Zabrałem się za temat wydechu w mojej 550tce - czyli kupiłem drugi i go trochę pociąłem.
Jak widać oryginalny tłumik jest dość skomplikowany i raczej nierozbieralny
Ostatnie zdjęcie to zdjęcie środka przez otwór końcowy - te przegrody raczej ciężko będzie wywalić
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2013-10-04 10:03:44)
Offline
Cześć,
fajny temat!
jestem bardzo ciekawy, co wymyślisz z tym wydechem,
dawaj zdjęcia z poszczególnych etapów pracy, nie jeden z nas chętnie się przyglądnie efektom.
To tymczasem
Offline
Polecam wiertarkę i wiertło albo dobrego pręta i młotek. Na początek radziłbym wywalić wszystko z dołu - tam przy usuniętej komorze, żeby wolny wolny przelot był. I po każdej przeróbce proponuje próbę drogową.
Offline
Niestety nie wiem z czego był zbudowany wydech w moim 550, ale grał wybitnie. W ZRXie mam wypieprzoną pierwszą i ostatnią komorę, gra głośniej, bardziej basowo, bardziej chrapliwie, sadzi marchewy kiedy trzeba, nie denerwuje podczas jazdy. Polecam taki manewr na początek.
Offline
Temat jest rozgrzebany i nie skończony, wydech leży w piwnicy i czeka aż na parkingu będzie cieplej
Za to aktualnie w garażu mam inne zajęcie:
Offline
no proszę czyli nie masz zimowej stagnacji
co to za wehikuł?
Offline
Citroen XM 3.0 V6 z 95 roku, ale to już historia do innego wątku.
Za wydech w zefirze się zabiorę jak będzie tak ciepło, że można będzie robić jazdy testowe
Offline
Szkoda, że polift Ostatnio mało brakowało, a kupiłbym 89 3.0V6
Offline
armex, widziałem ze piszesz o przeróbce wydechu też w innych wątkach.
Możesz dokładniej napisać co u siebie zrobiłeś z tłumikiem i jak regulowałeś gaźniki?
Piszesz też o oddławianiu, mój egzemplarz nie miał fabrycznie ograniczonej mocy.
Taki wydech (z dodatkową puszką i przegrodami) mają 550tki w standardzie.
Masz jakieś zdjęcia swojej przeróbki?
PS XM -> Beddie ja mam właśnie silnik starszego typu - 12v na łańcuchu v6 90 stopni i wspomaganie diravi- wiec tak jak w mk1. Nowsze silniki dopiero w 98 były A dzieki temu ze jest już po lifcie to kilka rzeczy jest na plus miedzy innymi elektryka jedynie na deskę rozdzielczą z mk1 bym sie zamienił.
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-02-24 12:11:11)
Offline
Zamontowałem w końcu mój przerobiony wydech.
Wyciąłem wszystkie trzy przegrody i tą dodatkową puszkę.
Na końcu jest kawałek rury średnicy 35mm przyspawany do pokrywy.
Wygląda to tak:
A brzmi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=4C61Sz_xgK4
Mam już kupioną rurę perforowana i watę nierdzewną i będę go trochę wytłumiał.
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-07-02 12:03:14)
Offline
Zaspokójcie moją ciekawość:
Generalnie nie lubię przeróbek ale czy do 550 są zestawy podwójnego wydechu?
Przyznam się że 4w1 średnio mnie podnieca a 750 dla mnie za duży już
Offline