Ogłoszenie

Niestety sezon pomału dobiega końca...sporo z nas jeszcze jeździ...pogoda sprzyja :) a zimą będzie czas na rozmowy na forum i dłubanie przy sprzętach

  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

#1 2013-03-07 20:10:07

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1656
Punktów :   24 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Chciałem podejść do tematu bardzo ambitnie poprzez dokładne opisanie i zrobienie masy fotek ale niestety jak już zostałem pochłonięty pracą zapomniałem o fotkach więc zostaje mi dodanie paru zdjęci, rekompensując sie bede robil wszystko aby to dokładnie opisać:D

A wiec zaczynamy najgorszy w swiecie tutorial:)
1. Najpierw należypodnieść caly motocykl na podnośniku jesli tak posiadamy, jeśli nie należy umieścić motocykl na centralnej stopce i podnieść przód tak aby motocykl był oparty na tylnim kole. Motocykl musi byc podparty stabilnie.
Ja zrobiłem to w taki sposób:
http://imageshack.us/a/img195/2796/20130305081513.jpg
http://imageshack.us/a/img812/3474/20130305081439.jpg

2. Nastepnie należy zdemontować (jak przedstawiono na powyższych zdjęciach) błotnik, zaciski chamulcowe oraz koło. Aby zdemontować koło najpier należy odkręcić 2 śruby imbusowe na lewej ladze. dzięki temu unikniemy obracania sie osi podczas wykrecania nakretki, (Przedstawiono to na zdjeciu ponizej), a nastepnie należy popuścic sruby imbusowe na prawej ladze i wybić oś.
http://img203.imageshack.us/img203/9448/20130305121940.jpg

3. Należy odkrecic kierownice i poluzować nakretki na samej górze lag (odkrecenie kierownicy ułatwia dostep)
http://imageshack.us/a/img18/4049/20130305081716.jpg
http://imageshack.us/a/img607/4033/20130305082810.jpg

4. Nastepnie należy odkrecic sruby imbusowe na półkach. dzieki temu zabiegowi mamy możliwość wyjęcia lagi.
http://img842.imageshack.us/img842/3126/20130305081454.jpg
http://imageshack.us/a/img855/186/20130305082821.jpg

5. Po wyjęciu lagi (niestety nie posiadam foty) należy odkrecic śrube od dol. I tataj zaczynają się problemy ponieważ nakretka w która sie ona wkręca równiez sie obraca i może byc problem z odkreceniem jej. W moim przypadku w jednej ladze nie miałem problemu z odkręceniem jej natomiast w drógiej na takie napotkalem. aby sobie z tym poradzić udałem sie do najblizszego wulkanizatora i poprosiłem o pomoc. Udało sie ja odkrecić kluczem pnełmatycznym.

6. Nastepnie odkrecamy nakrętke która znajduje sie u góry lagi i wtedy mamy mozliwość wyjecia sprężyny, wyjmujemy zabezpieczenie uszczelniacza i energicznym ruchem rozsuwamy lagi tak aby nam wyskoczył uszczelniacz.
http://imageshack.us/a/img855/4241/20130305091743.jpg
http://imageshack.us/a/img855/3052/20130305091749.jpg
http://imageshack.us/a/img89/2999/20130305091757.jpg

7. Na rure teleskopową zakładamy nowy uszczelniacz i spowrotem składamy lage. zsuwamy dwie części amortyzatora i delikatnie nabijamy uszczelniacz. wszystko składamy w odwrotnej kolejności:D

Może komuś to pomoże na dole umieszczam jeszcze filmik znaleziony na youtube. mam nadzieje ze chlopaka którzy go nakrecili nie bedzie to przeszkadzać.

http://youtu.be/5PYwEeR8uSU


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#2 2013-09-10 20:43:17

siwy

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 127
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Ostatnio edytowany przez mar33cki (2013-09-11 19:13:23)

Offline

 

#3 2013-09-10 23:06:09

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1656
Punktów :   24 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Każda dodatkowa informacja jest na wage złota.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#4 2013-09-11 15:28:14

siwy

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 127
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

no to spoko zrobie jeszcze fote specjalnego klucza który wykonałem by se ułatwić zadanie następnym razem.

