Jako, że udzielam się też na Facebook to nie mogłem nie dopisać się do japońskiej stronki poświęconej Zephyrom
W ostatnim czasie stronka zyskuje coraz większą popularność i przybywa coraz więcej zdjęć ciekawych maszyn.
Wiem, że wielu z Was nie używa Facebook i nie ma możliwości znalezienia tego w sieci, dlatego wklejam foty tutaj.
To zdjęcia z ostatniego spotkania Klubowiczów Kawasaki Zephyr.
Klub powstał w 1996 roku i jest bardzo liczny. Na zlot wpuszczają tylko Zephyry
Oczywiście każdy chcąc się wyróżniać modyfikuje coraz to bardziej swoje maszyny.
U nas z racji wieku większość przerabianych jest klasycznie i w kierunku Cafe Racer, tam jednak idą w innym kierunku - supersport
Wiadomo - Ninja 10 to nigdy nie będzie, ale jak sami widzicie po zdjęciach - pełen szacun
U nas na zlotach są małe przejażdżki w grupach, a u nich zawody na torze
Ok - to czas na foty
Offline
toż to szok, że u nich 1100 taka popularna, bo zdawało mnie się, że ichniejsze regulacje zniechęcają powyżej 400ccm no i tam Zeph był zdecydowanie dłużej dostępny na rynku, a może i dalej nawet jest?
maszyny na niezłym wypasie! aż zazdrość bierze...
Offline
wow. prawie same 1100. U skośnookich jedenacha była chyba do 2012 dostępna
Offline
dokładnie- do 2012, ale to cała gama od 400 do 1100 ile tam jest kasy włożone... może kiedyś z nimi zagadam, żeby mi wysłali te oryginalne części, które wyleciały z ich maszyn
Offline
Haha codziennie dodają nowsze maszyny
Juz szlifuje japoński, żeby się z nimi dogadać
Offline
Jeździłem po torze i myślę że bez tuningu nie obejdzie się. W zakrętach wiadomo stabilnie ale masa robi swoje. Pomysł na zlot przy torze uważam za bardzo dobry. Palasz,naukę japońskiego zacznij od butelki sake.
Offline
i nie lej im nic mocniejszego, bo się już nie dogadasz Japońce nie mają jakiegoś genu odpowiedzialnego za rozkład alkoholu i szybko padają
- potwierdzone obserwacjami własnymi...
Offline
dla mnie w ogóle Japonia jest innym światem
Podobało mi się np jak w przypadku ostatnich klęsk (Tsunami, Fukushima, trzęsienia ziemi, powodzie) nie kradli, nie robili rozruby, tylko każdy grzecznie i spokojnie stał w kolejce po pomoc - jeden za drugi, bez przepychanek...
Dzisiaj wieczorem zapodam kolejną dawkę ciekawych maszyn
Offline
Kilka nowych zdjęć, tym razem 750 :
Stronka:
https://www.facebook.com/groups/769832799712839/photos/
Offline
a że się tak może i głupio zapytam - do czego jest ten element na silniku (zdj. 1 i 5), łączący okolice airboxa z ramą przy kolektorach? Jakiś usztywniacz ramy?
A druga zastanawiająca mnie sprawa - to czemu węże do chłodnicy są wyprowadzone zza cylindrów? Usprawnione chłodzenie?
maszyny wypieszczone, aż miło patrzeć i zazdrość bierze...
Offline
Dokładnie - to jest usztywnienie ramy. Kołyskowe mają to do siebie, że się skręcają, a to ma je usztywnić.
Węże -dokładnie jak piszesz- lepsze chłodzenie i szybszy przepływ oleju.
Co ciekawe - wg nich w Japonii zephyry to rzadkość... Więc nie tylko u nas
Offline