Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2012-12-05 19:32:41

 Nieaktywny

Użytkownik

Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2012-03-16
Posty: 77
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZR750C/ZR7

wakuometr

mam pytanie - czy swoje zefirki synchronizujecie sami czy jezdzicie do warsztatów? bo znalazlem w necie kilka artykulow na temat samodzielnej synchronizacji gaznikow wakuometrami wlasnej roboty. niby proste do zrobienia i zasada tez prosta. zbudowalem podobnie jak kilka osob i podobnie jak jedna czy dwie osoby mam ten sam problem - poziom sie nie wyrownuje. pojecia nie mam czemu bo powietrza nigdzie nie ma - trzy razy zlewalem i uzupelnialem, ale dalej cos nie tak. jutro sprobuje jeszcze raz przejrzec moje urzadzenie i zobaczymy czy cos z tego wyjdzie. moze jakies sugestie?

TU jeszcze jeden adres kolejnego artykulu

Ostatnio edytowany przez Michus21 (2012-12-05 19:35:30)

Offline

 

#2 2012-12-05 23:07:15

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: wakuometr

w odpowiedzi na pytanie - mój Zephyr zawsze trafia w ręce mojego dobrego przyjaciela On akurat wakuometry nabył w Louisie i już niejeden sprzęt na nim synchronizował...z powodzeniem


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2012-12-11 16:19:31

 pablo89

Użytkownik

7347387
Skąd: Radom
Zarejestrowany: 2010-07-10
Posty: 29
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 B 91'

Re: wakuometr

najlepiej zakupić jakiś dobry wakuometr wtedy masz pewność ze masz rzeczywiste wskazania. Ja osobiscie wszelkie regulacje przeprowadzam sam i polecam wakuometry słupkowe carbtune. tym sprzetem synchronizowałem mase gaźników i się sprawdza

Offline

 

#4 2013-02-03 21:51:01

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: wakuometr

Nie zakładając kolejnego wątku tutaj chciałbym zapytać, czy moje gaźniki mogę uznać za zsynchronizowane ?
http://video1.fotosik.pl/7/ee8ad9979d5c3558m.jpg
Zgodnie z instrukcją obroty trochę wyższe i wskazania mieszczą się między dwiema kreskami 2mgH.
Tak wygląda miejsce "pracy" z tzw. "temporary fuel tank"
http://images35.fotosik.pl/1795/ce55fb875a5f099cm.jpg

Ostatnio edytowany przez Saladin (2013-02-03 22:01:50)

Offline

 

#5 2013-02-03 22:25:50

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: wakuometr

Trochę kiepski ten filmik, ale skoro działałeś zgodnie z instrukcją to OK...rozumiem, że maszyna chodzi równo nawet jak przechylasz na boki?

Fajny warsztacik - miejsca sporo...a tą "kroplówke" mój mechanik ma podobną...on używa obciętej butelki po orenżadzie Helena


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#6 2013-02-03 22:50:27

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: wakuometr

nie wiem czy nie masz za malej dawki paliwa ale nie nie wiem jaka ma byc wartosc odpowiednia w 550(ale chyba kolo 20mmHg), troche się odchylaja slupki. Ja u siebie na tym samym przyrządzie ustawilem tak ze wszystkie "słupki" utrzymywały się idealnie na tym samym poziomie i robiłem to na 1100 obrotach na minute, na wszystkich gaznikach ustawilem taka samo dawke mieszanki i dopiero wtedy ustawialem położenie przepustnicy.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#7 2013-02-04 17:13:50

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: wakuometr

Przechylanie na boki nic nie zmienia.
Dawki paliwa to właśnie jego bolączka. Są duże rozbieżności w ilości obrotów "pilot screw" na poszczególnych gaźnikach, jak ustawię na "fabryczne" to nie wszystkie cylindry równomiernie się rozgrzewają. W ubiegłym sezonie z tym walczyłem i metodą prób doszedłem do indywidualnych ustawień mojego moto
W instrukcji do CarbTune'a napisali, żeby wskazania mieściły się między kreskami wskazującymi 2 mmHg i wtedy będzie OK, bez względu na to, między którymi kreskami owe wskazania będą.

