:20:23

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Kontrolka smarowania

Trzeba jechać do fachmana i wkręcić manometr. Może jeszcze być walnięty czujnik... ale to taka optymistyczna opcja


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#14 2012-06-24 22:27:29

siwy

Użytkownik

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 152
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Kontrolka smarowania

Gadałem z prawdziwym weteranem,który jeździł na tych sprzętach jak były 5 letnie :"jak ktoś oszczędzał paliwko i szybko odcinał ssanie to problem powstawał szybko niedogrzana góra silnika skutek ,padały gary albo głowica".Pyta mnie czy motor słabnie im bardziej sie rozgrzwa? Tego nie wiemy.I jeszcze JASIU powiem ci że jak umarła mi panewa w GS500 to manometr nawet nie drgnął jak zapalała sie kontrolka, musi być pieronowo dokładny te zegary z LOUISA to prawdziwa ozdoba i tyle.

Offline

 

#15 2012-06-24 23:09:50

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

może i tak jest z tym ssaniem,ale jak do nas motocykl trafia od oszczędnego niemca ,który przez ostatnie dwa lata od tuv nic nie robił bo po co inwestować,regulacja zaworów i synchro 400e!!!,potem następne dwa ganiał narwaniec i tez nic nie robił to żeby kur...w ogóle ssania nie zamykał to i tak bedzie dupa i tak,poza tym motocykl Kolegi ma ponad 20 lat ....
ja tam od 7tys .km dosyc szybko zamykam ssanie,chyba że zapomnę, i póki co jest oki,na zimnym nie walę po prostu w palnik i tyle...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.glatorianie.pun.pl www.konskie.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.4girls.pun.pl www.osm.pun.pl