Witam po dłuższej przerwie
Ma ktoś porównanie z jazdą spryciakiem, a takim er 5 bądź hondą cb 500? Na papierku wydaje się być całkiem podobnie, a jak to wygląda w rzeczywistości? Moc ~50KM mi względnie wystarczała.
Offline
Użytkownik
też jestem tego ciekaw dołączam do pytania :-)
Offline
Spryciak jako jedyny ma 4 garki . Inna praca silnika.
Oprócz tego mocowo jest wszędzie podobnie.
ER-5 ma nawet nieco większy moment(45Nm), który osiąga przy 7200obr.
ZR550 ma 40Nm ale już przy 6000obr. Czyli osiąga moment wcześniej niż ER-5.
GS 500 ma mniej mocy, ale według danych moment nieco większy ale także osiąga go dopiero przy 7000obr.
Zatem podsumowując Zephyr nieco wcześniej oddaje swój moment dzięki czemu nie musimy mocno piłować, żeby przyspieszać.
Będzie miał mniejszy moment maksymalny, 4 garki = nieco większy koszt utrzymania (2 razy więcej gaźników i zaworów).
Ale jego niepowtarzalny wygląd czy chociaż brzmienie 4 cylindrów dodają niepowtarzalnego klimatu.
Dodatkowo Spryciak ma z przodu 2 tarcze 300mm, zaciski 2 tłoczkowe.
ER-5 ma jedną tarczę 280mm zacisk dwutłoczkowy.
GS-500 także jedna tarcza 310mm, zacisk dwutłoczkowy.
Czyli mówiąc w skrócie Zephyr ma lepsze heble.
Zawieszeń nie jestem w stanie porównać. Seryjny Zephyr ma trochę miękki przód.
Ja u siebie wpakowałem progresywne sprężyny na przód o raz olej 15W. I jest lepiej.
Zephyr jest nieco cięższy od kolegów: 206kg.
GS i ER-5 około 175 kg.
Mimo tego Zephyrem jedzie się jak rowerem
ER -5 chłodzony cieczą (więcej pieprzenia się z chłodnicą itp.)
GS500 chłodzony powietrzem.
ZR550 olejak.
Nie wiem jak w przypadku kolegów Zephyra, ale silnik ZR550 jest dość prosty w konstrukcji i każdy kto ma choć trochę oleju w głowie i zdolności mechanicznych sobie z nim poradzi (regulacje zaworów, gaźniki czy inne rzeczy).
Każdy z tych 3 motocykli ma swoje wady i zalety. Wybór jest tylko kwestią gustu.
Mnie do Zephyra przyciągnęła jego niepowtarzalna stylistyka.
Offline
ER5 i CB500 to silniki dwucylindrowe, a zephyr to rzędowa czwórka
Zephyr zdecydowanie mocniejszy od tych dwóch podanych.
w szranki można stawiać Yamahę XJ600, ale ta jest ciut słabsza (mimo większej pojemności) lub Bandita.
Później z 600 mamy już silniki chłodzone cieczą - mocniejsze np Honda Hornet, Yamaha Fazer 600...
Offline
Nie miałem możliwości jazdy spryciakiem ani CB 500 ale GS-em i ER-ką latałem. Jak dla mnie oba te motocykle cierpiały na tę samą wspólną dolegliwość - brak mocy (tzn. jeśli przesiadasz się na nie z MZ lub Jawy to dupę ci będzie urywać ale jeśli jesteś wprawionym motocyklistą to niestety będziesz czół niedosyt). Jeśli miałbym kupować jeden z nich to zdecydowanie byłby to Zephyr. Swoja stylistyką i wyposażeniem przewyższa pozostałych, ale minusem na pewno mogą być koszty eksploatacji gdyż ZR-ów jest znacznie mniej na rynku części.
Offline
Spryciak już był i tu nawet nie biorę pod uwagę, że się ponownie zdecyduje mimo, że wciąż wizualnie podoba mi się najbardziej
Z resztą w dalszym ciągu nie wiem, czy w ogóle będę się decydował na moto, czas i $$$ pokażą. Jak na razie to tylko mgliste przyszłościowe zamysły.
Offline
bolo napisał:
Spryciak już był i tu nawet nie biorę pod uwagę, że się ponownie zdecyduje mimo, że wciąż wizualnie podoba mi się najbardziej
Z resztą w dalszym ciągu nie wiem, czy w ogóle będę się decydował na moto, czas i $$$ pokażą. Jak na razie to tylko mgliste przyszłościowe zamysły.
750....
Offline
No dokładnie - poszukaj 750 w dobrych pieniądzach i sobie ją "pielęgnuj"
wtedy takie moto możesz już sobie na dłuuuuugie długie lata zostawić
Offline
... i na wartości tracić już nie będzie
Offline
Dokładnie, bo takie ER5, Suzuki GS i inne to bardzo popularne modele i jest ich sporo, a za takiego Zephyrka 750 też dasz podobne pieniądze, a za jakiś czas możesz nawet na nim zarobić
Offline
Honde se kup. Shadow szejset. I ładna i mało pali.
Offline
a co byś chciał? Jaki zakres mocy? Jaka kwota? Gdzie jeździsz częściej - miasto czy trasy?
Sprzętów jest do wyboru do koloru Wolisz nakedy, czopery, enduro?
Opisz jaki byś chciał mieć motocykl to coś doradzimy. Ja bym stawiał na Zephyra 750
Offline
Tak jak koledzy piszą szukaj 750,
a wracając do zapytania jak byś sie uparł na 500 zdecydowanie nie ma porównania pomiędzy pracą 4 cylindrowca a 2 cylindrowego wczesniej mialem dwu cylindrową honde 450, fajnie się tym jeździło ale praca silnika 2 do 4 cylindrowego bez porównania.
Tak że zdecydowanie polecam jakiegoś 4 cylindrowca.
Offline