Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2011-08-03 18:29:54

 thomasius

Nowy użytkownik

Skąd: 3miasto
Zarejestrowany: 2011-08-03
Posty: 9
Punktów :   
Motocykl: Z550

Z550 obroty na starcie

Witam Kolegów/Koleżanki!

No i stałem się włascicielem długo szukanego Zephyra 550 rocznik 95. Czekam na wizytę w poleconym warsztacie na ogólny przegląd maszyny, ale ponieważ jestem zupełnie ‘zielony’ w temacie mechaniki i brak doświadczenia z moto (pierwszy motocykl) zanim trafie do warsztatu (dopiero za 2 tyg) mam gorąco prośbę o kilka krótki rad / wyjaśnień co do użytkowania maszyny.

Z góry przepraszam jeżeli pyt są idiotyczne, ale nie ma kogoś spytac więc pytam tu

1) jak dokładnie powinno wyglądać włączanie silnika – chodzi mi na jak długo włącza się ssanie przy zimnym silniku? na określony czas np. 10 min? Czy tylko tyle az nie zgaśnie bez ssania?  Dodam, ze dźwignia ssania od razu mi wraca do pozycji zero po odpaleniu silnika – musze ja 3mac przez pare minut – tak robicie jesli macie ten problem czy w warsztacie powinni umieć mi to naprawic? (czytałem już dyskusje o tym)

2) jakie obroty powinny być na ssaniu? mi wkreca na ok 4000, czy to nie za duzo????

3) czy na ssaniu można rozpocząć spokojną jazdę w celu rozgrzania silnika czy nie można jeździć i trzeba czekać az silnik się rozgrzeje;

4) jakie obroty powinny być na biegu jałowym po odpuszczeniu ssania po rozgrzaniu (1300?)

5) jaki średnie obroty powinny być na kolejnych biegach (bez dodawania gazu rzecz jazda) zastanawiam się czy mam właściwą  regulację obrótow bo poprzedni właściciel jak odpalał przy mnie to oprócz ssania podkręcał regulację obrotów przy gaźniku.

Będę wdzięczy za w miarę szybka pomoc – moto czeka a nie chce eksperymentować i zepsuć…

Dzięki z góry za wyrozumiałość, ale jak pisałem to moje pierwsze doświadczenie z motocyklem, a nie mam znajomych motocyklistów 


Z góry bardzo dziękuję!
Tomek

Offline

 

#2 2011-08-03 21:34:40

Kyousuke

Użytkownik

7740501
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-07-30
Posty: 67
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C3
WWW

Re: Z550 obroty na starcie

Jestem w podobnej sytuacji jak Ty, ale o niewielki krok dalej Kończę remont mojego Zephyra który rozpocząłem po zakupie dwa tygodnie temu. Odpowiem na te pytania na które mogę;

1) U mnie wystarczyło 5 minut podczas których rozgrzałem silnik aby zmienić olej. Moja dźwignia ssania nie wraca sama i o ile rozumiem jak to ma chodzić - nie powinna.

2) Znajdź w necie lub na e-bay'u manual Haynes'a. W tej książce opisane jest wszystko od A do Z. Ja dowiedziałem się z niej że modele Zephyrów 750 z USA powinny mieć około 1200 obrotów / min, a te z GB 1300. 4000 to za dużo, to znaczy że ustawiłeś ssanie na maxa. Ja ustawiałem swoją dźwignię w połowie zakresu, który odpowiadał około 2000 obrotów.

3) Można, ale wydaje mi się że nie powinno to być konieczne przy sprawnej maszynie. Manual nazywa to "bad fuel economy".

4) Patrz ad 2.

5) Niestety nie wiem.

A tak przy okazji - czy ktoś może w jasny sposób wyjaśnić znaczenie każdego z ustawień kranika paliwa?


There's something enduringly seductive about random, explosive acts of no consequence...

