Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2022-04-19 14:19:23

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

ZR1100 problem z pracą silnika

Witam,
Mam problem z pracą silnika, po zimowym postoju z zdemontowanymi gaźnikami poskładałem wszystko ponownie i finalnie pojawił się problem, ale po kolei:
1. gaźniki wyczyszczone, poziomy paliwa ustawione zgodnie z serwisówką.
2. całość zamontowana na motocyklu i rozrusznik kręci a silnik nie odpala.
3. wykręciłem wszystkie świece, aktualnie wszystkie wyczyszczone i przerwy ustawione na 0,8mm (nowe już zamówione) i silnik zapalił
4. regulacja gaźników, po regulacji wszystko działa jak marzenie, wchodzi na obroty płynnie i schodzi tak samo.
5. po zamontowaniu zbiornika i zalaniu paliwem motocykl zapalił i zanim zdążył się rozgrzać zgasł... zdjąłem wężyk od paliwa i okazało się że kranik leje - kupiłem kompletny zestaw do regeneracji (All Balls) i problem rozwiązany, w sensie paliwo już się nie leje.
6. odpalam motocykl i sytuacja się powtarza - pochodzi na ssaniu przez 3-5 min, traci obroty i gaśnie. Jak próbuję go od razu po zgaśnięciu zapalić to nie ma szans, jak odczekam z 5 min to załapie ale po chwili gaśnie. Paliwo podaje na bank bo w filtrze paliwa widać paliwo.

Generalnie zamówiłem nowe świece i przewody bo stare wyglądają już na zmęczone, pytanie brzmi co jeszcze może być przyczyną gdyby to nie pomogło (na bank nie zaszkodzi, więc i tak to dobra inwestycja)
Dodatkowo - filtr powietrza wymieniony w zeszłym roku, w tym roku wyczyszczony - nie był jakoś specjalnie brudny, w sumie to wyglądał jak nowy.
Silnik gaśnie nie zależnie od tego czy mam zamontowany airbox czy nie, więc powietrze raczej nie jest przyczyną.
W sumie to jeszcze nie zaglądałem do zaworów, nie słychać żeby coś z nimi było nie tak, ale może to jest w razie "W" jakiś trop?
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Offline

 

#2 2022-04-19 14:42:20

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Zawory zawsze warto przemierzyć. Stawiam na brak paliwa. Spróbuj podłączyć osobny zasobnik z paliwem bez filtra, Bezpośrednio pod gaźniki tak jak przy synchronizacji i daj znać
🙂

Offline

 

#3 2022-04-20 07:15:25

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2630
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Też obstawiam brak paliwa. Spróbuj odpalić go na pozycji PRI bo wtedy benzyna leje się z kranika opadowo (nie podciśnieniowo), wtedy będziesz miał pewność że paliwo dociera do gaźników bez problemowo.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#4 2022-04-21 22:02:20

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Podciśnienie masz podpięte? Ja kiedyś przypadkiem odhaczyłem wężyk i też po chwili mi gasł.


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#5 2022-04-25 09:19:43

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

PalaszD, właśnie tu jest problem, dopóki jest podpięty pod wakuometr to chodzi a jak podepnę podciśnienia do silnika to pada.. w tym tygodniu będę tutaj  musiał pogrzebać...

Offline

 

#6 2022-04-25 09:56:23

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Masz na myśli połączenie króciec-kranik? Wtedy przestaje pracować?  Jeśli tak, to kranik do szczegółowego najrzenia.

Offline

 

#7 2022-04-25 10:19:18

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Generalnie jest tak - w sobotę wymieniłem przewody WN i świece i tu już jest ok. Podpiąłem wakuometry silnik chodzi równo, trzyma obroty i wszystko jest tak jak powinno. Jak odpinam wakuometry i podpinam wężyki od podciśnienia do gaźników to zaczyna się problem. Muszę przejrzeć czy po drodze się gdzieś coś nie wypięło, ale kończą mi się powoli pomysły. Jeszcze jest ten Air Suction Valve (zawór ssący powietrza) tam jeszcze nie zaglądałem - może tu trzeba zerknąć, wyczyścić - pytanie czy ktoś z Was tam zaglądał i czego się tam można spodziewać?

