Może przyda się komuś...
W ubiegłym roku zdecydowałem się na wymianę silnika z młodszego brata ZR7...
Głównym powodem był dość duży apetyt na środek smarny w okolicach 1,5-2 l na 1000 km
Zasięgając opinii na forum mojekawasaki.pl userzy wszyscy zaprzeczali (główne podawane przyczyny to różnice w instalacji elektrycznej) że silnik z ZR7 spasuje do Zephyra, ja jednak postanowiłem spróbować i udało się bez większych kombinacji. Zasadniczymi plusami jest brak uciążliwego hałasu łańcucha wstępnego przeniesienia napędu z racji na użycie jego napinacza. Jeśli chodzi o mój egzemplarz zupełny brak apetytu na olej (dodam iż inwestycja wróciła się po ok 13 000 km) Silniki w ZR7 były niestety wyłącznie w czarnym malowaniu ale wszystkie kapy (alternator, pokrywa zębnika, pokrywa sprzęgła, i pokrywa impulsatora) pasują z Zephyra więc widoczne są wyłącznie czarne cylindry. Silnik z ZR7 wraz z gaźnikami jest bardziej paliwożerny z racji na zastosowanie innej konfiguracji dysz głównych (Zephyr 1/4 -88, 2/3 - 92 natomiast ZR 7 wszystkie dysze główne 108) i iglic. U siebie z racji na dość wyeksploatowane gaźniki zdecydowałem się tylko na wymianę dysz głównych oraz iglic z Zephyra. TPS nie podłączony, podgrzewanie gaźników jeszcze nie podłączone.
Jedynym utrudnieniem było zastosowanie układu zapłonowego z Zephyra gdyż różnica jest w prawym czopie wału korbowego. Talerz impulsatora w Zephyrze montowany jest na klinie, a w ZR 7 na wielowpuście.
W wolnej chwili zamierzam podłączyć układ podgrzewania gaźników choć nie wiem czy jest mi to aż tak koniecznie potrzebne gdyż nie było problemu z odpaleniem i nagrzewaniem silnika nawet przy 20stopniowym mrozie, ale skoro to jest to niech działa.
Offline
Nie. Silnik od zr 7 lub zr 750 jest sporo większy. Generalnie nie pasuje.
A za wymianę silnika i za odwagę . . . szacun dla przema!
Silnik z ZR7 wraz z gaźnikami jest bardziej paliwożerny z racji na zastosowanie innej konfiguracji dysz głównych (Zephyr 1/4 -88, 2/3 - 92 natomiast ZR 7 wszystkie dysze główne 108) i iglic.
A to dziwne, bo u mnie w 550-te dysze są rozmiarów 1/4 - 108 oraz 2/3 - 110! Czyli większe niż w 750. Ciekawe od czego to zależy i jaki ma wpływ . . .
Offline
Wzieło i mnie na wymianę silnika od zr7 ,bo nie mogę słuchać tego łańcucha .I w związku z tym mam pytanie czym różni się płytka impulsatora osadzona na wale oprócz tego,że jedna jest na wieloklinie a druga na stożku?Czy ta oryginalna od zr7 nada się do całej reszty od zephyra? i gdzie można się spodziewać jeszcze ja
kichś różnic, proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję.
Ostatnio edytowany przez tysiu (2010-08-06 05:13:28)
Offline
Mam od 3 lat zephyra z silnikiem od zr7 i widzę, że pasuje do całości bezproblemowo. Jedyne co poprzednik zakombinował to własny układ wydechowy z jednym tłumikiem.
A pytanko mam inne: może wiecie jak sprawdzić rok produkcji silnika mając jego numer? (KZ750EE222167)
Nigdzie nie mogę znaleźć...
Pozdro
Dominik
Offline
podepnę sie pod temat, zrobilem swap silnika z zr7, przelozylem caly impulsator z zr7 wszystko inne zostalo z zephyra. Po zapaleniu pojawil sie problrem w zr 7 piec chodzil idealnie u mnie gada fatalnie nierówno strzela z wydechu nie mam mocy nie da sie nawet ruszyć i bardzo ciezko zapala. Nie wiem czy to kwestia modulu zaplonowego, gaznikow czy jeszcz czegos innego bo to wszystko zostalo z zephyra?? poradźcie coś
Offline
Kolego waw0404 miałem podobny problem. Więc jeżeli chcesz zostać przy oryginale i wstawiłeś impulsator od ZR7 to musisz również wiązkę i moduł od ZR-7 inaczej nie zagada bo dostaje w innym momencie iskrę. Można również kombinować na wiązce i module od Zephyra ale wtedy musi zostać także impulsator wraz z "talerzykiem" od Zephyra. (przyznam sie że na początku sam tak kombinowałem po czym stwierdziłem że kupie jeszcze wiązkę i moduł od zr7) Jak chcesz jakieś wskazówki to pytaj.
Offline
Będziesz miał jeszcze problem z manetkami. bo w zr7 w innych kolejnościach są podłączone dane funkcje motocykla niż w Zephyr 750(Ja tak miałem że np nie było kierunków trąbki itp) Ale to jest do zrobienia Podam Ci jak zamienić przewody żeby wszystko grało jak należy. Daj znać jak już zamontujesz wiązkę. Pozdrawiam
Offline
Wiązka już zamontowana, podstawowe podzespoły podłączone (moduł, impulsator, starter), kontrolek, świateł, klaksonu i migaczy jeszcze nie podłączyłem (są inne kostki od zephyra i od zr). Jak na razie to nie chce zakręcić rozrusznikiem:( Puszka z bezpiecznikami chyba się spaliła bo dziwnie śmierdzi, ale jutro odbiorę puszkę od zr 7. Chętnie skorzystam z Twojej pomocy, pozdrawiam
Offline
puszka bezpieczników musi być od ZR-7 od zephyra podchodzi lecz to nie to. Kontrolki też musisz pozamieniać przewody. Najlepiej jak byś miał kostkę od zegarów z zr7 wtedy łatwo jest rozwiązać problem . A z tego co pamiętam na starych manetkach odpalało sie go klamką od przedniego hamulca haha:D
Offline
Użytkownik
czy ktos ma podlaczone te gazniki (podgrzewanie) i do czego sie to podlacza? czy do tego jest potrzebny jakis uklad ktorego nie ma w zephyrze?
Offline
Siema, właśnie jestem w trakcie wkładania silnika z zr7 do mojego zephyra i zauważyłem ze mam na pokrywie glowicy 2 wystające rurki na węże czego nie ma w starym silniku od zephyra powie mi ktoś co to jest i co mam z tym zrobić? Z góry dzięki za odpowiedź!
Offline
Offline
Zostawić tak jak masz podłączone. U mnie mam tak samo. W sęsie połączone. Jutro dokładnie obadam to Ci dopiszę
Offline