Witam Kupilem kawasaki 550LTD z 81 r z przebiegiem 43000 po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka smarowania na wolniejszych obrotach jak przygazuje to gasnie może mam za żadki olej ale kupiłem po symbolu z korka 10w/40 castrola GP 4T Proszę o pomoc
Offline
tomekm74 napisał:
Witam Kupilem kawasaki 550LTD z 81 r z przebiegiem 43000 po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka smarowania na wolniejszych obrotach jak przygazuje to gasnie może mam za żadki olej ale kupiłem po symbolu z korka 10w/40 castrola GP 4T Proszę o pomoc
Po pierwsze gratuluję zakupu.
Chodzi Ci o kontrolkę cisnienia oleju? Filtr wymieniałeś? Poziom ok?
Offline
http://www.ebay.de/itm/Motul-Ol-Olfilte … 35aea17789
żeby nie było że nie wolno lać he he 20-stki, czym bardziej rozgrzany olej tym rzadszy i słabsze ciśnienie,pewnie panewki ,dla pocieszenia dodam ze takie hece robił co drugi maluch i(126p)i jeździł i jeździł .....
Offline
http://forum.fireblade.pl/topics5/5zerw … -vt739.htm
tutaj chłopaki sie troche rozpisali ,wrzuciłem w wyszukiwarkę ,objawy przytartych panewek,miedzy korbowodem i wałem jest panewka ale w płaszczu olejowym ,powinien być pod odpowiednim ciśnieniem ,inaczej metal trze o metal i beeee (dlatego te dziurki w wale są he he ),a tak na serio to z tego co czytam to motocykl jest dużo wrażliwszy od fiacika na mruganie kontrolki ciśnienia ,więc bez mechanika się nie obejdzie raczej,panewka .ślizga sie po wale a na korbowodzie powinna być wdupina na takim zaczepie,jesli sie obróciła to bedzie stukać ,dość rytmicznie wraz z obrotami silnika ,masz taki objaw? troszkę się wyluzowałem po robocie więc troszkę mi się wątki rypią,jest paru fajnych mechaniorów na forum ale chyba nie maja czasu za wiele
a tu jeszcze o panewkach
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk … o=1&id=457
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-06-18 23:50:26)
Offline
antek napisał:
na panewkach traci cinienie? nie za bardzo kumam
No jeśli chodzi o ciśnienie oleju, to raczej nie ma innej możliwości
A może Ci się silnik przegrzewa, olej traci lepkość i ciśnienie spada.
Po pierwsze sprawdź temperaturę oleju wtedy kiedy CI się kontrolka zapala.
Jeśli temp. będzie poniżej 130 stopni to coś zużyte w silniku, jeśli wyżej to wiele możliwości
No i zmień na bardziej lepki olej.
Offline
Jest jedno jeszcze katastrofalne rozwiązanie z którym ja się spotkałem,
a mianowicie motorek po regulacji zaworów letko przeciekał z pod dekla
i młody właściciel postanowił maznąć gumową uszczelke silikonem (praktykowane)pomazał za grubo i taki jeden frendzel dostał sie do układu pod wałki rozrządu i poleciały gładzie ,a za tym stuki brak ciśnienia ,palaca lampeczka itd. efekt powiem wam widok rozpaczliwy dosłownie wypalone wałki i gładzie na łożach w głowicy .
Offline
Też racja że mogło polecieć łożyskowanie wałków rozrządu... lub poleci jeśli będzie jeździł bez ciśnienia oleju.
W żeby zdiagnozować co i jak, możesz też podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie oleju - jest do tego specjalne gniazdo zakręcone korkiem. Poniżej dekla z napisem Kawasaki
Offline
przede wszystkim trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju wg serwisówki, bo nawet jeśli padła panewka czy wałek się zaciera to pasowałoby znaleźć przyczynę, żeby zaraz po naprawie nie padło znowu.
Offline
Trzeba jechać do fachmana i wkręcić manometr. Może jeszcze być walnięty czujnik... ale to taka optymistyczna opcja
Offline
Gadałem z prawdziwym weteranem,który jeździł na tych sprzętach jak były 5 letnie :"jak ktoś oszczędzał paliwko i szybko odcinał ssanie to problem powstawał szybko niedogrzana góra silnika skutek ,padały gary albo głowica".Pyta mnie czy motor słabnie im bardziej sie rozgrzwa? Tego nie wiemy.I jeszcze JASIU powiem ci że jak umarła mi panewa w GS500 to manometr nawet nie drgnął jak zapalała sie kontrolka, musi być pieronowo dokładny te zegary z LOUISA to prawdziwa ozdoba i tyle.
Offline
może i tak jest z tym ssaniem,ale jak do nas motocykl trafia od oszczędnego niemca ,który przez ostatnie dwa lata od tuv nic nie robił bo po co inwestować,regulacja zaworów i synchro 400e!!!,potem następne dwa ganiał narwaniec i tez nic nie robił to żeby kur...w ogóle ssania nie zamykał to i tak bedzie dupa i tak,poza tym motocykl Kolegi ma ponad 20 lat ....
ja tam od 7tys .km dosyc szybko zamykam ssanie,chyba że zapomnę, i póki co jest oki,na zimnym nie walę po prostu w palnik i tyle...
Offline