Jak w temacie, jak zimny nie słychać, nic, a jak gorący to słychać jak by coś trzaskało po silniku
Kawassaki zephyr 750 C
https://www.youtube.com/watch?v=2RdMTSLXT2k
Ostatnio edytowany przez king (2021-08-12 21:51:58)
Offline
Chodzi o te metaliczne "cykanie"? Bo to brzmi jak za duże luzy zaworowe. Mi tak jeden stukał, gdy źle pomierzyłem luzy i grubości płytek i ustawiłem luz na jednym z zaworów na jakieś 0,4mm. Ale w sumie słychać było od samego początku a nie po nagrzaniu. Więc nie mam pewności.
Offline
Mi tez to wygląda na problem z głowicą. Trzeba szukać, klucze w dłoń.
Offline
Możesz też użyć drewnianego kija od miotły np. Jedna stroną do ucha, drugą w poszczególne miejsca silnika. Coś na kształt stetoskopu. Komicznie to wygląda, ale działa 😉
Offline
Dobra metoda ).
Stetoskop duzo nie kosztuje ale ja sie nie ma to spoko sposób.
https://allegro.pl/oferta/stetoskop-dia … 84d0e9dcb5
Offline
King, po raz kolejny zakładasz temat w złym dziale. Zwróć proszę uwagę że mamy tutaj warsztat dla Zephyrów oraz osobny dla innych motocykli w którym uparcie aktywnie bierzesz udział mimo że pytasz o sprawy dotyczące ZR 750. Tym razem jeszcze przeniesiemy go we właściwe miejsce, jednak przy kolejnym takim numerze zwyczajnie wywalimy go do kosza żeby nie robić bajzlu na forum.
Offline
Zgadzam się z kolegami. A Jachoo słuchaj!
Miałeś wysokie obroty.
Podeślij film jak moto się zagrzeje i słychać ten dźwięk na niższych obrotach.
Stetoskop jest niedoceniony. Najlepsze są te lekarskie.
Offline
Hehe, w Zephyrze to zacząłbym się obawiać jakby nic nie stukało. Te silniki kultura pracy nie grzeszą ale są pancerne. Natomiast po odpaleniu na zimno wszystko grzechocze.
Może się wezmę tej zimy i kosz sprzęgła wymienię bo od kilku lat w piwnicy leży drugi lepszy niz ten mój wyklepany.
Co do cykania to moja 550 cyka nawet po regulacji zaworów. Głównie na wolnych obrotach. Po lekkim dodaniu gazu cykanie znika.
Offline
W tych silnikach zazwyczaj stuka łańcuch przeniesienia napędu, na zimnym ciszej bo na ssaniu ma wyższe obroty 2-3,5 tyś i go nie słychać, jak się rozgrzeje dodaj trochę gazu tak na 2,5 tyś i jeżeli cisza to raczej łańcuch przeniesienia napędu, jeżeli stuka dalej w okolicy głowicy to trzeba szukać dalej (regulacja zaworów). Stukający łańcuch to normalna sprawa i nic z tym nie zrobisz, pomaga bardzo dokładna regulacja gaźników i synchronizacja (silnik chodzi równiej i się tak nie szarpie) ale stuki pozostaną i nie ma się czym martwić. Łańcuch jest drogi a jego wymiana bardzo pracochłonna i nieopłacalna (trzeba rozebrać prawie cały silnik) na nowym ciszej tylko przez kilka tyś km potem to samo. Taki spadek po starych silnikach z lat 70 (np. KZ750), konstrukcyjnie to samo.
Pozdrawiam
Offline