Panowie (i Panie) dziś rano próbując odpalić moto do pracy zamiast rozrusznika odezwały się bezpieczniki, przy starcie słychać terkotanie z puszki z bezpiecznikami (tej za aku) i nic więcej. Pytanie - padł któryś czy coś grubszego? Ewentualnie który?
Offline
Jeśli to jak to nazwałeś "terkotanie" odbywa się z dużą częstotliwością przez cały czas trzymania przycisku rozrusznika to crazyduck dobrze ci zasugerował. Naładuj akumulator i powinno być ok.
Offline
Miałem to samo w 750. Terkotanie spod puszki bezpieczników. Bezpieczniki były ok, aku podładowałem - dalej nic. Okazało się, że padł przekaźnik rozrusznika. Możesz spróbować odpalić go "na krótko", robiąc połączenie pomiędzy dwoma metalowymi częściami przekaźnika rozrusznika, tam gdzie są kable podpięte. Pójdzie trochę iskier. Jeśli zapali, to przekaźnik padł.
Offline
Ładuje, jutro sprawdzę plus bezpieczniki.
Sam przekaźnik używka na alle ok. 40 zł, więc chyba tragedii nie ma ale mimo wszystko szkoda, bo tak po prostu ni z tego ni z owego, dobrze że pod blokiem a nie w trasie. No i nie będzie już kawka tak bezawaryjna.
Niestety chyba Borknagar masz rację, aku i bezpieczniki ok.
Nie ma ktoś zbędnego przekaźnika na zbyciu?
Ostatnio edytowany przez belor (2017-06-30 21:10:45)
Offline
Terkotanie przekaźnika to nie wina złego przekaźnika.
Na 90% zrypany jest aku. Podłącz jakiś inny akumlator, nawet samochodowy. Jak normalnie zakręci to masz przyczynę.
Uszkodzony akumulator normalnie będzie się ładował, ale nie potrafi tego ładunku już przechować, więc chwila moment zdechnie.
To szybkie cykanie przekaźnika jest dla tego, że po załączeniu go idzie duży prąd na rozrusznik, napięcie na zaciskach akumulatora spada (zawsze) ale na słabym akumulatorze spdada na tyle, że nie jest w stanie wysterować cewki przekaźnika i cewka się rozłącza. Zmniejszenie poboru prądu powoduje wzrost napięcia na akumulatorze i ponowne załączenie cewki przekaźnika. I tak w kółko, dlatego słychać takie szybkie cykanie. Cykanie jest oznaką sprawności przekaźnika.
Gorzej jak tylko słychać pojedyncze cyknięcia podczas naciskania i puszczania przełącznika na kierownicy, wtedy winnym mogą być wypalone styki w przekaźniku.
PS Ostatnio jeden gostek już rozbierał przekaźnik, żeby zobaczyć
Skończyło się na rozwaleniu sprawnego przekaźnika (urwaniu drucika od cewki przekaźnika).
Ostatnio edytowany przez piodabro (2017-07-02 12:59:34)
Offline
piodabro napisał:
Terkotanie przekaźnika to nie wina złego przekaźnika.
Na 90% zrypany jest aku. Podłącz jakiś inny akumlator, nawet samochodowy. Jak normalnie zakręci to masz przyczynę.
Uszkodzony akumulator normalnie będzie się ładował, ale nie potrafi tego ładunku już przechować, więc chwila moment zdechnie.
To szybkie cykanie przekaźnika jest dla tego, że po załączeniu go idzie duży prąd na rozrusznik, napięcie na zaciskach akumulatora spada (zawsze) ale na słabym akumulatorze spdada na tyle, że nie jest w stanie wysterować cewki przekaźnika i cewka się rozłącza. Zmniejszenie poboru prądu powoduje wzrost napięcia na akumulatorze i ponowne załączenie cewki przekaźnika. I tak w kółko, dlatego słychać takie szybkie cykanie. Cykanie jest oznaką sprawności przekaźnika.
Gorzej jak tylko słychać pojedyncze cyknięcia podczas naciskania i puszczania przełącznika na kierownicy, wtedy winnym mogą być wypalone styki w przekaźniku.
PS Ostatnio jeden gostek już rozbierał przekaźnik, żeby zobaczyć
Skończyło się na rozwaleniu sprawnego przekaźnika (urwaniu drucika od cewki przekaźnika).
Jo, tez stawiam na aku.
Offline
No to mam zagwozdkę, bo aku nawet się ładować nie chce to Bosch i zawsze trzymał napięcia jak szalony, teraz też daje dziko. W dodatku zakupiłem już przekaźnik. W takim razie spróbuję z innym aku - przy okazji jest ktoś z KrK kto mógłby podjechać do mnie jutro popołudniu i sprawdzić ze swojego aku?
Offline
Dlaczego kupowałeś nowy przekaźnik nie sprawdzając najpierw aku jak ci radziliśmy? Problem z ponownym naładowaniem akumulatora to oznaka że już czas na jego zmianę.
Offline
JACHOO napisał:
Dlaczego kupowałeś nowy przekaźnik nie sprawdzając najpierw aku jak ci radziliśmy? Problem z ponownym naładowaniem akumulatora to oznaka że już czas na jego zmianę.
No doladnie, to ze kontrolki sie siewca to nic nie znaczy. Podlaczyles inny akumulator?
Offline