Ogłoszenie

A.D. 2020 !! wszystkiego dobrego - aby do wiosny!


#16 2011-06-21 20:35:22

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: zephyr podnosi obroty na postoju

na niemieckim ebay widziałem zestawy naprawcze po 35 Euro (z iglicą) ale spytaj w serwisie, pewnie będą mieli taniej.

Offline

 

#17 2011-06-22 08:33:32

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   
Motocykl: ZR550'91

Re: zephyr podnosi obroty na postoju

krowa napisał:

na niemieckim ebay widziałem zestawy naprawcze po 35 Euro (z iglicą) ale spytaj w serwisie, pewnie będą mieli taniej.

Czy o taki zestaw chodzi? http://cgi.ebay.pl/Zephyr-ZR-550-Vergas … 519730c5fd

Ostatnio edytowany przez frankie (2011-06-22 08:33:51)

Offline

 

#18 2011-06-23 20:25:05

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: zephyr podnosi obroty na postoju

nie nie taki, gdzies na niemieckim lub amerykańskim ebay, widziałem komplet naprawczy wraz z wszystkimi głowicami i iglicami, za około 35 $ lub euro

Offline

 

#19 2011-06-27 12:17:48

 contraband

Użytkownik

Skąd: Kampinos
Zarejestrowany: 2011-01-13
Posty: 49
Punktów :   
Motocykl: Led Zephyr

Re: zephyr podnosi obroty na postoju

zmijka napisał:

Niema być żadnych obręczy metalowych.A tych krućców niema w tym sklepie,przed chwilą sprawdzałem.

W oryginalnych króćcach w środku są aluminiowe, badz stalowe obręcze, które utrzymują sztywność króćca. Wiem, bo kupiłem w tym roku dwie nowe sztuki.

Offline

 

#20 2012-07-15 07:48:26

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: zephyr podnosi obroty na postoju

Żeby nie zakładać kolejnego wątku opiszę mój problem tutaj.
Kupowałem motocykl w lutym, poprzedni właściciel uruchamiał go pomagając sobie pokrętłem wolnych obrotów i niby wszystko było OK. Cena była na tyle dobra, że nie mogłem za bardzo wydziwiać tym bardziej, że ogólnie Zefirek był w porządku. Po zabraniu go do domu, ustawiłem zawory bo ssące były podparte i od razu dało się wyczuć, że silnik "lżej oddycha", zapalał od razu bez kręcenia. Wyczyściłem gaźniki tzn. nie było co czyścić bo w środku nie było żadnych zanieczyszczeń, membrany całe, przesmarowałem linki, sprawdziłem świece i inne tego typu drobiazgi. Po rozpoczęciu sezonu dało się zauważyć, że silnik ma wciąż problemy z wolnymi obrotami Jak ustawione na te 1300 to po uruchomieniu potrafi je sam podnieść do 4000 wtedy pokrętłem zmniejszam i spada na 900, czasami uda się je zmniejszyć linką powrotną, a czasami tylko pokrętło zostaje. Stwierdziłem, że wolę już na światłach przytrzymywać obroty manetką niż wysłuchiwać wycia na 4000 obr/min ale niestety denerwujące jest jak przy zmianach biegów na trasie obroty nie spadają. Pożyczyłem sobie wakuometr wskazówkowy, nie było prawie różnicy w wychyleniu się wskazówek na poszczególnych cylindrach tyle tylko, że synchro powinno robić sie na wolnych obrotach, a u mnie z nimi kiepsko. Zrobiłem już prawie 3000 km, silnik oleju nie bierze, pali mało tj. min. na trasie Toruń - Ełk - 3.83
Wczoraj sprawdziłem ustawienie "pilot screw" i miałem na 1 cylindrze 1 3/4, a na pozostałych 1 1/2 obrotu (świece były jaśniejsze niż kawa z mlekiem), ustawiłem wszystkie na 2 obr ale niewiele to zmieniło w pracy silnika, na zmianę koloru świec muszę trochę poczekać.
Ciekawą rzeczą jest to, że linka gazu działa praktycznie bez luzu na manetce pomimo tego, że oba regulatory są skręcone na maxa, linka powrotna ma luz. Wczoraj ustawiłem obroty na ok 700-900, na takich działanie linki jest prawidłowe, czyli po puszczeniu manetki obroty spadają do wolnych. Jeżeli wówczas ruszę pokrętło od wolnych obrotów to znowu lecą na 4000, wiec wymyśliłem sobie, że spróbuję popracować regulatorami na lince ale ani rozkręcanie tego przy manetce ani tego przy gaźnikach nic nie dało, obroty jak były niskie tak są Nadmieniam, iż linki pracują bez żadnych oporów, kręcenie kierownicą również nie powoduje zmiany obrotów.
Króćce ssące psikałem Plakiem przy pracującym silniku i zmiany w obrotach nie stwierdziłem, nie są popękane, wyglądają OK więc tędy "lewe" powietrze nie idzie.
Czy ma ktoś pomysł jak wyregulować te .... wolne obroty ?

EDIT: Tak to mniej więcej wygląda:
http://youtu.be/chB5mHPvOOo

I jeszcze jedno, kolektory 2 i 3 cylindra nagrzewają się wolniej.

EDIT 2:
Jako że nikt tutaj nie potrafił mi pomóc, znalazłem rozwiązanie problemu na innym forum związanym z marką. Może przyda się to komuś w przyszłości. Problem podnoszących się obrotów i problemów z ich ustawieniem był w źle ustawionych śrubach regulacji mieszanki - pilot screw. Nominalnie powinno być 1 3/4 - 2 1/2, a u mnie było na wszystkich cylindrach 1 1/2. Ustawienie na 1i 3/4 też nie poprawiło sytuacji, więc dzięki radom kolegi "levisik" z mojekawasaki.pl sprawdziłem jak rozgrzewają się kolektory i .... tutaj moje zdziwienie, gdy 1 i 4 nie dawały się już dotknąć, to 2 i 3 jeszcze można było "pomacać". Więc zacząłem odkręcać "piloty" w 2 i 3 i powoli zaczęło to przynosić efekt, silnik przestał "prychać" w wydech i zaczął równiej pracować.
Powodem wszystkiego było to, że 2 i 3 cylinder nie włączały się do pracy równolegle z 1 i 4 tylko pracowały dopiero przy wyższych obrotach. Obecnie jest dużo lepiej, silnik pracuje normalnie od uruchomienia na ssaniu (ono też nie pracuje w systemie zero - jedynkowym tylko zależnie od ostawienia dźwigni), do pełnego rozgrzania, nie podnosi sam obrotów, reaguje na pokrętło regulacji obrotów, obroty spadają podczas zmiany biegów, w końcu zaczyna być widać światełko w tunelu. Nie jest jeszcze idealnie bo rury kolektorów jeszcze nie rozgrzewają się równocześnie ale do dalszych prac muszę sobie zakupić elastyczne pokrętło do bitów, ponieważ regulacja "pilota" drugiego cylindra wymaga bardzo dużo zachodu, a owe pokrętło powinno to ułatwić.
Teraz mam "wolne obroty", a one umożliwią wykonanie synchronizacji gaźników itd. Do sprawdzenia pozostanie ciśnienie w cylindrach i zużycie paliwa bo na takiej ubogiej mieszance jaką miałem ostatnio uzyskałem nawet 3,83 l/100 km

Ostatnio edytowany przez Saladin (2012-07-24 10:02:31)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.psteam.pun.pl www.busforum.pun.pl www.avatar2009.pun.pl www.shaolin-silkroad.pun.pl www.polskaakademia.pun.pl