Z racji, że kilkoro znajomych pozakładało u siebie HIDy to i ja chciałem zainwestować...
co do zalet to wiadomo - opisywać nie trzeba bo każdy wie, że ksenon to o wiele lepsza widoczność...
wady...prawne - jak wiadomo oryginalna lampa nie posiada homologacji na HID, ale u nas nawet na stacjach diagnostycznych się nie czepiają, a w racie co w chwilę można wrócić do zwykłej H4...
Na alledrogo znalazłem taki zestawik:
http://allegro.pl/zestaw-hid-ksenon-h1- … 40178.html
Co o tym sądzicie? a może ktoś z Was ma już taką modyfikację w swoim Zephyrku?
Czekam na opinie, ewentualne porady...popytam jeszcze znajomych i pewnie do końca miesiąca zainwestuję i zamontuję
Offline
z jednej strony lepiej widzisz Ty i jesteś lepiej widoczny, z drugiej walisz komus po oczach ,nie ma dupy , jak oslepiony zjedzie na Twój pas to masz przechlapane, jak Ciebie oślepi ktos w puszcze ,ala golf dwa ,lub primera p11 heh ,bo zawalił sobie xenony to też jest paskudnie, sam nie wiem, troche to u nas przypomina wolna amerykankę ,czym starsze auto tym mocniej wali po gałach,ja tam jestem na nie w puszkach ,co do motocykla ,biorąc pod uwage że u nas można przejechac motocyklistę prawie bezkarnie to juz się trochę waham ...
tu masz coś nie co może sie przyda ,akurat się interesuje thunderami dlatego forum jami
http://www.thunderace.fora.pl/warsztat, … o,125.html
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-07-15 22:32:15)
Offline
heh Wojt wiem właśnie, że niewyregulowany HID razi gorzej niż słońce...i faktycznie tych "tjunerów" co wkładają Hidy i nie regulują świateł to bym pałą lał... ja mam na myśli pełną regulację, żeby nie raziła nikogo...
Ceny idą coraz bardziej w dół i dlatego zastanawiam się nad przetestowaniem tego wynalazku, bo jak ostatnio jechałem we mgle i nocy nad morze to kurw**cy dostawałem...
Offline
http://www.ebay.de/itm/Nebel-scheinwerf … 33775a6d78
na mgłę czy to w nocy czy w dzień to by było lepsze moim zdaniem ,pamiętam jak miałem malucha to we mgle lepiej mi sie jechało na jego kagankach niż nie jednej zgramanicznej furace, oczywiście to tylko teoria ,sam zastanawiam sie nad takim zestawem z góry
Offline
Użytkownik
ja mysle nad zainstalowaniem bixenonu tylko jest mala kwestia czy jak zaaplikuje zarnik to czy w obudowie lampy zmieszcza sie te wszystkie kostki ??
Offline
Kostek żadnych nie musisz mieć - biksenon jest w obudowie i wkładasz go tylko w adapter, który imituje mocowanie żarówki H4. najgorsza jest przetwornica...teraz robią coraz mniejsze, jednak zawsze zajmują trochę miejsca...
Offline
Pałasz będziesz musiał pod zadupek ciągnąć he he,a tak na serio te halusie co podesłałem w linku to nijak by nie pasowały ,może do tenery albo bmw siakiegoś,ewentualnie do mojego odszczepieńca
Offline
dzisiaj doszły do mnie klamoty...konkretniej przetwornica i jakiś chyba mały zonk...
jak to podpiąć??
chyba będę się musiał u kogoś ratować... a myślałem, że będzie tak łatwo...
Już wiem, że nie podepnę biksenona, bo nie mam zasilania z przepustnicy, ale zastanawiam się, co podpiąć pod tą owalną wtyczkę w przepustnicy??
Ostatnio edytowany przez PalaszD (2012-09-27 23:07:35)
Offline
Palaszczo jest jeszcze jeden minus mianowicie brak ładowania aku te wynalazki na maksa
obciążają alternator policzony na H4 plus pozycja zdarza sie że leci mostek prostowniczy,a
to boli bardzo .Osobiście bym nie polecał modyfikacji.Stawiam raczej na bardzo jasną firmową
H4 (najlepiej sprowadzoną z niemiec lub GB)
Offline
hmm...powiem szczerze, że nie znam się aż tak na elektronice i nie bardzo rozumiem, co masz na myśli możesz to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie?
wiem, że ksenon potrzebuje dużo mocy na odpalenie, póżniej bierze mniej niż zwykła żarówka...
bałem się, że może się odbłyśnik w lampie wypalić, ale ksenon ma bardzo niską temperaturę...
głowię się teraz co podpiąć pod ten owalny wtyk - w środku wystają dwa bolczyki...
Offline
PalaszD napisał:
głowię się teraz co podpiąć pod ten owalny wtyk - w środku wystają dwa bolczyki...
Kaliber44 mial taki kawalek kiedys: '... plus i minus to jedyne co widze...'
a powaznie - jakas instrukcja albo schemat jest? mozesz wrzucic?
--
Tomasz
Offline
powinieneś mieć w zestawie właśnie jeszcze jedna wtyczke, którą się tam podpina. Ogólnie cała instalacja wygląda tak że jak połączysz wszystko tak jak na zdjęciu to zostaną Ci dwa wolne kable (albo tak jak u Ciebie dwa piny i jakiś dodatkowy kabel z tego co widze) gdzie podpinasz plus i minus, które oryginalnie szły do żarówki w lampie. Jak podepniesz + i - do tego wtyku co na zdjęciu to bedzie działać. Nie przejmuj sie który jest który, jak podepniesz odwrotnie to po prostu nie będzie świecić.
Offline
PalaszD napisał:
Już wiem, że nie podepnę biksenona, bo nie mam zasilania z przepustnicy, ale zastanawiam się, co podpiąć pod tą owalną wtyczkę w przepustnicy??
znalazlem gdzies jakiegos manuala do bi-xenon H4... wydaje sie dosc prosty.
1. z palnika wychodza 3zlacza:
- + zasilania
- - zasilania
- sterowanie przeslona Hi/Lo
2. plus i minus podlaczasz do przetwornika (balastu?)
3. powinienes miec jeszcze kabel z 3zlaczami - jedno bedzie pasowac do przetwornicy, jedno do kabla od sterowania a ostatnie do gniazda do ktorego poprzednio byla wpieta zarowka H4
jesli nie masz nr 3. to wyglada na to ze masz niekompletny zestaw
Offline
No właśnie mam chyba niekompletny zestaw, bo mnie zastanawia, jaki wtyk by pasował w tą przetwornicę...a to dziady jedne sprzedają niekompletny towar i to jeszcze bez instrukcji... muszę coś dzisiaj wykombinować...
dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowany przez PalaszD (2012-09-28 08:23:58)
Offline