Czy ktoś ma w swoim Zephyrku stelaż pod sakwy. Sprawa dość nietypowa, ale interesują mnie rozwiązania techniczne, jak zamontować, jak wyprofilować itp. Sam chce podejść do tematu wykonania stelażu ze nierdzewki, ale szukam inspiracji. Widziałem na alledrogo, że niektóre mają jakby "oryginalne" stelaże.
Offline
ja tez bede sie zabieral do samodzielnego zrobienia stelarzu na boczne kufry bede je przykrencal do uchwytow pod siedzeniem tez jeszcze nie wiem czy robic jeden stelaz na dwie sakwy czy pojedyncze, napewno bedzie trzeba zrobic zastrzaly aby stezaz sie nie wygiol. bedziemy mogli sobie pomagac przy tworzeniu....)
Offline
Ja już powoli zbieram materiały na taki Inspiracji szukam na markowych stelażach Tak że witam w klubie
Offline
no ja tez pierwsze za sakwami sie rozgladne i wtedy bede stelaz do nich pasowal
Offline
Kompletne stelaże z bagażnikiem ? To ja jestem chętny na foty i wymiary . Z góry dzięki .
Pozdreaux
Offline
Khm, no, niestety bez bagażnika, jako że 550 nie ma tez Handrelinga dla plecaczka to zamierzam dorobić sobie mocowany własnie do stelaża. Możliwe że się pokuszę aby ten hand reling był od razu z bagażnikiem??? idę zdjęcia robić.
pierwsza fota:
cdn. nastąpi jak naładuje baterie w aparacie bo zrobiłem jedną i zdechł, wymiary już niebawem.
Zrobiłem CDN wczoraj ale nie zapisało go
powtarzam:
schemacik (na czerwono spawy):
Zwymiarowane zdjęcie
Widok z tyłu:
Widok z góry:
Zbliżenie na mocowanie, widok jest od dołu samego mocowania pod zadupkiem, nie dało się bardziej oddalić bo telefon o koło zawadzał. rozstaw otworów pod śruby jest taki jak rozstaw otworów u ciebie w ramie. Stelaz jest zamontowany pod błotnikiem na dystansach dodatkowo, około 3cm.
Mocowanie dolne, rurka zgięta dospawana do stelaża, z dospawanym płaskownikiem ok 5cm z otworem pod śrubke. Na pierwszym zdjęciu na powiekszeniu nóżki widać że ten płaskownik ma naspawany drugi o wymiarach 2,5na0,8 tuż obok nóżki, co powoduje jej unieruchomienie i brak możliwości obracania się. (nie może się obrócić podnóżek wokół osi śruby mocującej)
Dodatkowo teoretyczna rączka. Na zielono rurka chrom lub alu zagięta mniej lub bardziej fantazyjnie wokół zadupka na wysokości wygodnej dla dłoni. Mocowana przykładowo na dwie podwójne obejmy (czerwone) skręcane na dwie śruby (czarne)
Ostatnio edytowany przez arey (2010-03-10 23:28:10)
Offline
Dzięki arey . Można by było dostać dokładną fotkę mocowania pod fotelem . Już wiem co na wakacje mój ZR dostanie nowego
Pozdreaux
Offline
Witam Was ponownie,
A więc zdjąłem wymiary z mojego stelaża i porobiłem trochę fotek, które mogą się komuś przydać. Zacznę od bocznego stelaża bo tam jest najwięcej kombinacji:
http://img25.imageshack.us/i/wymiaryboczny.jpg/
System mocowania kufra do stelaża - Monokey, stanowi trójkąt równoramienny o wymiarach:
podstawy: 22,5 cm
ramię: 25 cm
Grzybki i zapięcie można znaleźć czasem na allegro w cenach 20-30 zł. Podkładki gumowe pod kufry za 4 sztuki za 10-20 zł widziałem.
Chciałbym podkreślić, że mój stelaż jest od 550 i jest przez to krótszy. Ramię dolne nie sięga do mocowania tłumika i musiałem zrobić przedłużkę. Przedłużka o wymiarach 53mm pomiędzy otworami.
