Dobry wieczór,
Orientujecie się jakie obroty mają Wasze Zephyry przy przelotowej 100 km/h na piątym biegu?
W moim Czerwonym 550 jest to 6,5 tys. Muszę przyznać, że hałas daje się we znaki mimo uszczelnionego
profesjonalnym spawem tłumika
Będę zmieniał napęd, obecnie tył mam w ilości 38 zębów a przód.... 13 zębów co raczej
jest nietypową sprawą. Chcę zmienić na 15 z przodu. Najbardziej zależy mi na spokojnej
jeździe 100-120 km/h z możliwie spokojnymi obrotami kosztem szybkiego startu i zostawieniem
fragmentów kapcia przed sygnalizacją świetlną.
Czy zmiana o 2 zęby z przodu będzie mocno odczuwalna?
Jak ktoś z Was wie to dajcie znać jakie macie obroty przy setce na piątym biegu przy danej konfiguracji
zębatek i kolorze motocykla.
U mnie jest:
550/Czerwony/P13/T38/6,5 tyś
Offline
Igorus napisał:
Czy zmiana o 2 zęby z przodu będzie mocno odczuwalna?
Tak , będzie bardzo mocno odczuwalna. Na pewno spadną obroty przy tej samej prędkości. Ale moto będzie również dużo słabsze. Ale skoro zalezy Ci na spokojnej jeździe w okolicach spacerowych to będzie OK.
Offline
Dzięki!
Tak zrobiłem czyli + 2 zęby z przodu. Efekt pierwsza klasa. Obroty jak u Maćka_L czyli spadły o 1000, biegi się wydłużyły i nie trzeba już tak mocno wahlować - zwłaszcza przydatne przy jeździe po mieście.
Zupełnie insza inszość a przy przelotowej prędkości nie słychać już silnika tylko wiater w kasku
Offline
Igorus napisał:
Dzięki!
Tak zrobiłem czyli + 2 zęby z przodu. Efekt pierwsza klasa. Obroty jak u Maćka_L czyli spadły o 1000, biegi się wydłużyły i nie trzeba już tak mocno wahlować - zwłaszcza przydatne przy jeździe po mieście.
Zupełnie insza inszość a przy przelotowej prędkości nie słychać już silnika tylko wiater w kasku
A v max jakie zmiany?
Offline
W tym temacie nie odczuwam większych zmian. Przed i po rozpędziłem do 160 i nie mam za bardzo ochoty na więcej a Zephyr po zmianie i owszem. Ale to nie dla mnie - mocno się wtedy trzęsiemy.
Offline
A jak odczuwasz zmiany przy ruszaniu? Znacznie wolniej się zbiera ze świateł?
Edit:
W nowym sezonie będę zmieniał zębatki i łańcuch i zastanawiam się czy nie zwiększyć ilości zębów z przodu o 1-2. Czy ktoś bawił się w tą stronę? Zephyr 550 demonem mocy nie jest, ale mam plan robić więcej dłuższych podróży i zastanawiam się jakby się to przełożyło na spalanie przy prędkościach 100-130.
Ostatnio edytowany przez Jeżol (2014-10-22 16:27:40)
Offline
Spryciakowi przy ruszaniu niczego nie brakuje w odniesieniu oczywiście do ruchu samochodowego a nie Moto GP. Dodatkowe zęby na przodzie nie zmieniły sytuacji - nie ma się czego obawiać. Po tym sezonie uważam, że jeszcze lepiej byłoby dodać trzeci ząb - spokojniej by się jeździło w trasie.
Podsumowując w moim przypadku najlepiej sprawdziłoby się: 17 Przód; 38 Tył - Polecam.
Jaki zestaw masz obecnie?
Offline
Siemanko
Na gwałt potrzebuje kupić nowe zębatki i łańcuch, i mam pytanie czy ktoś ma z przodu w 550 - 17 zębów? są takie w sprzedaży, ale jakoś nie jestem przekonany bo na 16 łańcuch i tak ma dość blisko do dekla. Tył oczywiście 38 zębów. Pytanie jeszcze jaki łańcuch polecacie?
Pozdro
PS jeśli ktoś ma z przodu 17 i z tylu 38 to jakie ma obroty przy 100 i 120 ?
Offline
Temat bardzo często poruszany na pewno da się zamontować 17, Jeśli planujesz dłużej pojeździć to polecam napęd DID-a, na pewno się zwróci.
Offline
RK też ma dobre łańcuchy - z dala od Irys i chińskich, bo szybko się skończą.
Zębatki ze spokojem możesz Sunstar brać
Offline
Fajna stronka do pomiarów
http://www.gearingcommander.com/
Offline