Nowy użytkownik
Witajcie,
W dniu wczorajszym zakupiłem Zephyra 550. Niewiedza sprawiła, iż po jeździe próbnej kranik przez ok 10 godzin był ustawiony w pozycji PRI.
Stan oleju według mnie nie wzrósł, plam z paliwem wokół motocykla nie stwierdziłem.
Czy paliwo mogło się przedostać do oleju i czy wówczas traci swoje właściwości smarne?
Zadzwoniłem do mechanika pracującego w Kawasaki. Powiedział że jeśli pływaki są w dobrym stanie to nic nie powinno się stać. Czy tak na pewno jest.
Nauczony doświadczeniem dzisiejszej nocy kranik zostawiam na ON.
Proszę o komentarz
Offline
A po co dawaliście na PRI?
Offline
Nowy użytkownik
bardzo dziekuje za odpowiedz.
Offline
PRI dawałem przed odpalaniem - ale tylko jak zimno było, albo po długich postojach.
Ale ja mam silnik i gaźniki z ZR 7 i wywaloną instalację podgrzewania.
Na PRI paliwo leci jak na otwartym - na nasze to po prostu kranik przelewowy.
Zawór iglicowy jest podpięty do pływaka, który ustala poziom paliwa w komorze pływakowej.
Zdjęcie z manuala - część needle valve - zaznaczona na czerwono (po kliknięciu się powiększy)
Zaworki mogą się wycierać i przepuszczać paliwo, pływak może się zawiesić i też będzie przepuszczać paliwo. Mogą się też same zaworki zaciąć i (o dziwo) przepuszczać paliwo:D
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2012-03-07 11:40:55)
Offline
Ja na pri przękręciłem jak wcześniej pchałem ze dwa kilosy do cpn,tak żeby szybciej załapał i po to chyba to mniej wiecej jest,co do pytania to olej z paliwem smierdzi paliwem ...
Offline
Dokładnie. na PRI leci paliwo normalnie, tzn nie przejmuje się żadnym podciśnieniem w gaźnikach. Tak ostatnio spuszczałem paliwo ze zbiornika.
Offline
Witam ja mam takie pytanie odnosnie kranika do 550. Jaka strona pokrętła kranika wskazuje faktyczne położenie ta dłuższa czy ta krótka.I jeszcze jedna sprawa,na jesieni po sezonie wymieniłem olej i filtr. Stan oleju zrobiłem w połowie wizjera tak jak powino byc teraz stan oleju jest taki że zakrywa cały wizjer.Na forum wyczytałem ze dostało sie paliwo do oleju ,czyli wymiana na nowy olej ale czy musze wymieniac też filtr, czy moge go zostawic.I Czy coś jeszcze musze zrobic żeby wszystko było ok. Zgóry dzieki za odpowiedz
Ostatnio edytowany przez Premiera (2012-03-17 10:25:13)
Offline
ta dłuższa,co do oleju to nie mam pojęcia ,ale jeśli są przesłanki do tego ,,że mogło dostać sie paliwo to zmieniaj ,bo to zło dl silnika he he
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-03-17 10:47:31)
Offline
@Premiera filtr kosztuje 13 zeta - 3 piwa. ja wymieniam przy każdej wymianie oleju.
Offline
Premiera napisał:
Witam ja mam takie pytanie odnosnie kranika do 550. Jaka strona pokrętła kranika wskazuje faktyczne położenie ta dłuższa czy ta krótka...
Na pokrętle masz strzałkę
Offline