Rama na której mocowany jest kufer:
Wysokość: 29 cm
Szerokość: 19 cm
Rozpórka bocznych kufrów: 32,5 cm
http://img704.imageshack.us/i/stelaztyl.jpg/
Grubość zastosowanej blachy do budowy ramion: 5mm
Grubość rury zastosowanej do budowy stelaża: 18mm
Stelaż boczny mocowany jest do stelaża centralnego za pomocą 3 śrub na każdą stronę. 2 śruby przychodzą pod standardowe mocowanie Kawasaki (rozstaw około 118 mm) pod siodłem oraz 3 śruba u góry przy samym stelażu centralnym. Jedna ze śrub przy mocowaniu pod siodłem przechodzi przez tulejkę dystansową o długości 40mm.
http://img44.imageshack.us/i/mocowanies … czneg.jpg/
http://img25.imageshack.us/i/wymiaryboczny2.jpg/
Tu widać tulejkę o której mowa.
http://img689.imageshack.us/i/stelazzgory.jpg/
Na zdjęciu powyżej widać mniej więcej pod jakim kątem idzie mocowanie dolnego ramienia stelaża bocznego.
Stelaż centralny:
http://img44.imageshack.us/i/wymiarycentralny.jpg/
Wymiary: w węższym miejscu około 14,5 cm, w szerszym około 25 cm. Standard Monokey również.
I ogólne zdjęcie stelaża:
http://img44.imageshack.us/i/stelazogolnie.jpg/
Poniżej pdf ze strony louisa jak wygląda jeszcze stelaż centralny:
http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10022815.pdf
Uff... OK. To chyba tyle.
Pozdrawiam
PS: Gdyby coś było niejasne to służę pomocą. Stelaż, ponieważ jest od wersji 550 musi przejść jeszcze test obciążeniowy i zachowawczy na naszych drogach.
Ostatnio edytowany przez zeph750 (2010-03-10 17:14:10)
Offline
dzieki wielkie bedzie to bardzo pomocne dla mnie )
pozdrawiam
Offline
Ech, nigdy więcej nic na szybko, jak zdejmowałem tydzień temu zadupek to powolutku i się z tym cackałem, (dwa piny i dwie śrubki). Jak teraz chciałem zdjąć zadupek do zdjęć to na szybko bo już wiedziałem co i jak..... w garażu zimno, plastik blisko temperatury zeszklenia i wzięło się upitoliło %&%$&$#. Mam teraz 2 śrubki i jeden pin trzeba będzie podkleić, i zalać glumatikiem.
Ale dosyć marudzenia, postaram się odkręcić z jednej strony stelaż (3śrubki) i zrobię poglądówkę.
Zeph750: Pytanie, zastanawiałem się nad kufrem ale że 550 jest jeszcze krótsza od 750 i lekko lżejsza to nabrałem wątpliwości czy wysunięcie bagażnika w tył jest dobre dla właściwości jezdnych pojazdu. Czy bardzo przeszkadza w prowadzeniu, i ewentualnie jak się to objawia gdy masz kufer założony i załadowany???
Offline
No właśnie tego jeszcze nie wiem, ponieważ stelaż i kufry nabyłem w sezonie zimowym. Sam jestem ciekaw jak zmienią się właściwości trakcyjne motocykla. Wiem jedno: na pewno z kuframi motocykl jest bardziej podatny na wiatr boczny. I drugie z obserwacji: Jeśli 3 kufry są za tylną osią to następuje odciążenie koła przedniego co na zakrętach może powodować podsterowność motocykla. Tego się trochę obawiam. Nie mam jeszcze możliwości przeprowadzenia testu mimo ładnej pogody bo od mojego domu do asfaltu jest 150m błota. Muszę jeszcze odczekać aż to wszystko wyschnie, zrobię próbę obciążeniową i powiem jak sprawa wygląda.
Offline
Jazda z kuframi (pełnymi) będzie podobna do jazdy z pasażerem . Na Hondzie mam kufer centralny . Gdy pakowałem go na fuul plus tylne miejsce pasażera to odczuwałem tylko brak mocy . W winklach i na prostej nie ma problemów . Tak prawdę mówiąc to ile kilogramów do nich włożymy? 30 , 40? To i tak mniej niż pasażer . Więc zmian większych nie będzie ale uwaga podczas stawiania na boczną nóżkę . Środek ciężkości robi się wyżej i może się gibnąć .
Pozdreaux
Offline