Witam.
Zephyrki nie sa oszczednymi maszynami, o tym kazdy wie.
Moja 1100 spalila 7.2 litra na 100km. Test 323km glównie na trasie, solo i z malym bagazem. Predkosc staralem sie trzymac 120km/h
Nie wiem jakie mam zebatki ale gdy jade 120km/h to obroty okolo 5000rev/min. Gdy jade 100km/h obroty 4000rev/min
Nastepne 300 km zrobie starajac sie trzymac 100km/h.
Z moich obserwacji wskaznik paliwa wrecz spada w oczach gdy odkrece ja do 160km/h i potrzymam tak przez minute czy dwie.
Zastanawiam sie co zrobic by spalanie obnizyc?
Moze pokombinowac z zebatkami, mozna dostac tylna -3 zabki i przednia +2. Nie sadze by spadek mocy byl bardzo odczuwalny. Jak chce szybko przyspieszac to moge sie wkrecic na obroty a glównie jezdze w trasie.
Offline
o zebatkach było już cis na forum odnosnie 750 ponoć można litr urwać,mi się mieści od 5 do 6 zależnie od pogody ,tzn, jak pada to spalanie spada heh no i jak mam plecaczek to też oszczędzam , a mam też tylko 550
Offline
Daw...zacznij od ustawienia gaźników i mieszanki...
ja też mam 1100 i mój w trasie z plecakiem pali 5,5 litra przy średniej około 120...niestety obroty nie wiem jakie są, bo obrotomierz mam kaput...
Offline
od 4,5 na trasie ( max 130 i spokojnie) do 6 ( pasażer+miasto ). Zefir z mikro owiewką + piec z ZR7 + ja 105 kg żywej wagi - w bokserkach
Offline
Jak kolega dokładnie podkreślił w pierwszym poście rozpoczynając temat, Zephyr nie należy do motocykli o niskim stopniu spalania, bynajmniej mówię tu o modelu 1100
Owiewka na pewno podnosi komfort jazdy przy większej prędkości( i nie tylko ) jak i na pewno ma wpływ na ogólne spalanie ,
ale trzeba powiedzieć sobie jasno ,że jesteśmy jeźdźcami smoków i to musi być wliczone w cenę posiadania tegoż właśnie modelu .
Pozdrawiam wszystkich jeźdźców smoków he he
Offline
Skaryf, a Twój ile pali? ja wyżej pisałem, że w trasie przy V=120km/h łyka mi 5,5 literka
ale jak wiadomo - miasto i czasami jak mi się Valentino Rossi załączy to i pod 10 weźmie
Offline
Ja niestety nie mogę się pochwalić niskim stopniem spalania bo średnio mam od 8 - 10 litrów w zależności od jazdy a przeważa zazwyczaj ta druga opcja Przy 4 tys mam prędkość 100 km/h a później to już tylko wir
Na pełnym zbiorniku robię średnio 230 -240 km ( myślę o zmianie zestaw napędowego - ale ciągłe wydatki ech ...
Offline
To i ja dodam coś ze skaryf-em robiliśmy ten sam odcinek i mały test napędu w moim 4000 to jakieś 115km(wskazówka dotyka kreski ) spalanie wyliczane na podstawie dyspozytora cpn orlen 5,6 na 100 ,jak troche było szybciej do 140km do 6,3 l. Dodam że mam dwa wiatrołapy w postaci 42 l. kufrów. powiem jeszcze ze gdy są zdjęte to jazda jest szybsza niestety nie mieżone spalanie.
Offline
Dziś przepaliłem trochę rury w swoim 1100 i pogoniłem go tak po okolicy razem z odblokowaną Ninją 636... tak na zasadzie jak ma się zj..bać to teraz albo nigdy , wybieranie wszystkiego co się poruszało - naprawdę zdarzało się ,że Ninja zostawała... maneta cały czas z pełnej garści... na prostych średnio 160-180 ( wiecej się boję ,bo mnie zwiewa )
przebieg 120km spalił - ok 9l... myślę,że jest super.
Offline
Jony do jakich obrotów kręciłeś? Do maksimum czy raczej na "piątce"?
1100 ciągnie od samego dołu, więc 600 na krętych trasach lub slalomie przez osobówki mogą nie nadążać.
Wiadomo, na długich prostych lub na zakrętach gdzie mogą (umieją) się złożyć to nie mamy szans.
U mnie średnio pali ok 8 litrów. Jadąc do warki pewnie będziemy można zrobić aktualny pomiar.
Offline