Offline

 

#8 2022-04-27 10:58:58

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Rozebrałem kranik jeszcze raz - okazało się, że podwinęła się uszczelka , wymieniłem, sprawdziłem czy nic nie cieknie i czy po przełączeniu na pri leci paliwo i czy przestaje jak przełączę na on lub res i jest ok, ale po chwili zgasł, objaw jakby brakowało paliwa.
Wywaliłem zewnętrzny filtr paliwa i niestety / stety zajrzałem do tych zaworów ssących powietrza - sporo nagaru tam było, więc w sumie dobrze, że jest już czysto, ale pytanie czy ktoś z Was tam zaglądał i czy to normalne, że jest tam czarno?
W każdym razie wyczyściłem i złożyłem ponownie całość, zapalił i chodzi, z tym że po rozgrzaniu trzyma bardzo wysokie obroty... regulacja wolnych obrotów skręcona na maksa i nie chce zejść niżej niż 4500...
Było już późno, wiec nie podłączałem wakuometrów ale pytanie czy to czyszczenie może mieć wpływ na synchronizację gaźników?
Teoretycznie zmienił się tam teraz przepływ, ale już zaczynam się gubić..

Offline

 

#9 2022-04-27 21:26:08

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Co do zaworu powietrza się nie wypowiem... Na wysokie obroty zazwyczaj ma wpływ lewe powietrze. Możesz zrobić test plaka, na pracującym silniku pryskasz na gaźniki i patrzysz czy obroty same podskoczą.

Offline

 

#10 2022-04-28 07:04:12

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2630
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Nagar zazwyczaj szybciej osadza się jak jest zbyt bogata mieszanka, a to z kolei pozwala wnioskować że gaźniki już wcześniej kwalifikowały się do regulacji. Myślę że na początek sprawdź lewe powietrze jak pisze Rafi, a następnie zajmij się porządną regulacją.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#11 2022-04-28 09:07:55

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Ok, dzisiaj najpierw zrobię test z plakiem a później zajmę się dokładną regulacją. Generalnie to że gaźniki były do regulacji to wiedziałem, miał problem z utrzymaniem niskich obrotów pod koniec zeszłego sezonu, po świecach też było widać, dlatego gaźniki zimą wylądowały na stole, a świece i przewody wymieniłem.
Mam nadzieję że dzisiaj dojdę do tego co jest nie tak i wszystko zadziała tak jak powinno.
Dam znać jak już będę coś więcej wiedział.

Offline

 

#12 2022-04-29 10:21:14

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Test plaka nic nie wykazał, obroty nawet nie drgnęły, czyli mały sukces
Pobawiłem się jeszcze z synchronizacja gaźników i tu też jest mały sukces bo chodzi tyle, że z poziomu 2000 obrotow w dół schodzi z delikatnym oporem...
W sensie wkręcę go wyżej i do 2k schodzi równo a z 2k w dół poptrzebuje jeszcze kilku sekund.. co ciekawe sytuacja ma miejsce tylko przy obciążeniu prądowym (włączonych światłach).
Jakieś pomysły?

Ostatnio edytowany przez Korpen (2022-04-29 10:25:06)

Offline

 

#13 2022-04-29 11:14:29

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Jak masz wszystko otwarte do synchronizacji, to sugerowałbym minimalnie wykręcić piloty i synchro na spokojnie.
Dobrze że nie łapie powietrza 👍🏻

Offline

 

#14 2022-04-30 06:52:00

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2630
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Książkowy przykład rozkalibrowanych gaźników. Tak jak radzi Rafi, zarezerwuj sobie trochę czasu, otwórz browarka i na spokojnie bez pośpiechu reguluj i synchronizuj. Nawet jak masz to robić metodą prób i błędów to mając wakuometry żadnej szkody nie narobisz a przynajmniej nabierzesz pewnej praktyki w tym temacie.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#15 2022-05-01 19:49:37

 Korpen

Użytkownik

Skąd: Tczew
Zarejestrowany: 2019-11-08
Posty: 27
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 1100 92r

Re: ZR1100 problem z pracą silnika

Tak zrobię ale przyznam szczerze, że nie wytrzymałem i musiałem się przejechać
Generalnie nie ma to jak jazda testowa, więc przejechałem w sumie jakieś 100km po okolicach i na bank go zalewa - potrafi ostro strzelić z wydechu więc regulacji ciąg dalszy jest nieunikniony

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.farmacjacmumk.pun.pl www.narut0f0rum.pun.pl www.wtm-transport-3.pun.pl www.tibiabot.pun.pl www.southparkuni36.pun.pl