Borknagar napisał:
Znalazłem coś takiego. Niby nowe, cena rozsądna. Czy to produkcja chińska? Czy coś innego?
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-kawa … 79494.html
No pewnie, że chińska w sensie "chińska"
Moje tarcze są grube ale niestety lekko biją, przyzwyczaiłem się, bo czuć to tylko przy dohamowywaniu i automatycznie nauczyłem się już tak stawać, żeby motocykl nie żabkował, niemniej jakby co, to chyba poszedł bym w takim kierunku:
http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-ng-p … 86966.html
opinie na sieci znalazłem przyzwoite.
Offline
To chyba bez wydatku rzędu 1k się nie obędzie. No trudno, nie ma co na hamulcach oszczędzać.
Offline
No właśnie dlatego zrezygnowałem z wymiany - ponad 1k trzeba dać (plus sama wymiana), więc... no nie bałdzo
Ostatnio edytowany przez belor (2015-07-07 13:55:27)
Offline
Ale to co, będziesz jeździł aż Ci się tarcze wykrzywią?
Offline
Skrzywienie jest małe i wyczuwalne tylko przy dohamowaniu (w ostatniej fazie, przy wolnej jeździe), podczas jazdy w ogóle tego nie ma. Jakbym zauważył, że ma to wpływ na moje bezpieczeństwo, to wymieniłbym od strzała, bo na to zwracam uwagę sporą.
Offline
To już lepiej hiszpańskie jak chcesz po taniości: http://allegro.pl/ng-tarcza-hamulcowa-p … 58190.html
Ale dołożysz 400zł i masz TRW...
W 1100 i 750 są tarcze 310mm
W 550 są 10mm mniejszej średnicy. (300mm)
Z tego co widzę.
Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-07-07 15:37:05)
Offline
a może koło masz krzywe? wtedy też bije tarcza... ja mam ciutkę z przodu skrzywioną felgę po spotkaniu z mega dziurą, ale bicie jest naprawdę minimalne...
Offline
belor napisał:
Skrzywienie jest małe i wyczuwalne tylko przy dohamowaniu (w ostatniej fazie, przy wolnej jeździe), podczas jazdy w ogóle tego nie ma. Jakbym zauważył, że ma to wpływ na moje bezpieczeństwo, to wymieniłbym od strzała, bo na to zwracam uwagę sporą.
Tak do końca nie jest że nie czujesz.
Jeździłem z krzywą tarczą trochę i też myślałem że "tak ma być" "to się dotrze" "przyzwyczaję się".
Zdjąłem koło i pomierzyłem. Zmieniłem tarcze i jest OK.
Jak się rozpędzisz do min 140 km/h i zrobisz nagłe hamowanie motor nie będzie hamował, po chwili będzie hamował ale zacznie wibrować.
Miałem bicie na jednej tarczy 0,40 mm.
Jak sprawdzić:
- ośka koła w imadlo
- koło na ośkę z lożyskami
- czujnik zegarowy z uchwytem magnetycznym na ośkę i pręt pomiarowy zegara pionowo na tarczę
- kręcimy kołem i czytamy odchyły wymiaru
Offline
Bliżej nieokreślone. Zależy sporo od tego jakie klocki montujesz.
Jedne bardziej zjadają tarcze, drugie mniej.
Limit serwisowy to 4mm dla 550tki, ale ja swoje zmieniłem jak miały 3,6 mm
Offline