Jest taki fajny stary patent na dorabianie uszczelek. Jeśli jest uszczelka gruba i twarda to smarujemy ściankę pokrywy/dekla itp smarem cienko i odbijamy uszczelkę i ją wycinamy, a na cienkim papierze tez można posmarować śrutem odbijamy otwory i mocujemy w kilku miejscach uszczelkę, następnie odbijamy ją młoteczkiem np. 100gr. Owiele mniej zabawy niż siedzenie przy nożyczkach.
Offline
Zastanawia mnie to co napisał Pudelski "Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym."
kiedy jest to robione przez fabrykę, autoryzowany serwis, mechanika, itp. Czy jest to konieczne
Offline
Jak masz nówkę silnik składany w fabryce to oczywiście nie trzeba. Ale za każdym razem jak zakładalem głowice w różnych pojazdach to p około 1000-1500 km należy ją dociągnąć raz jeszcze i gwarantuje Ci że podczas tej operacji przekręcisz jeszcze śrubę/nakrętkę co najmniej o 1/2 obr. Jest to stara szkoła i zawsze się nią kierowałem. Nigdy mi się nie zdarzyło aby po wymianie uszczelki i dokonaniu takiego zabiegu po latach wydmuchało uszczelkę.
Jeśli chodzi o mechaników to duża część to olewa. Ale zdarzają się tacy którzy faktycznie mówią aby przyjechać do dociągnięcia. Spotkałem się z takim podejściem u sędziwych specjalistów. Jakiś czas temu spotkałem się z u jednego mechanika ze stwierdzeniem że nie trzeba dociągać ale przy dokręcaniu głowicy należy podkładkę rozgrzać palnikiem i wtedy dociągać głowicę, nie wiem ile w tym prawdy i czy to faktycznie działa.
Offline
Dociąganie śrub głowicy powinno być robione nawet w fabrycznie nowych. Jak zajrzysz se do instrukcji od Zephyra lub serwisówki to w tabelce z opisem serwisowania (tą z podziałem na kilometry i lata) jest wyszczególniona kontrola momentów śrub głowicy.
Ło tu:
Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-10-29 13:12:25)
Offline
Sory za
Według tabeli motocykle z przebiegiem ponad 30 tys. na szrot. Oczywiście to żart.
Offline
Dzięki za wyczerpujące informacje.
To teraz pytanie, czy jak po 2 latach od wymiany uszczelek dokręce z właściwym momentem, jest szansa na likwidację wycieków z silnika.
Offline
Wydaje mi się że jest bardzo duża szansa na likwidacje ja bym dociągną z momentem z 5 Nm więdszym niż piszą jak masz drobny wyciek.
Offline
Użytkownik
Mam oryginał, ale nie zmieści mi się do skanera. Teraz czekam na uszczelniacze i i głowica idzie do przepatrzenia i drobnych poprawek. Oryginalna różni się od tego zamiennika co miałem. Choćby tym ze jest chyba cala aluminiowa (albo jakiś inny metal) i składa się z trzech warstw a zamiennik jednowarstwowy jakaś blaszka powleczona czymś.
Zapomniałem dodać że w miedzy czasie umyłem gaźniki w myjce ultradźwiękowej(u sąsiada), Myłem wszystko oprócz uszczelek pływaków i membran(bałem się żeby ich nie uszkodzić).
http://naforum.zapodaj.net/1812304afaaf.jpg.html
Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2015-10-29 19:15:04)
Offline
Użytkownik
Panowie mam zrobioną głowicę no i mam dylemat, co z uszczelniaczami. W salonie kosztują 34zl za sztukę. Zamawiać oryginały czy szukać czegoś po internecie ??
Offline
Szukaj zamiennika na wzór.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:57:46)
Offline
To jest moje zdanie.
Jeżeli głowica jest zdjęta to trzeba zrobić plan-owanie im mniejsze tym lepsze. Zdemontować zawory i poprawić ich przylgnie. Uszczelniacze zaworów oczywiście nowe. A uszczelkę pod głowicą proponuję nową już nie bądźcie tacy. To są wasze maszyny!
Bardzo blisko jest do wymiany pierścieni - zastanów się czy nie zrobić tego teraz!
Ostatnio edytowany przez MarcinG (2015-12-31 03:10:13)
Offline
Użytkownik
Zgadzam się, wszystko już gotowe tylko jakoś zimno w tym garażu
http://naforum.zapodaj.net/7284b28729a0.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/6bd20edfbba2.jpg.html
Offline
No i pięknie.
Jak zrobisz tak jak trzeba to już do tematu nie wrócisz.
Offline
Użytkownik
Mam pytanie moto poskładane, pali ładnie, synchronizację zrobiłem ale pojawia się problem. Na luzie ładnie wkreca się do odcięcia, ale podczas jazdy tylko do 6 tys. Powyżej jak się wkręcić (rzadko) to przerywa i szarpie, spotkaliscie się z czymś takim?
Offline