Witam nie dawno zakupilem zephyra 750 rok 91 wlasciciel zgobil kluczyki wiec kupilem nowa stacyjke i motor nie odpala problem z iskra pojawia sie jednorazowo przy kazdym kreceniu tylko na 2 kablach wumienilem ecu cewki czujnik polozenia skrzynke bezpiecznikow sprawdzilem ciaglosc na kablach i poprostu sie juz poddaje bylem u jednego mechanika i mi wpieral ze komputer czyli ecu musi byc dopasowany z stacyjka ze ecu jest jakies zabezpieczenie a w 3 innych warsztatach mi powiedzieli ze nie ma. a tez dziwna sprawa jest taka ze na jednej cewce na czerwonym i czarnym kablu pokazuje 12 v a na drugiej gdzie jest zielono czarny nie pokazuje dopiero jak dotkne masy i plusa na cewce
Offline
jest paru fachowców to moze cos podpowiedza wiec poczekaj,ale mysle ze sprzętem musi zająć sie elektryk zawodowiec, widze ze sporo sam zrobiłeś, tak ze pewnie jakaś bzdura którą trodno znaleść. Grubsze rzeczy wymieniłeś, świece ok?
Offline
Pisz do KubyEop czy Pablo chłopaki są ogarnięci jeżeli chodzi o instalkę z 750. Może silnik masz od ZR7 ? Bo (wiem od chłopaków) ,że jest róznica w instalacji.
Offline
Ja też obstawiam że to ściema z tymi kluczykami, gość nie mógł sobie poradzić i się pozbył mówiąc że zgubił kluczyki. Proste.
Inna stacyjka nie ma wpływu na to czy masz iskrę czy nie jeśli jest tylko oryginalna to musi pacać, możliwe że masz uszkodzony impulsator albo samą cewkę. Zamień cewki lewą na prawą i na odwrót zobacz czy na tej drugiej cewce która jest bankowo sprawna czy będzie iskra jeśli nie to trzeba szukać problemu w wiązce. Podaj mi numery modułu, albo wstaw jakąś fotkę.
A i skąd jesteś??
Offline
Cewki dobre sprawdziłem mam 2 zestawy 2 nowe i 3 komputery nic z tego impulsatory mam 3 wymieniane i tak samo na samym starcie strzela w tlumnik a jak dłużej kręce to nic tylko przy samym nadciśnienie startera jest jednorazowo iskra i to na 2 fajkach moj nr modułu to 21119-1310 bb7230 i wybitny nr to 1319
Offline
Jeśli iskra pojawia się tylko czasem, a jesteś pewien cewek i reszty. T sprawdz napięcia na module zapłonowym możliwe że instalacja jest pokopana i napięcie jest za niskie albo znika.
Jeśli iskra w złym momencie to możliwe ze silnik pokopany - przestawiony rozrzad lub cos takiego
Offline
ale mimo rozrzadu to by byla iskra,palenie wiadomo dupa. Ale zaczynajac od konca ..swieca,fajka,kabel,cewka,ecu,akumulator....
Offline
Moduł oryginalny, może być jeszcze taka opcja że jeśli masz silnik od nowszego modelu tj ZR7
Tam było wyprzedzenie zapłonu prawie o 90 stop. (może być taka możliwość że ktoś zmienił tylko wał od zr7, założył talerzyk odpowiedni do wału bo jak wiemy w zr7 a Zephyrze różniły się mocowaniem do czopu wału, no i nie będzie pacać). Może tu jest problem??
Kurcze najlepiej mieć moto przed sobą to bym coś więcej powiedział tak to jest taka zgadywanka. hmm ale przemyśle jeszcze w nocy może mi przyjdzie coś na myśl
Offline
Tez mysle.Polukaj przycietych lub wymieniany kabli, jezeli byl.swap silnika to czy poprzednik w ogole na nim jezdzil.zadzwon i odpytaj ezczerze goscia co bylo robione i kiedy pojawily sie problemy.
Offline
Sprawdziłem silnik oryginalny według dowodu ja mieszkam w irlandi a tu w dowodzie jest nr silnika i takisam nr jest na silniku kable tez sprawdziłem według schematu na ciągłość ale nie na zwarcie bo nie wiem które są plusowe a które minusowe akumulator nowy czy predkosciomierz ma jakiś wpływ na cewki cześć kabli wg schematu z cewki idą na moduł cześć na odcięcie i wracają brązowym do modułu
Offline
Prędkościomierz nie ma żadnego wpływu na cewki, może miałeś na myśli obrotomierz. .
Motorek "zagadka", ale znając życie pewnie jest to jakaś pierdoła o której nawet by sie nie pomyślało w pierwszej kolejności. Jeśli możesz zrób mi jeszcze zdjęcie od strony impulsatora, ale przy zdjętym dekielku. Podeślij na e-mail pawel.eop@ineria.pl lub po prostu tu w tym wątku.
Offline
Co to w Twoim przypadku to ECU? Że moduł zapłonowy?
Minusa masz na masie.
A może problem z podstawką boczną? Albo czujnikiem luzu?
Offline