Offline

 

#3 2011-08-03 22:27:06

 thomasius

Nowy użytkownik

Skąd: 3miasto
Zarejestrowany: 2011-08-03
Posty: 9
Punktów :   
Motocykl: Z550

Re: Z550 obroty na starcie

Ok - bardzo dziekuje za wyjasnienia! :)

No wlasnie mam problem z dzwignią ssania. Jest chyba na tyle wyrobiona, że albo mozna ja zaciagnac do konca (i wtedy mam od razu 4tys co jest chyba faktycznie za duzo na start - w manualu Kawasaki pisza o max 2000 na rozgrzanie silnika) albo wraca/wylacza sie calo ssanie. Nie wiem czy to mozna naprawic, napiecie linki/sprezyny (?) czy zmeczenie materialu i dzwignia cala do wymiany. Wymienial ktos albo naprawil skutecznie?

Co do ksiazki Haynes'a juz zamowilem ok tyg temu na ebayu i czekam na przesylke :) Poki co mam tylko pdf manuala kawasaki z neta. Co do ustawien kranika paliwa tam jest opis polozen kurka. Moge Ci przeslac na maila priv!

Offline

 

#4 2011-08-03 23:25:30

Kyousuke

Użytkownik

7740501
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-07-30
Posty: 67
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C3
WWW

Re: Z550 obroty na starcie

Heh Ja też zamówiłem ją na ebay'u. Niby wysyłka do Polski za free, więc zakładam że księgarnia jest z Polski. Pytanie dlaczego "idzie" już 1,5 tygodnia

Skoro mówisz że jest tam opisany to poszukam sobie i znajdę kiedy będę miał wersję papierową. Scrollowanie po tym PDF'ie doprowadza mnie do szewskiej pasji ;P Możesz podać mi numerek strony na PW. Będę wdzięczny


There's something enduringly seductive about random, explosive acts of no consequence...

Offline

 

#5 2011-08-06 01:45:47

Imadlo

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 4
Punktów :   

Re: Z550 obroty na starcie

witam.

Mechanik jest ze mnie żaden, więc powiem co wiem i tyle
-Co do dźwigni ssania to z pewnością nie powinna wracać i na moje oko winna jest linka.
-4000rpm to z to moim zdaniem za dużo przy zimnym silniku. Szkoda go Ja ssanie odkręcam minimalnie - tak żeby obroty ustawiły się na 1300-1500rpm.
-jeśli chodzi o ustawienia kranika, to z tego co pamiętam są tam 3 - normalne, rezerwa i PRI (priming).

Normalne - oznacza kranik otwarty ale nie tak że po prostu jest to otwarta rurka, bo to kranik podcisnieniowy, czyli wg. mojego rozumienia jeśli silnik się nie kręci to zachowuje się jak zaknięty. Dlatego też kranik nie ma pozycji "zamknięty" jak w zabytkowych motocyklach.

Rezerwa - jak się kawa zaczyna krztusić to warto przestawić właśnie na rezerwe Swoją drogą - już 3 razy myślałem, że mam jeszcze nieco więcej paliwa Nie wiem ile można przejechać na rezerwie - ważne że zawsze wystarczyło do najbliższej stacji.

PRI - PRIMING - do zapuszczania bardzo zimnego silnika (używałem tylko raz po zimie). Nie wchodząc w szczegóły jest to kranik otwarty, ale nie jak w normal - po prostu otwarty, paliwo ścieka grawitacyjnie.

Mam nadzieję że nie wprowadzę moją wypowiedzią jakiegoś zamieszania.

Offline

 

#6 2011-08-06 18:53:11

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: Z550 obroty na starcie

Wszystko co napisał Imadlo się zgadza , jedynie obroty na ssaniu powinny być 2000 , 4000 to za dużo . Regulacje ssania można docisnąć na kierownicy w manetce , raz to robiłem ale było to dawno więc nie pamiętam . a jeżeli chodzi o obroty to podczas jazdy z przepisowymi prędkościami to masz od 4000 do 6000 zależy który bieg i jakie prędkości w km/h . Obroty wolne reguluje się przy gaźniku tym czarnym pokrętłem na rozgrzanym silniku w przedziale do 1300 ale z tendencją na niżej .


