Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

#1 2014-04-13 01:34:46

 ezkalop

Użytkownik

Skąd: Sule
Zarejestrowany: 2012-06-14
Posty: 21
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 91

Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Drodzy,

Mam taki maly problemo i dylemo:P Opisze wam objawy mojego problemu i mam prośbę o podsuniecie pomysłu co i jak. Od razu powiem, ze pewne rzeczy sprawdziłem i wyelminowałem. Moze cos oczywistego przeoczylem.

Ok wiec historia moto jest taka, że jest to Zephyr 550 93 rok - podobno z Niemiec - jak go kupilem to motor i silnik byl juz mocno wysłużony. Kupiłem go z pomysłem na przeróbke ale ogólnie Zephyr 550 tak mi sie spodobał ze postanowiłem zachować go w 100% oryginał.

Silnik mial przejechane 58 tys ale jak na ten przebieg byl bardzo żwawy i zrywny. Spokojnie jechal 180 km jednak nie sprawdzałem więcej bo nie miałem potrzeby.

Silnik zaczął dymic białym dymem i wiedziałem, że spala olej. Generalnie szykował się remont - pierścienie, wał itd. Remont jednak kosztował by mnie sporo kasy a znalazłem silnik do kupienia w dobrej cenie z przejechanym 28 tys. Stan jak nówka igła. Nigdy nie otwierany i nie dłubany. Oryginalne śrubki itd.. Palił równo, ładny dzwięk itd.

Przed zimą zmieniłem silnik, odpaliłem chodził jak złoto, odpala od strzała, 4 gary chodza równo i fajnie. Jednak pojawił się problem, na wiosnę jak zacząłem nim jeździć zauważyłem, że nie idzie jak poprzedni silnik, w sensie ładnie się równo wkręca na 1, 2, 3 biegu (zamyka szafe od dołu do góry) ale nie odsadza tak jak kiedyś. Wpinam 4 i z 8-9 tys spada na 7 i nie chcę się wkrecać mocniej, z 5 na 6 tys, z 6 wchodzi na 5 tys i jest takie czucie jakby chciał pójść ale nie może. POdpinam manetę na max, pierdzi i nic z tego nie idzie...

Generalnie v-max teraz to jakieś 120-130. Na trójce idzie do 100 ale na następnych biegach nie buduje prędkości. Generalnie gorzej się wyprzedza. Motor pierdzi jakby leciał 200 ale jest wolno. (pierdzi przez wydech - wywalony katalizator i troche mam go na przelocie wiec bass leci ładny)

Więc co sprawdziłem do tej pory:
1. filtr powietrza przeczyszczony, ogólnie puszczka dobrze ciągnie.
2. Na kruccach nie ma żadnych nakładek, przeloty takie jak na poprzednim silniku
3. Gazniki otwieraja na pełne otwarcie nic nie blokuje tam w środku.
3. Gazniki czyste - mam dwa, jeden od tego kupionego silnika, drugi z poprzedniego, na poprzednim chodzi lepiej bo przed zmiana silnika byla synchronizacja - na ssaniu szybciej wchodzi na obroty niz na gazniku od tego nowego silnika. Lecz Nie było synchro po zmianie silnika na obu ale nie wiem czy takie spadki mocy byly by z winy gaźnika?
4. 4 gary pracują. Odpala od strzała więc żaden tłok nie jest podparty i raczej zaworów nie ma co regulować.
5. Hamulce nie blokują kół - jakąś taką schizę złapałem, że zacząłem kręcić kołami by sprawdzić czy oporu nie ma.
6. moduł zapłonowy jest z poprzedniego silnika, wiec niemiecki dławiony odpada.
7. Na obu iskrownikach jest tak samo.
8. Zastanawiałem się, czy to nie była wersja dławiona, ale w opisie silnika było  50KM, a ograniczniki dawali przez kryzy na kruccach z gaznika do cylindrów, na gaźnikach nie otwierały się do pełna, oraz w module zapłonowym (mam ten stary).

