A wiec tak... zephyra kupilem przez przypadek jako pakiet, bo musialem nabyć dwa motocykle. Problemy z odpaleniem, głównie na zimnym - na plaka czy inne ustrojstwa w filtr odzywa sie bez problemu, chwile pochodzi i zgasnie. Sprawdziłem luzy zaworowe, rozrząd ok, szczelność zaworów, kompresje - wszystko w normie. Wymyte gaźniki, nowe oringi na króćcach i dalej nic. Odzywa sie na zimnym i nie odpali. Powoli braknie mi pomysłów, bo gaźniki wyciagałem kilka razy, ssanie, dysze i cala reszta chyba posprawdzane. Nowe świece 2 komplety. Ma ktos jakies pomysly?
Offline
Paliwo dochodzi? Nie palenie na zimnym pachnie zaworami.
Offline
Tez tak myślałem i byly podwieszone, teraz wszystkie po 0,10 na ssacych. Niestety dalej to samo. Paliwo na pewno nie dochodzi, bo wystarczy, ze zatkne reką wloty powietrza do gaznikow i zaczyna sie odzywac. Gazniki i uklad ssania czyszczony kilka razy, oringi na kroccach nowe.Wyglada to tak jakby nie zasysal paliwa na ssaniu. Podciśnienie zaslepione, bo odpalam z osobnego zbiorniczka.
Offline
Ronnnie23
Regulację zaworów i gaźników zrób według instrukcji.
Zrób to na spokojnie bez emocji. Z tego co piszesz chcesz odpalić Zephyra którego kupiłeś w pakiecie.
To są motocykle które potrzebują "trochę więcej opieki" niż każdy inny.
Link do manuala:
http://diesel-slupsk.home.pl/attachment … 0_1997.pdf
To jest instrukcja do 750 i 550.
Według mnie:
1. Sprawdź luzy zaworowe i je ustaw.
2. Wyreguluj gaźniki zdemontowane (poziom paliwa i dysze wg instrukcji). Zwróć uwagę na umieszczenie dysz cyl. 1i 4 takie same, 2 i 3 takie same ale inne niż 1 i 4.
3. Sprawdź podłączenie kabli wysokiego napięcia na świece zapłonowe. Można je łatwo pomylić.
4. Kranik. Ustaw na PRI. Podciśnienie z gaźników nie będzie miało znaczenia. Paliwo zawsze poleci, ale jeżeli zawory iglicowe w gaźnikach będą nieszczelne zaleje komory.
Daj znać
Offline
Czy odpalałeś go po całkowitym poskładaniu (czytaj: z założonym Airboxem i filtrem) czy tylko na szybko z samymi gołymi gaźnikami?
Offline
Właśnie Jachoo i Marcin dobrze pisze,
Myłeś gaźniki "po wierzchu" czy w myjce. Może masz zarosnięte mikrokanaliki czy jak tam się to nazywa w gaźniku. Miałem kiedyś taki przypadek że nie chodzi jedna, druga osoba je wyciągała a wystarczyło je umyć w wanięce ultradźwiękowej.
Czujnik położenia wału sprawny ???
Jednym słowem to bardzo uparte motocykle i wszystko musi byc tip top
Offline
Na pewno wszyscy macie cenne racje tylko kurcze wszystko to juz zrobilem. Gazniki w środku cienkimi drucikami we wszystkich kanalikach łącznie w plukaniu w dimerze zrobiłem. Odpalalem po raz pierwszy z filtrem, pozniej bez air boxa, wiem, ze bez niego nie bedzie sie wkrecal ale na ssaniu chyba powinien nawet i bez puszki odpalac. Kanały ssania drożne tez na pewno. Napisze tylko tyle, ze grzebalem w życiu w wielu motocyklach ale tak.upartego nie mialem.
Offline
Jeśli daje głos na plaka, to zapłon bym odrzucił.
ile barów wynosi kompresja po zrobieniu zaworów? jeśli za mało, może to oznaczać niestety wypalone gniazda/zawory.
membrany w gaźnikach całe? Przy próbach miej podłączone paliwo bezpośrednio do gaźników
Offline
A jak masz ustawione gaźniki? Regulowałeś je na wskazania manuala czy na oko?
Offline
Tak mnie naszło. Skoro musisz zatykać dodatkowo wlot filtra powietrza na ssaniu- dostaje za dużo powietrza. W jakim stanie masz króćce głowica gaźnik? To też jest bolączka tych sprzętów.
Offline
Kompresję zmierze w weekend ponownie, bo coś nie ufam temu zegarowi i wezmę inny manometr. Króćce i zawory na pewno są szczelne. Chcę jeszcze przejrzeć i rozebrać cały układ ssania, bo główny problem jest w odpaleniu na zimnym. Jednakże ssanie pewnie działa, bo ciepły silnik po zaciagnieciu dzwigienki podnosi obroty do 4tys. Rozumiem, że bez filtra itd. ten silnik jak wiele innych nie będzie dobrze się wkrecal, jednak chyba na ssaniu bez puszki powinien odpalić normalnie.
Offline
Z tym odpalaniem bez filtra jest różnie. Te gaźniki są cholernie wrażliwe na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Stąd było też moje pytanie o ustawienia gaźników, z jakiego poziomu ustawień startowałeś?
Offline
Jesli chodzi o dysze wolnych obrotów to wykręcona na 2,5. Próbowałem innych kombinacji ale nie wiele dawalo. Jesli chodzi o poziom paliwa to raczej nie sądzę, zeby to mialo az tak kolosalny wplyw przy odpalaniu na zimnym. Rurka ssania jest przeciez nisko umieszczona i zawsze zanurzona w paliwie. Blaszki mam niejako ustawione "na prosto" i poziom moim zdaniem jest wysoki. W sumie tego nie ruszałem. Robilem juz wiele gaźnikow w swoim życiu i śmiem twierdzić, ze niestety przyczyna leży gdzie indziej.
Offline
Dawid. Jaki czujnik położenia wału? Ale spoko.
A czy sprawdzałeś łańcuch? Może jest przestawiony.
Jak jest przestawiony o przysłowiowy ząbek też tak może być.
Tak czytając wątek to naprawde wracamy do jego tytułu.
Brak pomysłów.
Offline