Czas zabrać się za odnowienie silnika a głównie głowicy, cylindrów, i przodu silnika. to tam lakier się najbardziej złuszczył i wygląda to okropnie.
Silnik wyjęty, teraz mycie i mozolne szlifowanie Nie daje do piaskowania-jakoś nie mam zaufania do majstrów w mojej okolicy, i nawet jeśli sie powie, żeby uważali na kanały, to i tak nie będą
a to może się źle skończyć dla silnika.
Powoli będe sobie skrobał mam na oku jak narazie dwa lakiery:
http://allegro.pl/vht-engine-zeliwny-ca … 38761.html
Jakiś hamerykański niby dobry i do tego zalecają podkład.
http://allegro.pl/motip-lakier-spray-za … 70434.html
Obydwa wypada wygrzać w 160 stopni do pełnego utwardzenia... cały silnik będzie trudno
Pod odma jest oryginał. Tak powinien cały silnik wyglądać
I jeszcze pare gratów do polerowania:
Offline
Kapy spoleruj sam z piwkiem w ręku, a silnik chyba ktoś już na forum piaskował... nie wiem czy aby nie Grzybeks? Pamiętam tylko, że operacja się udała
Offline
a myślałeś o sodowaniu, bo mi to chodzi po głowie https://www.youtube.com/watch?v=ccRLtNU8BRg
pistolet trochę drogi https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i … ia-018301/
Offline
Alu najlepiej dać do szkiełkowania, jeśli dasz do piaskowania to będziesz miał nierówną dziurkowaną powierzchnię.
Co do załączonego filmu. On tylko zdejmuje bród. Myjąć detergentem i karcherem uzyskasz taki sam efekt. Do tego zwróć uwagę jaki kolo ma profesjonalny sprzęt, pistolet z juli to plastikowa zabawka.
Zobacz tutaj jaki trzeba mieć sprzęt, zeby usunąć też lakier:
https://www.youtube.com/watch?v=ZCdjnzq08ks
daj komuś do szkiełkowania i po sprawie. Otwory w silniku najlepiej zatkać wbijając tam odpowiednio obrobione kołki z dobrego drewna. To jest ważne bo jak coś dostanie się do środka to szlag trafi silnik krew nagła zaleje.
Offline
moim zdaniem możesz kupić zwykły pistolet do piaskowania, uzyskanie powierzchni zależy jakiego materiału używasz i jakiego ciśnienia, to tak samo jak z papierami ściernymi możesz użyć powiedzmy 40 i 400 ....
Offline
Zwykłe lakiery też mają swoja odporność na temperaturę, ale jednak wolałbym pomalować lakierem stricte do silników. W okolicach kanałów wydechowych jest naprawdę ciepło z tym pistoletem może i to dobry pomysł. W Poznaniu można zdobyć korund 0,2mm koszt całości będzie niewielki. Jutro podjadę po ten korund na próbę i zobaczymy co się będzie działo.
Offline
Dziś pierwsza próba piaskowania. Udana, ładnie zdziera, zostawia lekko chropowatą fakture. Kupiłem pistolet do piaskowania z allegro, to tego sprężarka 5 bar i dysza 4mm. Myslę o założeniu kompresora z ify akurat posiadam takowy wtedy wydajność nieco podskoczy.
Pierwsze co muszę zrobić przed to zabezpieczenie głowy. Okulary i maska nie wystarczą.
Próba na małym kawałku silnika tak na szybko...
Offline
rafi068 napisał:
Dziś pierwsza próba piaskowania. Udana, ładnie zdziera, zostawia lekko chropowatą fakture. Kupiłem pistolet do piaskowania z allegro, to tego sprężarka 5 bar i dysza 4mm. Myslę o założeniu kompresora z ify akurat posiadam takowy
wtedy wydajność nieco podskoczy.
Pierwsze co muszę zrobić przed to zabezpieczenie głowy. Okulary i maska nie wystarczą.
Próba na małym kawałku silnika tak na szybko...
a ciekawosci jaka masz wydajnosc swojego kompresora? ja probowalem na sprzecie z allegro (obrzydliwy chinczyk) i nawet ladnie szlo zanim sie mi powietrze w butli nie skonczylo (w sumie parenascie sekund pracy), a potem zdechlo bo moj chinczyk nie dawal rady dopompowac
Offline
Teraz jest załozony kompresor "no name" mały, daje 5 bar wydajności nie znam. IFA oscyluje coś koło 300 - 350 l/min Butla zostaje ta sama 80l. i zmiana średnicy węża na 10mm tez wpływa na siłe piaskowania.
Tak dla porównania w robocie używamy wszystkich możliwych narzędzi pneumatycznych, działają na ciśnieniu w sieci 6 bar, więc do piaskowania tez wystarczy
Offline
Rafi to jak ogarniesz temat to może podjadę do Ciebie i opiaskujemy kilka elementów?? Będzie okazja do małego spota
Offline
ciśnienie robocze to jedno, a dostępny przepływ do drugie
przepływ i stabilny czas pracy zależą od 2 czynników - pojemności butli i przewodów. Wiadomo im większy zbiornik tym większy zapas. Eliminacja niepotrzebnych załamań, długości przewodów i niepotrzebnych zwężek w układzie znacząco poprawi pracę
Offline
Wszystko jest do opanowania, mam na to całą długa zimę Co do lakierów, może ktoś podsunąć jeszcze jakieś dostępne firmy?
Chodzi o konkretny kolor antracyt albo ciemny aluminiowy. Faktura będzie lekko chropowata, po piaskowaniu przypomina mniej więcej papier 600.
Aha Tomek zapraszamy ale bez piwka się nie obejdzie
Ostatnio edytowany przez rafi068 (2015-11-27 11:41:48)
Offline