Witam.
Po zimie pojawił się problem rozładowywania akumulatora podczas jazdy w ZR 550.
Sprawdzałem wartości podczas ładowania i sa prawidłowe. Niepokoi mnie sytuacja gdzie po właczeniu świateł ładowanie ma wartośc ok 12-12,1 V wydaje mi sie zdecydowanie za niskie. Przy obrotach ok 4000 ładowanie ma wartość ok 14,5 V .
Gdzieś wyczytałem że może być to wada regulatora napięcia ale moze mi poradzicie jak to sprawdzić...może jakieś inne podpowiedzi.
Zaznaczam że niedawno kupiłem nowy akumulator
Offline
12V masz przy jakich obrotach?
W moim zefirze niskie ładowanie jest do ok 1,5-2 tys obr. Ile jeździsz z takimi obrotami?
Aku naładowane przed jazdą?
Przejedź się z podpiętym woltomierzem.Ładowanie od ok 2 tys się zaczyna
Offline
Witam . Chciałem coś dorzucić do tematu. Kompletnie juz nie wiem o co chodzi. Nowy aku, przewinięty alternator bo mechanik stwierdził że mój jest walnięty, wymieniony regulator napięcia.
Gdy aku jest właściwie naładowany czyli ma wartość 12,8 - zgodnie z instrukcją producenta przy obrotach 4 tys ładowanie aku jest na poziomie 14,2. I do tego momentu jest super. Gdy włącze światła ładowanie jest na poziomie 12, 6-12,8 i spada...w dość szybko - prąd znika. Gdy światła wyłącze poziom ładowania wraca powoli do tego właściwego. Pomóżcie co dalej...mi juz ręce opadają.
Offline
Ok. Jutro kolejny fachowiec będzie oceniał przyczynę awarii. jak juz będzie naprawiony to oczywiście dam znać jaka była przyczyna...zapewne to jakaś błahostka no ale trzeba ja zlokalizować.
Offline
No mam ten sam problem , jedynie jazda bez świateł nie kończy się odpalaniem motocykla na pych . Ale to trochę ryzykowne . Gdzieś musi być zwarcie bo przy włączaniu świateł ładowanie znika , jutro podjadę do elektryka jak przestanie padać . A jak u Ciebie Trafal ?
Offline
zanim będziesz go wyciągał to go pomierz (nie pamiętam czy regiel jest z altkiem razem czy osobno). Napięcie ładowania zawsze mierzymy z światłami. Wypadałoby zmierzyć przebicie na masę z kabli fazowych i napięcie między fazowe (nie mierzymy względem masy, tylko względem siebie). Aż taka zwara na światłach spaliła by bezpiecznik i połowę instalacji.
Offline
ostatecznie trafiłem do mechanika który ogarnął temat wstawił działający regulator napięcia z innego kawasaki który pasował ( zaznaczam oryginalny) oraz równiez z tego samego moto alternator i wszystko działa jak trzeba...myśle że winny całego zajścia był regulator napięcia
Ostatnio edytowany przez trafal (2013-04-16 10:50:51)
Offline
czyli temat się rozwiązał...teraz czas na króćce
słyszałem, że cięzko jest je właściwie usadowić...myślę, że jakiś lubrykant i podgrzewanie w delikatnym stopniu ułatwią sprawę...
Offline
No i mój problem z rozładowywującym sie aku podczas jazdy na światłach rozwiązany . Przyczyną był regulator napięcia . Sezon mogę rozpocząć .
Offline