Chciałem podejść do tematu bardzo ambitnie poprzez dokładne opisanie i zrobienie masy fotek ale niestety jak już zostałem pochłonięty pracą zapomniałem o fotkach więc zostaje mi dodanie paru zdjęci, rekompensując sie bede robil wszystko aby to dokładnie opisać
A wiec zaczynamy najgorszy w swiecie tutorial:)
1. Najpierw należypodnieść caly motocykl na podnośniku jesli tak posiadamy, jeśli nie należy umieścić motocykl na centralnej stopce i podnieść przód tak aby motocykl był oparty na tylnim kole. Motocykl musi byc podparty stabilnie.
Ja zrobiłem to w taki sposób:
2. Nastepnie należy zdemontować (jak przedstawiono na powyższych zdjęciach) błotnik, zaciski chamulcowe oraz koło. Aby zdemontować koło najpier należy odkręcić 2 śruby imbusowe na lewej ladze. dzięki temu unikniemy obracania sie osi podczas wykrecania nakretki, (Przedstawiono to na zdjeciu ponizej), a nastepnie należy popuścic sruby imbusowe na prawej ladze i wybić oś.
3. Należy odkrecic kierownice i poluzować nakretki na samej górze lag (odkrecenie kierownicy ułatwia dostep)
4. Nastepnie należy odkrecic sruby imbusowe na półkach. dzieki temu zabiegowi mamy możliwość wyjęcia lagi.
5. Po wyjęciu lagi (niestety nie posiadam foty) należy odkrecic śrube od dol. I tataj zaczynają się problemy ponieważ nakretka w która sie ona wkręca równiez sie obraca i może byc problem z odkreceniem jej. W moim przypadku w jednej ladze nie miałem problemu z odkręceniem jej natomiast w drógiej na takie napotkalem. aby sobie z tym poradzić udałem sie do najblizszego wulkanizatora i poprosiłem o pomoc. Udało sie ja odkrecić kluczem pnełmatycznym.
6. Nastepnie odkrecamy nakrętke która znajduje sie u góry lagi i wtedy mamy mozliwość wyjecia sprężyny, wyjmujemy zabezpieczenie uszczelniacza i energicznym ruchem rozsuwamy lagi tak aby nam wyskoczył uszczelniacz.
7. Na rure teleskopową zakładamy nowy uszczelniacz i spowrotem składamy lage. zsuwamy dwie części amortyzatora i delikatnie nabijamy uszczelniacz. wszystko składamy w odwrotnej kolejności:D
Może komuś to pomoże na dole umieszczam jeszcze filmik znaleziony na youtube. mam nadzieje ze chlopaka którzy go nakrecili nie bedzie to przeszkadzać.
http://youtu.be/5PYwEeR8uSU
Offline
Każda dodatkowa informacja jest na wage złota.
Offline
pdrazu mozesz go zwymiarowac to tez sobie zrobie:)) bylbym bardzo wdzieczny
Offline
A ja w 550tce zablokowałem obracanie tłumika nakrętką z łbem 24 skręcona na cienkim pręcie gwintowanym. Nie jest tam potrzebna duża siła.
Tuleję ślizgową i nowy uszczelniacz wbijałem za pomocą paska grubej blachy owiniętego na ladze tak, żeby pasował do ich średnicy.
Robota całkiem przyjemna, ale trzeba mieć jako-takie pojęcie żeby przy okazji nie porysować lag i nie popsuć uszczelniaczy przy montażu.
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-06-10 09:31:41)
Offline
ja mam pytanie, który zestaw powiniem kupić do mojej ZR7 i czym się one różnią? pomijam kwestię oczywistą jak olej
1. http://allegro.pl/ir-uszczelniacze-olej … 06504.html - 2szt
2. http://allegro.pl/ir-uszczelniacze-zawi … 61082.html - 4szt
czy 1 to tylko uszczelniacze wewnętrzne, a 2 zawiera też uszczelniacze brudowe (widoczne bez rozbierania)?
Offline
W mojej ocenie jeden i drugi zestaw pasują do ZR7, jednak ten droższy zawiera właśnie owe zgarniacze brudu (w opisie nic o tym nie ma ale różnica w cenie i zdjęcie z aukcji ewidentnie na to wskazują). Jednak jeśli Twoje zewnętrzne są w dobrym stanie to nie ma co ich zmieniać.
Offline
ok, czyli tak jak podejrzewałem niestety przynajmniej na lewej ladze ów uszczelniacz brudowy mam zniszczony, więc trzeba ten droższy + olej... eh i znowu kasa...
Offline
Dokup do tego osłony na amortyzatory, tfu lagi. Np. z MZ/Jawa. Albo z BMWu - pisałem o tym u siebie, żeby mieć dokładne oznaczenie.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2014-12-05 13:27:26)
Offline
??
Offline
Chodzi o zablokowanie tej rurki w środku lagi.
W 550 można to zrobić łbem śruby na klucz 24 mm
Do 1100 pasuje łeb 27mm.
Nie ma tu info, jaki pasuje do 750. A przydało by się do kompletu.
Offline
W GPZ 750 pasowała blokada z nakrętki 17 mm. Ewentualnie klucz pneumatyczny na skręconej ladze.
W Zephye 750 na 90% blokada 24 mm
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2015-06-26 08:12:36)
Offline