No i generalnie nie mam pomysłu co by to mogło być?

Z góry dzięki za pomoc i sory za pisownie ale piszę to w nocy po całym dniu na warsztacie i kilku browarkach.

Jerzy

Ostatnio edytowany przez ezkalop (2014-04-13 01:37:03)

Offline

 

#2 2014-04-13 08:36:35

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2630
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

No sprawa conajmniej dziwna. Przychodzi mi do głowy żebyś spróbował założyć cały osprzęt (wszystkie gaźniki, moduły, elektrykę, itd.) starego silnika bo jeśli chodził dobrze a tylko kopcił to te elementy powinny być sprawne, a wyeliminuje Ci to opcję ewentualnego zblokowania nowego serducha. Sprawdź też stopień sprężania na wszystkich garach i czy kroćce dolotowe nie są spękane.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#3 2014-04-13 08:36:39

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Cześć. Poszukaj w poblizu jakiejś hamowni motocyklowej tak dla sprawdzenia.
Z tego co mowisz, to na nizszych biegach idzie ok a na wyszych nie daje rady. Jakby byl moment ale brakowalo mocy przy wysokich obrotach.Moze byc wina gaznikow lub rozrzadu.A jak pracuje skrzynia biegow?Zebatka zdawcza taka sama? Zmieniales olej?To taka burza mozgu, bo nie jestem fachowcem.


Perła? Jasne!

Offline

 

#4 2014-04-13 10:21:10

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Zacznij od sprawdzenia kompresji, synchro gaźnikow robiłeś po przekladce? Ja bym sugerował zrobić


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#5 2014-04-13 10:43:20

 ezkalop

Użytkownik

Skąd: Sule
Zarejestrowany: 2012-06-14
Posty: 21
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 91

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Wszystkie elementy założyłem z poprzedniego silnika, na starym gaźniku lepiej pracuje na ssaniu i tyle na wyższych biegach ta sama akcja i nie sciaga mnie z fotela.

Sprawdze cisnienie na garach.

Wczoraj wyczytalem podobne objawy na jakis zagranicznych forach:

Ktos dał liste do sprawdzenia i poza 1,2,3 musze sprawdzic 4,5,6.

1. Check carbs and float levels,
2. jets fouled or worn,
3. air flow probs,
4. water in system,
5. fuel tank air vent obstructed,
6. fuel lines/tap clogged.

PalaszD a myślisz, że synchro gaźników by wpłyneło na taki spadek mocy?

Ostatnio edytowany przez ezkalop (2014-04-13 11:06:28)

Offline

 

#6 2014-04-13 11:17:16

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Water in system mozesz pominąć.
Możliwe ze mozesz miec delikatnie przestawiony rozrzad,czasami takie rzeczy sie zdarzaja,ja tak mialem w xj600.Pare lat tak jezdzilem.Przy regulacji zaworow wyszlo szydlo z worka. Pozniej szla 200+. Nie pisze tu o smiesznym Diversion ale o xj z 1986roku.


Perła? Jasne!

Offline

 

#7 2014-04-13 11:40:32

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Tez stawiam na rozrząd. Bylo tak w Fazerze "czawika". Łańcuch poszedł do wymiany + cewki które też nie pracowały prawidłowo i moto zaczęło latać.


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#8 2014-04-13 12:12:05

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Ja bym zrobił to to tak :
1 sprawdz rozrząd
2. Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza. 
3.Jeśli masz czyste gaźniki to ustaw dawke paliwa i zrób sychro.

Po zrobieniu tych operacji powinien ładnie gadać


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#9 2014-04-13 12:53:45

 ezkalop

Użytkownik

Skąd: Sule
Zarejestrowany: 2012-06-14
Posty: 21
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 91

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Dobra generalanie wszystko wkoło silnika jest tak jak kiedys wiec nie powinno być problemu z innymi elementami.