Offline

 

#5 2013-09-11 17:25:30

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1656
Punktów :   24 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

pdrazu mozesz go zwymiarowac to tez sobie zrobie:)) bylbym bardzo wdzieczny


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#6 2013-09-14 22:24:00

siwy

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 127
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Offline

 

#7 2014-06-10 11:30:48

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

A ja w 550tce zablokowałem obracanie tłumika nakrętką z łbem 24 skręcona na cienkim pręcie gwintowanym. Nie jest tam potrzebna duża siła.

Tuleję ślizgową i nowy uszczelniacz wbijałem za pomocą paska grubej blachy owiniętego na ladze tak, żeby pasował do ich średnicy.
Robota całkiem przyjemna, ale trzeba mieć jako-takie pojęcie żeby przy okazji nie porysować lag i nie popsuć uszczelniaczy przy montażu.

http://2.bp.blogspot.com/-Ns3YGCpG7yY/U5bKStoJE2I/AAAAAAAAKHI/gfa_XNF1xOE/s1600/20140609_185539.jpg

Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-06-10 11:31:41)

Offline

 

#8 2014-12-04 13:26:25

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 1931
Punktów :   15 
Motocykl: ZR7

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

ja mam pytanie, który zestaw powiniem kupić do mojej ZR7 i czym się one różnią? pomijam kwestię oczywistą jak olej
1. http://allegro.pl/ir-uszczelniacze-olej … 06504.html - 2szt
2. http://allegro.pl/ir-uszczelniacze-zawi … 61082.html - 4szt

czy 1 to tylko uszczelniacze wewnętrzne, a 2 zawiera też uszczelniacze brudowe (widoczne bez rozbierania)?


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#9 2014-12-04 16:42:31

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2097
Punktów :   24 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

W mojej ocenie jeden i drugi zestaw pasują do ZR7, jednak ten droższy zawiera właśnie owe zgarniacze brudu (w opisie nic o tym nie ma ale różnica w cenie i zdjęcie z aukcji ewidentnie na to wskazują). Jednak jeśli Twoje zewnętrzne są w dobrym stanie to nie ma co ich zmieniać.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#10 2014-12-05 08:36:05

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 1931
Punktów :   15 
Motocykl: ZR7

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

ok, czyli tak jak podejrzewałem niestety przynajmniej na lewej ladze ów uszczelniacz brudowy mam zniszczony, więc trzeba ten droższy + olej... eh i znowu kasa...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#11 2014-12-05 14:26:41

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Dokup do tego osłony na amortyzatory, tfu lagi. Np. z MZ/Jawa. Albo z BMWu - pisałem o tym u siebie, żeby mieć dokładne oznaczenie.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2014-12-05 14:27:26)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#12 2015-06-25 16:09:51

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 686
Punktów :   28 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Pytanie do kompletu. Jaka śruba/nakrętka pasuje w gniazdo w 750?

Offline

 

#13 2015-06-25 23:19:30

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

??


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#14 2015-06-26 09:39:15

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 686
Punktów :   28 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Chodzi o zablokowanie tej rurki w środku lagi.
W 550 można to zrobić łbem śruby na klucz 24 mm
Do 1100 pasuje łeb 27mm.
Nie ma tu info, jaki pasuje do 750. A przydało by się do kompletu.

Offline

 

#15 2015-06-26 10:00:41

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

W GPZ 750 pasowała blokada z nakrętki 17 mm. Ewentualnie klucz pneumatyczny na skręconej ladze.
W Zephye 750 na 90% blokada 24 mm

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2015-06-26 10:12:36)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelniaczy w lagach na przykładzie ZR 1100

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zadanie z psychologii Www .pl silnik 1600 sr wolwagen golf 4 www.lubanskiefakty.pun.pl sherwood kod na latanie cs porady