Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2011-03-12 17:24:51

 Michciu0911

Użytkownik

Skąd: Węgrów/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-02-25
Posty: 19
Punktów :   

świece

Chciałbym wymienić świece w 550'tce. Jestem zielony w temacie. Jakie modele będą odpowiednie? Czym różnią się świece patrząc po cenach?

Offline

 

#2 2011-03-15 02:06:39

Imadlo

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-07
Posty: 4
Punktów :   

Re: świece

W instrukcji (bezpośredni link tu: http://www.motorkari.cz/upload/files/ma … zr550b.pdf)  piszą że:

-albo NGK DR9EA
-albo Denso ND X27ESR-U (które chyba nawiasem nie są w Polsce zbyt popularne, ale kupić można).

Jak mawia mój znajomy - nie projektowali tego debile, więc najlepiej trzymać się zaleceń producenta. Na allegro komplet oba wymienione rodzaje to wydatek około 50zł za komplet, więc tragedii nie ma.

Klucz do świec powinieneś mieć w zestawie podstawowych narzędzi wraz z motocyklem. Możesz też wyposażyć się w klucz dynamometryczny (choć to już większy wydatek), tak by wiedzieć że świece przykręciłeś z odpowiednim momentem siły.
Najważniejsza rzecz: spokój.

Ściągnij fajki ze świec, po prostu wyciągnij do góry. Sprawdź uprzednio czy na przewodach masz numery cylindrów (powinny być, jeśli nie ma to sobie koniecznie takowe zrób, np. owijając przewód kawałkiem izolacji i pisząc po tym markerem). Z tego co pamiętam to liczone jest to od lewej strony motocykla, czyli skrajny lewy cylinder ma 1, skrajny prawy 4...

Bierzesz klucz, wykręcasz świece, wkładasz nową, dokręcasz Jeśli masz klucz dynamomentryczny to instrukcja podaje moment 14Nm.
Zrobisz wszystkie, zakładaz fajki w odpowiedniej kolejności.

Wybacz taki opis, ale że ja sam lubie opisy "kawa na ławe", taki też pozwoliłem sobie przytoczyć.

Offline

 

#3 2011-03-15 14:35:33

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: świece

wez ngk model ktory jest sugerowany przez producenta i bedzie ok


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#4 2013-02-04 11:03:29

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: świece

A świece irydowe w zephyrze?

Podobno szybciej się nagrzewają (krócej na ssaniu) i są trwalsze od zwyklych, oczywiście i o wiele droższe ...

Offline

 

#5 2013-02-04 11:40:17

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2232
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: świece

apropo wymiany to jeszcze spotkałem się z informacją o konieczności rozgrzania/przepalenia nowych świec - że po wymianie nie wolno gasić silnika przez min 5 min, ma chodzić na wolnych obrotach

do ZR7 kupiłem komplet NGK za 50zł, zamierzam wymienić razem z olejem i filtrem, wg serwisówki kontrola/czyszczenie/wymiana () do 5tyś


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#6 2013-02-04 11:45:44

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: świece

eeee irydowe bym odpuścił...Zephyr to nie maszyna wyścigowa i nie ma sensu niepotrzebnie takich rzeczy ładować...
nagrzewanie świec nie ma nic do rzeczy - musi być iskra - to nie świece od diesla, żeby musiały się nagrzewać...
żywotność....zwykłe starczają na ok 25-30tys km....poza tym jeśli jest niewłaściwa dawka paliwa to i irydowe szybciej uwalisz...
jeśli pytasz o zdanie to ja odradzam....

Marek ma racje z tym wygrzewaniem świec - albo poprostu po wymianie zaplanować trasę ze 100km


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#7 2013-02-05 18:38:52

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2649
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: świece

Jeździłem półtora sezonu na DENSO - bez problemu, w Shadow pińćet padły po 500 km. Tyle, że ja jeździłem a wujek pyrkał wokół komina i "do kościoła".
Założyłem potem irydy, razem z filtrem K&N. Trochę mniejsze spalanie, trochę lepiej jedzie. Pisałem już gdzieś o tym na forum.
Zmian w rozgrzewaniu nei zauważyłem, gaźnik robię co roku.
Palasz przy moich przebiegach już bym kończył drugi komplet świec. Jeszcze jeden i zwracają mi się irydy.
Jakoś irydy do mnie przemawiają. Nie mam moto pierwszy sezon i planuje jeszcze kilka go pomęczyć.
Chcesz się żenić z moto? Daj mu co możesz najlepsze
Chcesz zmienić po sezonie? Daj zwykłe

A jeszcze jedno.
Jeżeli założysz do sprzęta irydy, K&Ny, White Powery, Ohlinsy i stalowe przewody nie licz, że odzyskasz cokolwiek przy odsprzedaży...
Polska kraj jest dziwny kraj

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-02-05 18:41:29)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#8 2013-02-05 19:10:50

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: świece

Czyli irydy to nie bubel?

Warto zainwestować?

Offline

 

#9 2013-02-05 19:29:34

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2649
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: świece

Bubel- co to dla Ciebie znaczy?
Ewentualnie co chcesz osiągnąć?
Ja wziąłem irydy, bo interesowała mnie trwałość. Poprawa osiągów była drugorzędna.
Noji dupeczki mogę wyrywać na irydowe NGKi


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#10 2013-02-05 19:37:51

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: świece

Poki co tylko o tym czytalem.

Wydawalo mi sie ze lepszy staly przeplyw pradu niz przerywana iskra. Sam nie uzywalem tylko moge opierac sie na teorii. Jezeli uzywasz i piszesz ze sa ok to sie Ciesze, jak bede mial mozliwosc finansowa to wymienie.

Co chce osiagnac? Trwalosc i niezawodnosc co w starych motocyklach bywa czeste.

Offline

 

#11 2013-02-05 21:38:25

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2649
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: świece

Latam drugi rok. ok 16 k km na nich zrobiłem. Po założeniu iryd i filtra zrobiłem regulację gaźników. Trochę poprawił się moment. Ale kupiłem je żeby nie mieć problemów na przyszłość z wymianą i dodatkowymi kosztami.Są zamontowane to tylko czasem wykręcę żeby kolor sprawdzić. Zawsze sarni więc pełnia szczęścia


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ruthles.pun.pl www.eurotranspoland.pun.pl www.zzip15.pun.pl www.papierosy.pun.pl www.ohayo-nostale.pun.pl