Nawet na niewyregulowany gaznikach 8 tys na wyższych biegach nie powinien byc problemem. a tutaj 4 bieg spada na 7 tys i wiecej nie idzie , 5 na 6 tyś,a  6 to juz dramat.

Słuchajcie silnik mial 28tys i wątpie by był to rozrzad. Jak nie było dzwona to raczej się tam nic nie przestawiło i powinien być napięty a z ząbka nie przeskoczył (jednak dla świetego spokoju pewnie otworze pokrywe i sprawdze rozrzad i zawory).

Jednak najpierw chce sprawdzic to cisnienie w cylindrach itd. Ponieważ silnik długo stał i cos tam moze być nie halo. Mechanik na innym forum dostal info ze jak dlugo stoi motor to moze cos tam byc w srodku ze nie buduej sie cisnienie i tloków nie pcha tak jak trzeba.

Offline

 

#10 2014-04-13 12:59:35

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Mój mechanik jak sprawdzał kompreche, to ja jednym miałem 11,3, dodal strzykawka odrobine oleju przez otwór na świece i komprecha skoczyła chwilowo na 13,5


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#11 2014-04-13 13:17:30

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Jesteś w 100% pewien że ma 28 tys bo ja bym bardziej stawial na 128 tyś. Może masz zbyt ubogą mieszankę albo odwrotnie zbyt bogata i Ci go na wysokich zalewa. Podstawa zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych, potem sprawdz cisnienie na baniakach i ustaw porządnie gaźniki wtedy niema prawa nie chodzić.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#12 2014-04-13 13:24:27

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Mogą tez stać pierścienie ale przeważnie stają olejowe bo mają taką budowę,że tam odsadza się nagar czyli było by niebiesko z wydechu. Skoro osprzęt jest podmieniany z dobrze jeżdżącego moto i cały układ dolotowy jest szczelny to szukaj w samym silniku... bo tylko to pozostało. Sprawdź jeszcze raz podciśnienia i kranik. Tam jest sitko.
Z tego co piszesz to ewidentnie moto brakuje mocy.


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#13 2014-04-13 14:16:28

 ezkalop

Użytkownik

Skąd: Sule
Zarejestrowany: 2012-06-14
Posty: 21
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 91

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

No narazie celujemy w to co mówi PalaszD i JONy by sprawdzic kompresje oraz cisnienie.

Tez mamy takie podejrzenie ze stoją pierscienie olejowe, bo to sie moze zdarzyc jak silnik długo nie jezdził, (aluminium sie utlenia) a ten mimo małego przebiegu długo stał.

a co do przebiegu to raczej jestesmy pewnie ze 28 tys bo pokrywa zaworowa nigdy nie była otwierana, i byliśmy pierwszym osobami które otwierały iskrownik. Ten silnik naprawde wyglada na 28 tys. Ale jak długo stał to nie ma znaczenia jeśli piersicenie olejowe nie chodzą.

Dlatego sprawdzimy cisnienie i jak nie bedzie 13/14 a powiedzmy 8 to juz po prostu bedziemy go rozkladac. I wtedy przy okazji sie sprawdzi i zawory i rozrzad.

Generalnie ten motor juz nam wszedł mocno na ambicje. Jak sprawdzimy to napisze jaki wynik:)

Offline

 

#14 2014-04-13 15:59:32

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

28 tys km i jeszcze nie była otwierana pokrywa zaworowa??? Powinna już być chociaż ze dwa razy!!
No to masz odpowiedź: Zawory!!
Pytanie: jak go ciepłego odpalasz to musisz ruszyc rollgazem czy strzeli od obrotu?


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#15 2014-04-15 09:35:50

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2647
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

I co? Co wyszło?


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zagwostka - nowy silnik spadek mocy jedzie wolnej - co sprawdzic?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.newlongjupl.pun.pl www.worldofnaruto-ots.pun.pl www.grafamargo.pun.pl www.mzkzg.pun.pl www.nsaiirok11-13.pun.pl