Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

#16 2015-10-28 15:01:48

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Jest taki fajny stary patent na dorabianie uszczelek. Jeśli jest uszczelka gruba i twarda to smarujemy ściankę pokrywy/dekla itp smarem cienko i odbijamy uszczelkę i ją wycinamy, a na cienkim papierze tez można posmarować śrutem odbijamy otwory i mocujemy w kilku miejscach uszczelkę, następnie odbijamy ją młoteczkiem np. 100gr. Owiele mniej zabawy niż siedzenie przy nożyczkach.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#17 2015-10-28 19:11:15

 woj191

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 633
Punktów :   
Motocykl: ZRX 1200 BlueRex

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Zastanawia mnie to co napisał Pudelski "Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym."
kiedy jest to robione przez fabrykę, autoryzowany serwis, mechanika, itp. Czy jest to konieczne


Nowe motocykle są piękne.
Ale tylko stare mają duszę....

Offline

 

#18 2015-10-29 07:33:36

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Jak masz nówkę silnik składany w fabryce to oczywiście nie trzeba. Ale za każdym razem jak zakładalem głowice w różnych pojazdach to p około 1000-1500 km należy ją dociągnąć raz jeszcze i gwarantuje Ci że podczas tej operacji przekręcisz jeszcze śrubę/nakrętkę co najmniej o 1/2 obr. Jest to stara szkoła i zawsze się nią kierowałem. Nigdy mi się nie zdarzyło aby po wymianie uszczelki i dokonaniu takiego zabiegu po latach wydmuchało uszczelkę.

Jeśli chodzi o mechaników to duża część to olewa. Ale zdarzają się tacy którzy faktycznie mówią aby przyjechać do dociągnięcia. Spotkałem się z takim podejściem u sędziwych specjalistów.  Jakiś czas temu spotkałem się z u jednego mechanika ze stwierdzeniem że nie trzeba dociągać ale przy dokręcaniu głowicy należy podkładkę rozgrzać palnikiem i wtedy  dociągać głowicę, nie wiem ile w tym prawdy i czy to faktycznie działa.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#19 2015-10-29 13:07:51

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Dociąganie śrub głowicy powinno być robione nawet w fabrycznie nowych. Jak zajrzysz se do instrukcji od Zephyra lub serwisówki to w tabelce z opisem serwisowania (tą z podziałem na kilometry i lata) jest wyszczególniona kontrola momentów śrub głowicy.

Ło tu:
http://photos.pdabrowski.ovh/min4.png

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-10-29 13:12:25)

Offline

 

#20 2015-10-29 13:33:45

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Sory za

Według tabeli motocykle z przebiegiem ponad 30 tys. na szrot. Oczywiście to żart.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#21 2015-10-29 13:50:59

 woj191

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 633
Punktów :   
Motocykl: ZRX 1200 BlueRex

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Dzięki za wyczerpujące informacje.
To teraz pytanie, czy jak po 2 latach od wymiany uszczelek dokręce  z właściwym momentem, jest szansa na likwidację wycieków z silnika.


Nowe motocykle są piękne.
Ale tylko stare mają duszę....

Offline

 

#22 2015-10-29 14:44:49

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Wydaje mi się że jest bardzo duża szansa na likwidacje ja bym dociągną z momentem  z 5 Nm więdszym niż piszą jak masz drobny wyciek.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#23 2015-10-29 15:13:35

 woj191

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 633
Punktów :   
Motocykl: ZRX 1200 BlueRex

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Zima blisko, będę próbował


Nowe motocykle są piękne.
Ale tylko stare mają duszę....

Offline

 

#24 2015-10-29 18:23:23

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Mam oryginał, ale nie zmieści mi się do skanera. Teraz czekam na uszczelniacze i i głowica idzie do przepatrzenia i drobnych poprawek. Oryginalna różni się od tego zamiennika co miałem. Choćby tym ze jest chyba cala aluminiowa (albo jakiś inny metal) i składa się z trzech warstw a zamiennik jednowarstwowy  jakaś blaszka powleczona czymś.

Zapomniałem dodać że w miedzy czasie umyłem gaźniki w myjce ultradźwiękowej(u sąsiada), Myłem wszystko oprócz uszczelek pływaków i membran(bałem się żeby ich nie uszkodzić).

http://naforum.zapodaj.net/1812304afaaf.jpg.html

Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2015-10-29 19:15:04)


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#25 2015-12-15 21:38:28

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Panowie mam zrobioną głowicę no i mam dylemat, co z uszczelniaczami. W salonie kosztują 34zl za sztukę. Zamawiać oryginały czy szukać czegoś po internecie ??


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#26 2015-12-16 08:38:04

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Szukaj zamiennika na wzór.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:57:46)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#27 2015-12-31 03:01:50

 MarcinG

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Słupsk
Zarejestrowany: 2013-09-13
Posty: 471
Punktów :   
Motocykl: ZR1100
WWW

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

To jest moje zdanie.

Jeżeli głowica jest zdjęta to trzeba zrobić plan-owanie im mniejsze tym lepsze. Zdemontować zawory i poprawić ich przylgnie. Uszczelniacze zaworów oczywiście nowe. A uszczelkę pod głowicą proponuję nową już nie bądźcie tacy. To są wasze maszyny!

Bardzo blisko jest do wymiany pierścieni - zastanów się czy nie zrobić tego teraz!

Ostatnio edytowany przez MarcinG (2015-12-31 03:10:13)

Offline

 

#28 2016-01-07 22:16:34

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Zgadzam się, wszystko już gotowe tylko jakoś zimno w tym garażu

http://naforum.zapodaj.net/7284b28729a0.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/6bd20edfbba2.jpg.html


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#29 2016-01-09 23:40:08

 MarcinG

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Słupsk
Zarejestrowany: 2013-09-13
Posty: 471
Punktów :   
Motocykl: ZR1100
WWW

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

No i pięknie.
Jak zrobisz tak jak trzeba to już do tematu nie wrócisz.

Offline

 

#30 2016-03-25 14:28:13

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Mam pytanie moto poskładane,  pali ładnie,  synchronizację zrobiłem ale pojawia się problem.  Na luzie ładnie wkreca się do odcięcia,  ale podczas jazdy tylko do 6 tys.  Powyżej jak się wkręcić (rzadko) to przerywa i szarpie,  spotkaliscie się z czymś takim?


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.3e.pun.pl www.maxiv.pun.pl www.logistykaaon.pun.pl www.klanlegends.pun.pl www.gazeta-gwiazda.pun.pl