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#7 2011-08-07 11:46:24

 thomasius

Nowy użytkownik

Skąd: 3miasto
Zarejestrowany: 2011-08-03
Posty: 9
Punktów :   
Motocykl: Z550

Re: Z550 obroty na starcie

Dzięki serdeczne za wyjaśnienie!!
pozdrawiam :-)

Offline

 

#8 2011-08-07 13:02:51

MaRaS1990

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-28
Posty: 15
Punktów :   

Re: Z550 obroty na starcie

Jeżeli chcesz tymczasowe rozwiązanie na opadającą dźwignię ssania to rozbierz obudowę tej dźwigni naklej plaster na kierownicę na wysokości styku dźwigni z kierownicą, wtedy dźwignia będzie tarła o plaster i nie będzie opadać. Oczywiście to się zużyje po jakimś czasie, ale ważne że działa, u mnie już ponad miesiąc. Jako tymczasowe rozwiązanie sprawdza się idealnie.

Co do obrotów na biegach to ten silnik nie ma zbyt mocnych dolnych obrotów i z tego co zauważyłem to na wyższych biegach najlepiej trzymać powyżej 3 tys wtedy bardzo się nie meczy.

Ja jak kupowałem motocykl poprzedni właściciel radził mi żeby zostawić go na lekko włączonym ssaniu po ruszeniu i potem je wyłączyć jak się rozgrzeje, ale nie powinno się jechać na ssaniu, lepiej chwilę poczekać rozgrzać go na postoju ssaniem potem odjąć ssanie i dopiero jechać. Z tym ze ten silnik to dopiero przejechaniu pewnej odległości dopiero jest rozgrzany odpowiednio wiec po ruszeniu też raczej starać się jechać poniżej 4 tys. Ja mam zamontowany termometr i widzę jaka temp oleju jest i niestety ten silnik tak już ma że się długo grzeje, między innymi dlatego że przez chłodnice oleju bez przerwy przepływa olej i jest non stop w jakimś stopniu chłodzony. U mnie po krótkim rozgrzaniu(czasami nie mam czasu na dłuższe rozgrzewanie) i przejechaniu spokojnie ok 20 km dopiero osiąga temp 60 st. C. Od 40 st. C czasami odkręcam już trochę bardziej, a na dalszych trasach olej rozgrzewa się do temp ok 80 st. C i taka temp się utrzymuje no i przy tak rozgrzanym silniku już o wiele przyjemniej się jeździ


A jeszcze co do odpalania mi też trudno ustawić odpowiednie ssanie nawet mając dźwignię ssania ustawioną w dowolnym położeniu, ale ostatnio zacząłem odpalać bez ssania. Tylko odpalam lekko podtrzymuję go manetką podkręcając wolne obroty pokrętłem przy gaźnikach. I jak silnik się rozgrzewa co jakiś czas obroty zaczynają rosnąć a ja wtedy skręcam je regulacją tak żeby nie zgasł.

Offline

 

#9 2011-08-09 16:00:02

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: Z550 obroty na starcie

Proponuję odpalanie na ssaniu ( jeżeli zimny ) . Odpalanie z gazem zmusza Ciebie do pozostania przy sprzęcie czyli kręcenie manetką gazu . Jak odpalasz zimny , po kilku sekundach już wiesz jak kręcić regulacją ssania , wtedy złapie swoje obroty na poziomie do 2000 i juz możesz się ubierać . Spalisz ( jeżeli palisz ) to odciągasz manetkę ssania do Zero i w drogę . Oczywiście nie odkręcaj do 11000 , tak na dzień dobry do 6000 .


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pndc.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.nietykalnitag.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl