Użytkownik
Mam pytanie odnośnie blokady mocy w zephyrze 550. Mianowicie jak jest blokawana moc silnika i jak usunąć te ograniczenie mocy?
Czy tą blokadą jest może taka blaszana "puszka" przy wydechu?
Ostatnio edytowany przez Michciu0911 (2011-04-15 22:00:31)
Offline
Użytkownik
Kolego a mógłbyś opisać tak po krótce jak to można zdemontować?
Offline
W ogóle jeżeli ktoś coś wie o blokowanych zefirach to jakieś konkretne info by się przydało
szukałam informacji w necie i wiem tyle że blokowane powinny mieć 37KM i 25kW (chociaż to to mam choćby w dokumentach zapisane) i że teoretycznie prędkość maksymalna blokowanego wynosi 140
mój jechał już raz przynajmniej 150 (według zegara) i sama nie wiem czy mam założyć że blokada jest u mnie tylko w papierach czy powinnam starać się rozbujać go do 180 żebym mogła być pewna
to moje pierwsze moto i nawet nie wiem jak ma się prędkość maksymalna do faktycznej prędkości jaką można na motorze osiągnąć
Offline
Użytkownik
Mój ma w dokumentach 25kW i faktycznie nie jedzie więcej niż 140 km/h. Jechałem ponad 140 ale to było z górki. Ja jestem pewny, że jest zdławiony
Offline
blokada z tego co wiem, występuje raczej tylko w maszynach sprowadzonych z Niemiec gdzie po zdaniu prawka musi być zdławiona moc. Kryzy na gażnikach ( te zabezpieczenia są na pewno w zephyrach) można zobaczyć ściągając gaźniki i w krućcach łączących gażnik z cylindrami są włożone jak by podkładki (nie wiem jak to opisać)ogólnie coś co powoduje że kruciec zamiast średnicy ok 6 cm ma ok 2 cm lub coś takiego przez to silnik ma mniejsze podciśnienie. Lub ewentualnie widziałem zblokowaną moją Honde w inny sposób tutaj też może występować mianowicie w gaźniku pod dekielkami ( tymi co są na samej górze) po zdjęciu ich jest iglica z membramami gumowymi, to w tym dekielku od strony wewnętrznej nie powinno być nic wkręcone, bo gdy jest wkręcona śruba to też jest ogranicznik przed maksymalnym otwarciem iglicy
Kawasaki GPZ miała blokadę na gaźnikach z kryzami oraz niektóre miały inne wałki rozrządu, ale osobiście takich nie widziałem i wątpię żeby miały inne wałki rozrządu.
Co do demontażu blokad to kryzy się wyjmuje trzeba zdjąć gaźnik wyjąć te blaszki załozyć gaźniki i zsychronizować bo zmiana jest podciśnienia i moze nie równo chodzić.
W niemczech po zdaniu prawka należy przez rok jeździć maszyną o mocy maksymalnej do 25 kW więc tylko taka zdławiona moc jest mi tylko znana
Ostatnio edytowany przez macias89 (2011-04-16 21:25:14)
Offline
dzisiaj zabrałam moje maleństwo na wyprawę (to dobre słowo bo całe 460km).. obie przeżyłyśmy i mam kilka wniosków
największa prędkość jaką udało mi się rozwinąć to 160-170kmh przy 7,5-8k obrotów na 6tym biegu
i to mnie zastanawia, jechałam A1 oparta brodą o zegary z manetką odkręconą do oporu jakieś 20-30minut i takie były wahania
rozwinięcie obrotów powyżej 7,5k obrotów na szóstym biegu na płaskim terenie w ogóle nie było możliwe, na innych biegach mogłam i powyżej 10 (przypadkiem (; ) i nie rozumiem o co chodzi
dodam że wciąż rozpędzenie się do 150 nie wymaga bardzo wiele wysiłku
zastanawiam się jak to się ma do blokady jaką według papierów ma moja mała
Offline
Ja obecnie swojego mam rozłożonego w poszukiwaniu jakiejkolwiek blokady i żadnej chyba nie mam, a tak samo miałem jak Ty w czasie jazdy na 6tym biegu maxymalnie do 7 tyś obrotów. na module nie ma blokady bo wtedy na żadnym biegu nie mozna by go wkręcic powyzej 7 tyś.
Jeżeli ktoś może na 6tym biegu wkręcić powyżej 7 tyś to niech napisze
Pozdrawiam i gratulacje z wyprawy
Offline
Wg GPS 170 (licznik 200) ale obrotów niestety nie widziałem bo miałem tam przyklejoną przyczłapke od GPSa
Ostatnio edytowany przez Doman (2011-04-27 19:07:41)
Offline
chej bu. cierpisz już na brak mocy normalne. suzii gsx 600 bez owiewek idzie 180 a z, grubo pnad 200.niestey powietre trzma,moja asra 1.4 na luzie łaie 7000 obr./min. Na 4 lk 6ś/min. a na 5 lk 5000.teoretycnie powinna też 7000 i na piące.niestety tylk 60KM. i 200 nie pojdzie.
Offline