Marek przed zaplataniem zerknij sobie na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=VOwBTX-dG1w Co prawda gość robi to na przykładzie WSKi ale zasada jest zawsze ta sama. I nie zapomnij przed rozebraniem oryginalnych kół zrobić dokładne zdjęcia w jakich kierunkach i na które otwory idą szprychy, to znacznie ułatwi ci zadanie.
Offline
filmik super, na pewno skorzystam wczoraj przeglądnąłem otrzymane części i klucz uniwersalny jest za mały do nypli, różnica to ok 0.1mm więc pilnik pójdzie w ruch, ot taka nie potrzebna dodatkowa robota...
co do chromowania to patrząc na nowe części na all... to w większości też są w ocynku/ocynk-niklu a nie w chromie - kopnik/kopniak, nóżka zmiany biegów, nóżka hamulca, klamki
Offline
Jeszcze jedna ważna rzecz. Przed rozebraniem kół przypatrz się czy bębny są w osi felgi. Czyli czy bęben wystaje po równo z każdej strony felgi.
W dużych Jawach jest przesunięty w jedną stronę ,a niestety większość osób nie zwraca na to uwagi. Potem koła nie wypadają w osi motocykla i jeździ to jak jeździ.
Offline
Kluczyk potrzebny jest do centrowania, bo przy zaplataniu na nowych szprychach spokojnie sobie poradzisz bez niego. Jeśli chcesz samemu je wycentrować to chylę czoła, ja osobiście bałem się podejść do tego tematu. Koszt wycentrowania jednego koła to 40-70 zł i robią to najczęściej warsztaty rowerowe.
Offline
z tym przesunięciem to faktycznie gdzieś już o tym czytałem a czy się podejmę centrowania? próba nie strzelba, obręcze mam nowe i proste to może się uda ich nie zepsuć choć zakładam, że to oddam rowerzystom
Offline
wczoraj wygospodarowałem chwilę i zdjąłem kilka rzeczy z jawki koła trafiły do znajomego kapciarza, do zdjęcia opon (tak, nie mam łyżek ) przyglądnąłem się z bliska bębnom - takiej ilości syfu dawno już nie widziałem...
Offline
Do zdjęcia opon z Jawki wystarczą dwa grubsze śrubokręty, bo opona jest miękka jak rowerowa
Domyślam się jak wyglądają twoje bębny. Moje najpierw wstępnie potraktowałem pędzlem z benzyną, potem szmata a na koniec wełna stalowa i powiem ci że efekt jest więcej niż zadowalający. Można się oczywiście pobawić z wełną dłużej i wypolerować bębny na lustro, ale restaurując moto trzeba się zastanowić jak wyglądały one fabrycznie (no chyba że chcesz mieć odpierdzieloną Jawkę na wysoki połysk to warto posiedzieć dwa wieczory). Jak robisz fotki to wrzucaj je na forum, chętnie je oblukamy
Offline
jeszcze nie próbowałem, ale czytałem że nie jest to łatwe... może na prasie się da wyjąć ośkę? kupić nową też jest wyzwaniem...
Offline
ooo zarzuć fotki i pochwal się ceną
Offline
crazyduck masz jakieś układy w tym zakładzie? Pytam bo cena zachęcająco niska. Może załatwiłbyś mi też pochromowanie tylnego bagażnika, uchwytu lampy i tunelu pod licznik od WSKi w formie wysyłkowej?
Offline
Użytkownik
500pln za tyle chromu? to jak za darmo. Ja mam do wychromowania kierownice, przełącznik na kierownice i dźwignie startera i wycena jest na 250-300pln.
Offline