Czy ktoś z Was instalował w swojej maszynie światła awaryjne??
Coraz więcej kulturalnych kierowców, a i wypada czasami podziękować...no i w trakcie parady też przydają się awaryjki, o ewentualnym nieprzewidywanym postoju w trasie nie wspominając...
podejrzewam, że raczej nie powinno to być jakimś trudnym zadaniem?
Dodam tylko tyle, że na prądach się nie znam, wiem tylko, że kopie
Offline
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b15 … b800f.html
Prosty schemat kupujesz tylko 2 diody kierunkowe 5A trochę kabla i włącznik. Podpinasz się pod istniejaca instalacje. Koszt jakieś 6zł. Podpinasz sie od włącznika jednym kablem pod przerywacz a do drugiego kabla podpinasz diody i podłączasz do prawego i lewego kierunku. Nie ma znaczenia czy to będzie tył czy przód.
Offline
Wszystko pięknie ale gdzie kupić zgrabny najlepiej wodoodporny włącznik świateł awaryjnych.Też uważam ,że dalekie nocne wypady powinny skłonić nas na zaopatrzenie się i zamontowanie jak przydatnego gadżetu.W niektórych seryjnych motocyklach jak np. BMW to normalka
Offline
Z tego, co się orientuję, to we wszystkich nowych moto są awaryjki - na pewno Yamaha, BMW mają...
w USA chyba już od dłuższego czasu są obowiązkowe... heh dorwać przełącznik wersji amerykańskiej i zamontować
Offline
Użytkownik
Skaryf mam pomysł na ten włącznik. Są na rynku takie płaskie włączniki zwarciowe.
http://www.conrad.de/medias/global/ce/7 … S_1000.jpg
lub
http://www.conrad.de/medias/global/ce/1 … S_1000.jpg
Wystarczy to polutować do kabelków zgodnie ze schematem i zaizolować nakładając koszulkę termokurczliwą na całość. Z uwagi na ryzyko naciągnięcia się koszulki na części ruchomej przycisku polecam raczej ten pierwszy. Sam montaż, to już od Ciebie zależy, ale można koszulkę delikatnie rozciąć przed obkurczaniem i dołączyć opaskę zaciskową. Jak tylko wrócę z delegacji, to spróbuję coś takiego "opatentować":-)
Offline
Cena bardzo wysoka, ale podaję jako przykład:
http://allegro.pl/kawasaki-z-750-zr-750 … 47826.html
tylko pytanie, czy te przewody podpasują??
Offline
Użytkownik
Trzeba sprawdzić ze schematem. Ale rzeczywiście cena jest zaporowa. Ja po weekendzie biorę się za mój pomysł. Zobaczymy jak się sprawdzi. Potem zrelacjonuję i podstawie fotki.
Można uznać, że mój pomysł się sprawdził. Testowany już na trasie:-)
Tak jak proponowałem, kupiłem przycisk płaski i polutowałem do niego kabelki. Górne nóżki można odciąć.
http://i39.photobucket.com/albums/e172/ … 090225.jpg
Potem na to naciągnąłem koszulkę fi10 i pobkurczyłem tam by ładnie opięła całość, ale nie za mocno, by nie naciskała przycisku. Warto też zawinąć koniec, by woda nie wciekała.
http://i39.photobucket.com/albums/e172/ … 090909.jpg
Następnie dokleiłem kropelką opaskę zaciskową. Musi być dość długa, by owinęła się w koło przełączników
http://i39.photobucket.com/albums/e172/ … 091436.jpg
Jeszcze tylko jedna koszulka na całość, by na pewno się nie rozłączyło. Trzeba pamiętać, by w okolicach przycisku nie obkurczać zbyt mocno. Bo po założeniu może pasek naciągnąć koszulkę do tego stopnia, że przycisk pozostanie wciśnięty.
http://i39.photobucket.com/albums/e172/ … 092913.jpg
Dla względów estetycznych polecam koszulkę na przewody założyć.
Efekt końcowy.
http://i39.photobucket.com/albums/e172/ … 112518.jpg
Wydaje mi się, że całkiem ładnie wyszło. Co do podłączenia, to sprawa jest banalnie prosta. Tak jak to bobek na schemacie pokazał.
W ZR7 są inaczej oznaczone przewody kolorystycznie. Pomarańczowy jest przewodem idącym od przerywacza, a szary i zielony, to przewody kierunkowskazów.
Ostatnio edytowany przez Mantrak (2012-09-02 22:16:11)
Offline
ja nie widzę schematu, może ktoś podrzucić?
Offline
ten przełącznik byłby fajny:
http://allegro.pl/przelacznik-on-off-ka … 59426.html
Ostatnio edytowany przez PalaszD (2012-11-15 00:02:59)
Offline