siema, mozecie powiedziec mi kilka slow n\t kranika? mam caly czas ustawiony na PIR (czy jakos tak) i wtedy chodzi. Na rezerwie nic nie leci i na ON tez nic nie leci .....jak ma byc?
Offline
W wielkim skrócie to tak: Kranik ma 3 pozycje i uruchamiany jest podciśnieniowo (ten cienki wężyk) Na RES i ON paliwo nie poleci, bo otwiera go podciśnienie z pracującego silnika. Na PRI paliwo leci cały czas.
Jak moto nie pracuje na ON albo RES, to odłączony/zagięty cienki wężyk od podciśnienia, albo walnięta membrana w kraniku.
Offline
Dodam tylko że PRI używa się wyłącznie do napełniania gaźników po dłuższym nieodpalaniu moto. Jeździ się na ON lub RES
Offline
Nigdy nie zostawiaj kranika na PRI!
Tak jak wspomniał JACHOO to jest tylko do napełniania pustych gaźników (np. jak paliwo wyparuje).
Do kranika wchodzi cienki wężyk podciśnienia (u mnie z 1szego gaźnika) - zależnie od wersji moto różne są układy podciśnienia
do 1994 włącznie podciśnienie jedynie szło z 1 z gaźników do kranika. Od 1995 wprowadzono bardziej skomplikowany układ podciśnienia i podgrzewanie gaźników (takie tam ekogówna).
Offline
Racja, to pozycja tzw. serwisowa. Nie jeździ się na tym, a tym bardziej nie zostawia moto,
Przydaje się to też, kiedy jedziemy sobie na ON, skończy się bendza i wypalą się resztki z gaźników. Wtedy na moment PRI, odpalić i na RES lecimy na stację
PRI świetnie nadaje się do spuszczania wachy, żeby umyć np. pędzle
Ostatnio edytowany przez rafi068 (2016-02-08 17:07:32)
Offline
Dzieki za rady Panowie. Dzisiaj wlasnei rozkminilem, ze nie podlaczylem ponownie tego cienkiego wezyka po zalozeniu zbiornika... juz chodzi na ON
Ciekawi mnie tylko jeszcze jedna kwestia. Po wylaczeniu zaplonu slyszalem jak cos "piszczy", w zbiorniku wytworzylo sie podcisnienie i bak do srodka przez korek zasysal powietrze, jak korek odkrecilem to bylo to wyraznie slychac. Moze dalej cos jest zapchane, czy jest jakies odpowietrzenie zbiornika?
Offline
Kup se honde one som zajebiste.
Ten typ tak ma. Świszczy i gwiżdże po wyłączeniu. Poczekaj do lata to Ci symfonie zagra.
Offline
I daj mu chwilę popracować na luzie, przed zgaszeniem. Coś jakby chłodzenie turbo - unikniesz problemów przy późniejszym odpalaniu, zwłaszcza w ciepłe dni
Offline
może mi ktoś wyjaśnić czym się różnią te zestawy:
1. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran … 02704.html
2. http://allegro.pl/komplet-naprawczy-kra … 68865.html
poza ceną oczywiście dlaczego ten 2 jest 2x droższy? i który powiniem kupić...
Online
Jeden to TOURMAX, a drugi huj wi co. Jak dla siebie to bym brał TOURMAXA.
Offline
no i zamówiłem tourmaxa
Online