Tutaj link do schematu gdzie omawiana część jes ukazana. Ma numer 16126 na samej górze rysunku.http://www.cmsnl.com/kawasaki-1992-b3-z … ml#results
Tutaj zdjęcie http://www.motorsloop.com/index.php?mai … pi85qjhmt1
Z opisu to "Air breather valve".
Tu link do aukcji z podobnym zaworem http://allegro.pl/zawor-powietrza-odma- … 70865.html
Ostatnia ciekawa rzecz, to że model "nie-amerykański" z tego samego rocznika czegoś takiego już nie ma http://www.cmsnl.com/kawasaki-1992-b3-z … ml#results
Ostatnio edytowany przez speedward (2014-07-16 07:30:57)
Offline
Bo Amerykańce mają inne normy spalin...u nich nie jest tak restrykcyjnie jak u nas... Europa od zawsze miała ekologiczną misję ratowanie świata...
Offline
Yamamoto napisał:
OFFTOP:
Czekam na zjebe od adminów.
przybył punkt...
Air breather valve = zawór odpowietrzający. Czyli odma
Mam w starym Jeepie (renix dla wtajemniczonych) system dopalania spalin gdzie rurką są połączone praktycznie obydwa kolektory poprzez zawór podciśnieniowy. A pod deklem zaworowym jest tylko ciśnienie z komory korbowej i opary sa odprowadzane do puchy filtra powietrza - Czyli odma.... powtarzam się
Offline
Yamamoto napisał:
Czekam na zjebe od adminów.
oficjalnie zostajesz NIE ZJEBANY. przez takich drazycieli tematow dyskusje nabraja rumiencow, a zwienczeniem jest solucja.
norma euro 2 co prawda obowiazywala od 1996 roku, ale zostala wprowadzona dla samochodow osobowych. dopiero euro 3 obowiazujaca od 2000r. reguluje wszystkie pojazdy czyli rowniez motocykle.
Offline
No to teraz dorzucę drwa do ognia he he
System powietrza kawasaki Kleen Jest to układ dolotowy powietrza motocykli Kawasaki.
Jest zaprojektowany w celu zapewnienia dopalania w drodze do układu wydechowego
tego co nie do końca zostało spalone
Uzyskuje się to za pomocą układu próżniowego, który umożliwia swobodny przepływ powietrza
poprzez kanały w cylindrze do portów wylotowych dwóch zaworów membranowych
umiejscowionych w pokrywach zaworów za pomocą płytek po każdym zaworze wydechowym
gdzie powietrze miesza się z gorącymi gazami spalinowymi
Jego zadanie to spalić wszystkie pozostałe paliwo w spalinach i przekształcić tlenek węgla (CO)
w dwutlenek węgla (CO 2 ), co pozwala uzyskać czystszy gaz spalinowy czyli mniejszą emisję
Jestem pewien że układ ten ma wielkie znaczenie.
Może na przykład powodować utratę mocy lub niestabilną pracę na biegu jałowym.
Wielu mówi, że nic nie robi, a ma jedynie charakter emisji.
ale musi to mieć jakiś wpływ na całokształt pracy silnika
Poniżej fotka z serwisówki i odnośnik do lektury
Offline
W moim 11 też w pokrywach zaworów są te dekielki z dziurą, jak wsadzałem palca to to jest w środku zaślepione (mam nadzieję).
Rzeczywiście widać jak te kanały biegną w kształcie litery A. Zawsze zastanawiałem się, do czego to służy.
Offline
skaryf napisał:
Kleen Jest to układ dolotowy powietrza motocykli Kawasaki.
wynalazek jak na potęge... bo jakoś nie widzę sensu podawania dodatkowego powietrza drugim pogmatwanym kanałem przez pokrywe zaworową nad zawór ssący...Pewnie w praktyce wychodzi na to,że moto łapie lewego powietrza jak układ zaczyna być już leciwy i nieszczelny i moto chodzi jak sieczkarnia. A patent na to ma Pałasz w swoim Zepie... zaślepione
Offline
Aaaa... że niby dopala w kolektorze wydechowym... teraz się przyjrzałem . To stąd te fiolety na kolankach?
Czyli jednak odma... która chucha w druga stronę
Ale czy ten system na pewno jest zastosowany w Zepie?
Offline
Wreszcie się dorwałem, odpisuje gremialnie na wątki w dyskusji.
JONy usuń mi ten punkt - zamotałem za bardzo.
modjo - liczyłem na konstruktywną krytykę w stylu skaryfa, a nie focha i usunięcie posta.
5eba - przywróć zjebę, a pochwałę daj skaryfowi.
skaryf - chapeau bas!. Za ilość informacji.
Rozumiem, że jest to efekt rozmów przy ognisku zlotowym.
Co do efektów - u mnie w ZR 7 te króćce są połączone i nie ma ubocznych efektów podczas pracy silnika. Przynajmniej nie zauważyłem.
Dzięki skaryfowi się dokształciłem.
http://www.z1000.fora.pl/problemy-techn … 38-30.html
Wychodzi, że to ekologia już wsadziła łapki, więc cieszę się, że mam to zaślepione. O.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2014-08-04 20:40:57)
Offline
Rozmowa jest konstruktywna przeważnie wtedy gdy nie do końca znający się próbuja przeforsować na siłe swoje zdanie i prawie zawsze ostatecznie prawdziwa treść równa wszystkich do poziomu..i na tym to polega
Poproszę o więcej takich tematów i żarliwej dyputy w nich
Usuwanie swoich postów i chowanie sie pod miotłę spowoduje w rezultacie odsianie z forum pieniaczy,fukaczy i innej dziecinnej nacji ,bo jak inaczej nazwać wybór ucieczki przed ostatecznym rozdaniem nawet gdy ma sie pewnego asa w rekawie...
Offline
Ten opis, który wrzucił też jest nie do końca zgodny z prawdą, przynajmniej tak wynika z tego co do tej pory widziałem pracując przy moto.
między zaworem wydechowym a kolankiem wydechowym w głowicy są kanaliki skierowane do góry, i przez specjalne tulejki przechodzą później do pokrywy zaworów, gdzie są zaworki membranowe(te widać na rysunku powyżej), nic nie przedostaje się pod pokrywę, jest to osobny układ. Następnie jak już widać na rysunku idą wężyki do zaworu podciśnieniowego, z którego zaś idzie wąż do airboxa. Różnica jest w tym, że jak na dotąd we wszystkich przypadkach to do airboxa dochodziły spaliny, a nie tak jak napisano wyżej, powietrze do pokrywy a później do wydechu. jest to coś w rodzaju EGRa. Chociaż patrząc na rysunek wnioskuję, że wystarczy odwrócić zaworki membranowe w pokrywie i układ może działać w drugą stronę, teoretycznie.
Można między pokrywą zaworów a głowicą zamiast rzeczonych tulejek przelotowych wstawić tulejki pełne i będzie 100% pewności jak ten układ działa, tj wcale
Offline
Na ostatnim zlocie okazało się, że ze mój sprzęt ma tą instalację wyciętą. Co jest pod pokrywami, to się kiedyś okaże przy serwisie. Czemu to ktoś zdemontował, tego nie wiem ale domyślam się że jest to jakaś forma tuningu.
Offline