Offline

 

#8 2013-02-04 19:49:13

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: wakuometr

u mnie tez jak sie zato zabrałem były duże rozbieznosci ustawiłem na gazniku wzorcowy odpowiednie podcisnienie przy pomocy srubki mieszanki paliwai i na reszcie gazników ustawiłem identyczna mieszanke jak na gazniku wzorcowym, słupki wtedy strasznie sie porozchylały i moto zaczą paskudnie pracowac. Wtedy śruba od położenia przepustnicy  dostroilem podcisnienie i moto bardzo fajnie chodzi. Byłem w szoku bo nigdy nie slyszałem zeby tak ładnie sie wkrecał i pracowal. Na zimnym silniku wystarczy mu 15s na ssaniu i odrazu moge je calkiem wyłączyc. z tym że ja to ustawiałem nie tak jak ty na odrobinie podniesionych obrotach tylko na wolnych.
więc jeśli robiłeś to inaczej moze pokombinuj w taki sposób. dodam ze srubke od mieszanki musiałem wykrecic 3/4 obrotu wiecej niż mówi serwisówka.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#9 2013-02-05 05:21:22

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: wakuometr

A który to jest ten wzorcowy gaźnik ? Jeżeli za bardzo wykręcisz śrubki na pozostałych, które zaczynają się rozgrzewać w miarę szybko i równomiernie to mogą się zalewać świece. U mnie świece są OK i wszystkie jednakowe.

Offline

 

#10 2013-02-05 18:57:00

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: wakuometr

w 1100 wzorcowy jest pierwszy chodzi oto ze w nim mozna tylko ustawic dawke mieszanki a otwarcia przepustnicy się nie reguluje, potem ustawiam skład mieszanki identycznie jak na pierwszym na pozostałych (mi po zrobieniu tej operacji jak napisałem wczesniej słupki sie strasznie porozchylały) a nastepnie srubka polożenia przepustnicy (te od góry) synchronizowałem pozostałe 3 gazniki. ustawiajac w ten sposób uzyskałem najlepszy efekt pracy silnika (krotko go trzymam na ssaniu, ładnie się wkręca ładnie trzyma obroty i pieknie rowno pracuje). Taka sugestia. sprawdz sobie na karzdym gazniku jak masz ustawiona dawke mieszanki zapisz gdzies i spróbuj zsynchronizowac w taki sposób jesli bedzie cos nietak to zawsze mozeszz wrócić do wcześniejszych ustawień.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#11 2013-02-06 18:41:06

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: wakuometr

U mnie nie ma jakiegoś "głównego" gaźnika. Mam manual Haynes'a i nic tam o "głównym" gaźniku nie jest napisane. Dawkę paliwa ustawiłem na wyczucie, a kierowałem się szybkością rozgrzewania się kolektorów, tak mi polecił kolega Levisik z forum "mojekawasaki ". Te ustawienia się sprawdzają. Teraz po czyszczeniu gaźników spróbowałem wszystkie ustawić instrukcyjnie i ... dupa Silnik w miarę rozgrzewania się samoczynnie zwiększał obroty, wywaliłem gaźniki z powrotem i poustawiałem po staremu i ... silnik zaczął pracować normalnie, rury rozgrzewają się jednakowo.
Zapiski mam jeszcze z ubiegłego roku jak go kupiłem i już wtedy miał rozjechane wolne obroty ale wtedy jeszcze zawory ssące były podparte. Pół lata walczyłem z obrotami zanim nie dostałem wskazówki o regulacji "pilotów".

Offline

 

#12 2013-02-07 01:08:26

bobek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-03-07
Posty: 35
Punktów :   

Re: wakuometr

Żeby zacząć synchro gaźników w pierwszej kolejności sprzwdzamy luzy zaworowe, nastepnie regulacja składu mieszanki a dopiero potem synchronizacja.
Zephyrki są to już leciwe motorki gaźniki w jakims stopniu zużyte. Ja kupiłem sobie świece colortune od regulacji mieszanki na każdym cylindrze dopiero potem  synchro gaźników. W 550 w pierwszej kolejnosci gaźniki 1,2 potem 3,4 a na końcu środkowa śrubką 2 i 3.
Dodam, iż wczesniej miałem problemy z saniem "system 0, 1" , teraz mam płynna regulację i wszystko śmiga jak należy.

Offline

 

#13 2013-02-07 12:02:23

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: wakuometr

ehh Ja właśnie u siebie zrobiłem tak mniej więcej jak pisze bobek. Niestety wiecej nie bede w stanie CI pomóc bo od nidawna się zaczołem bawić z synchro i uczyłem się na swoim na zasadzie prób i błędów mi się udało fajnie go ustawić. Niestety większą ilościa spostrzeżeń nie jestem w stanie się podzielić.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#14 2013-02-07 20:22:05

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: wakuometr

Ssanie u mnie też działa płynnie. Kolejność synchronizacji znam, i się jej trzymałem. Pokazałem film znajomym i potwierdzili, ze wszystko jest OK, więc temat chyba wyczerpany i moje gaźniki uważam od teraz za zsychnchronizowane

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.medabots.pun.pl www.eternalwinners.pun.pl www.avilla.pun.pl www.rodowody.pun.pl www.hustla.pun.pl